Bijrijders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Bijrijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 20:10

Zit er over na te denken om toch een bijrijder te zoeken voor een dag in de week. Het wordt erg druk met school en zo. En ik wil ook nog wel eens andere dingen kunnen doen.
Hoe zijn jullie aan je bijrijder gekomen?
En wat voor sellectieprocedures hebben ze allemaal moeten ondergaan?? *LOL*

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:30

ik ben zelf bijrijder. ik was op een dag op stal kwam daar veel met een vriendin mee die rijd daar heel veel. en toen vroeg een meisje die kende ik wel al hoor. aan die vriendin van mij of ze op der pony wilde passen toen ze op vakantie ging . dat wilde die vriendin van mij ze is te groot voor die pony hihi. en toen vroeg ze het aan mij. en toen van het ene ponytje kwam het andere en die andere rij ik nu standaart 1 keer in de week en anders als ze op vakantie zijn. en nu doe ik dat al best wel vaak telkens als zij op vakantie gaan en ik ben thuis dan heb ik lekker een hele vakantie een pony hehe. OK dan! of als ze ziek is of zo dan belt ze mij van ken je ff rijden nou tuurlijk altijd.

succes met het zoeken
groetjes xxxx

Ik ben niet nieuwgierig ik wil gewoon graag alles weten Knipoog

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:34

ik ben aangenomen via een advertentie op marktplaats + foto erbij.
ben toen een keer komen rijden en ze waren tevreden.
het klikte met die mensen ook gelijk...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:38

ik heb ook een bijrijdster (een eerder ook al een paar gehad)
ben eraan gekomen via advertenties op marktplaats.
de eerste heb ik gevraagd omdat dat het meest praktische idee was,
toen zij ermee stopte heb ik iemand via een briefje dat ze zelf had opgehangen gevraagd, maar zij kwam helaas niet zo vaak opdagen.
de laatste keer dat ik iemand vroeg kreeg ik 3 serieuze reakties, waarvan 1 niet gekomen is, bengel van bokt en nog iemand met wie het heel goed klikte, zij is nu mn bijrijdster....

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:28

Ik heb vanaf de zomer een bijrijdster. Ik heb haar gevonden via marktplaats.nl (zelf advertentie gezet) en al gelijk geselecteerd op de mailtjes die ik binnenkreeg, sommige waren echt vaag. En toen maar gaan kijken of het klikte tussen haar en mijn paardje en ook belangrijk tussen haar en mij. Wat ik het belangrijkste vind is dat een bijrijder niet op eigen iniatief moet gaan rijden en allemaal dingen gaat doen waar jij niet blij mee bent. Die van mij is rustig en lief, ik hoef dus niet bang te zijn dat ze rare dingen gaat doen en dat is een hele geruststelling. Verder heeft ze ook les genomen waar ik ook blij om ben...
Ik moet zeggen, het is wel heel lekker hoor een bijrijdster, voorheen deed ik hem altijd zelf en dan sloeg ik wel eens over of kwam ik tijd te kort (studeer er naast). Dus succes met het vinden van de juiste persoon.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:56

ik ben zelf bijrijdsters, maar de eigenaresse van het paardje zocht naar mensen via advertenties en ze had zelf ook een paar advertenties opgehnagen.
je kan ook bij een manege bij jou in de buurt gaan kijken


chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:52

Ik heb zelf een advertentie gezet op marktplaats. hier hebben die mensen op gereageerd, en ik heb hun daarna gebeld. ik mocht de volgende dag meteen komen kijken en even rijden, kijken hoe alles ging.
maar marktplaats is echt superhandig!!! *LOL*

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:38

ik heb een bijrijdster gezocht via een oproepje in het gastenboek van onze plaatselijke rijvereniging. Het duurde heel lang voordat ik reactie had, maar was wel meteen de goede! Ben er erg blij mee.
Maar het valt nog niet zo mee om een geschikte bijrijdster te vinden.
Succes ermee.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:36

Kijk ook eens rond binnen de kring van bekenden, spreek het woord...
zo ben ik ook aan mijn bijrijdpaarden gekomen, ik ging in opdracht foto's maken en de eigenaar vroeg of ik niet iemand wist om zijn paarden in beweging te houden. dat ben ik geworden.... Overigens heb ik alle vrijheid om samen met onze instructrice alles te doen naar goeddunken. uieraard wel in normale proporties. Maar deze moeten nog alles leren en hebben dus ook moeilijke momenten waar je doorheen moet.
Voor mij zou het belangrijkste zijn dat je op 1 lijn zit en natuurlijk dat het tussen jullie 3en klikt.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:48

mijn bijrijdster reed als manegeklant op de manege waar Prisca eerst gestald stond.Ik kreeg het in de winter te druk met werk en dat soort dingen en als ik dan wel reed, dat had ik zo'n ontplofbaar paard. Ik heb toen goed opgelet wie er allemaal behoorlijk reden. (meer in de omgang dan op hoog niveau) en heb Pris toen een paar keer met een paar mensen mee laten lopen in een manegeles. Daar bleek al snel uit wie wel met haar overweg kon en wie niet en ook met wie ik door een deur kan.

Mijn bijrijdster is erg voorzichtig met Pris en zal niet snel iets raars doen. Ze rijdt gewoon ontspannen op haar. 1 dag in de week vast, maar waarschijnlijk worden dat er 2 en dan nog eens in de paar weken springen in het weekend. Ik was dan ook erg blij dat ze mee "verhuisde" naar Oss toen we van stal wisselden.

