Poes vermoord duiven wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Poes vermoord duiven wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 18:30

vanavond kwam er een man met 1 van mijn katten in een kooi aan de deur.
Hij zei dat zij zijn duiven dood en opeet.

Waarop vrijwel gelijk reageerde met.
Meneer ik neem aan dat u het met mij eens bent dat een kat nooit een gezonde duif kan vangen.
Omdat ik op t moment zwaar aan de medicijnen zit heb ik maar de helft gevolg van wat deze man te vertellen had.

Het enigste wat hij mij heeft verzekerd wanneer hij haar nog 1 keer in zijn tuin zou zien