Het is ook een kwestie van geluk hebben denk ik dat je een goede vindt. Ik zou ze in ieder geval uitnodigen om proef te komen rijden, zodat je kunt zien hoe het gaat tussen je paard en de eventuele bijrijdster.


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 20:18

bedankt voor de tips

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:02

Ik kan niet zeggen dat ik een bijrijder ben ... Ik rij het paardje elke dag ...
Ik ben gekeurt door Sandra1977 hier op bokt *grijnz*
en ben door de selectie heen gekomen haha ...
Nee even serieus ... ze hadden iemand nodig die de nodige rijervaring had ... goede omgang met het dier en zelfstandig kunnen zijn ... en iemand ouder als 18 ...
Nou ja daar voldeed ik aan ... Ik ben toen proef komen rijden en ben niet meer weggegaan :-D

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 01:00

Ik heb zelf diverse verzorg/bijrijdpaarden gehad. 2 keer via via, een keer gevraagd door iemand die me bij de wei met zijn paarden bezig had gezien (ik was ze aan het knuffelen en verwennen met worteltjes en toen ik wegging bleek dat hij daar al een hele tijd had staan kijken Bloos ), langs de deruen gaan, via marktplaats en nu de laatste, sinds gisteren mijn nieuwe verzorg paard via een vriendin. Haha! Uiteraard zijn alle vorige bijrijdpaardjes verkocht of verhuist Boos!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:06

ik heb ook verschillende bijrijdsters gehad
1 van internet 1 was een oude vriendin van me en nu heb ik er 1
die kwam een kitten bij mij ophalen (opstal)
en vroeg of ik er ook paarden had staan maar die stonden toen op de wei
toen zijn we een beetje aan het mailen gegaan omdat ik benieuwd was
hoe het met de kitten ging
en toen kwam ze een keer naar mijn paard kijken en dat klikte meteen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:15

ik ben ook bijrijdster en aan de paarden gekomen doordat wij er 1 op stal hadden in training op mn werk. Vrouw vertelde me dat hun bijrijdster er op een erg l*llige manier mee was gestopt en dat ze dat eigenlijk heel naar vonden. Kon ik me goed indenken. Paar uur later werd ik gevraagd voor 2 paarden. Paar dagen daarna afgesproken, beide paarden even gereden aangezien dat ook moet klikken. En eigenlijk is het vanaf toen super gegaan, zij weten dat ze mij kunnen vertrouwen bij de paarden en dat geeft ook een fijn gevoel

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Samantha_

Berichten: 10794
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:23

Elsjuhh schreef:
Ik heb vanaf de zomer een bijrijdster. Ik heb haar gevonden via marktplaats.nl (zelf advertentie gezet) en al gelijk geselecteerd op de mailtjes die ik binnenkreeg, sommige waren echt vaag. En toen maar gaan kijken of het klikte tussen haar en mijn paardje en ook belangrijk tussen haar en mij. Wat ik het belangrijkste vind is dat een bijrijder niet op eigen iniatief moet gaan rijden en allemaal dingen gaat doen waar jij niet blij mee bent. Die van mij is rustig en lief, ik hoef dus niet bang te zijn dat ze rare dingen gaat doen en dat is een hele geruststelling. Verder heeft ze ook les genomen waar ik ook blij om ben...
Ik moet zeggen, het is wel heel lekker hoor een bijrijdster, voorheen deed ik hem altijd zelf en dan sloeg ik wel eens over of kwam ik tijd te kort (studeer er naast). Dus succes met het vinden van de juiste persoon.

*Trots* Schijnheilig Ik ben dus de bijrijdster! Hahahha! Thanks Elsbeth, ik groei meteen weer 5 cm! Schijnheilig
Maar ik zou een advertentie plaatsen, mensen laten mailen en selecteren op jou wensen. En misschien een proeftijd afspreken ofzo? Ik vind t zelf altijd wel fijn (als bijrijdster dan) om het de eerste paar keer samen te doen. Dan kan je eventuele opborrelende vragen meteen stellen, anders vergeet je dat weer. En kan je stiekem ook zien hoe je bijrijdster tegen je paardje is.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:47

Ik ben ook niet de bijrijdster, maar de berijder. Mijn vader en ik gingen naast een boerderij wonen waar pensionpaarden stonden. De eigenaar hiervan vertelde me dat Risco al lang stil stond en dat hij wel wat aandacht kon gebruiken.
Uiteindelijk ben ik zelf naar de eigenaresse gestapt om te vragen of ze er interesse in had dat ik hem ging rijden. Ik heb voor de rest geen "keuring" hoeven doorlopen. De eerste paar keer met longeren en daarna met de eerste keer rijden is ze er bij geweest. Nu heb ik alle vrijheid, maar dat komt natuurlijk omdat er verder niemand op rijd.
Ik zou gewoon bekijken of het klikt met degene qua rijstijl, verzorging en omgang met je paard. Ik zou als eerste in je eigen omgeving kijken, omdat je deze mensen beter kent. Je hebt dan eerder door of je degene je paard zou willen laten verzorgen. Mocht dat niet lukken kun je altijd een advertentie zetten.
Veel succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Charlotte446, ComscoreBot, Googlebot, rocky_1995, YandexBot en 65 bezoekers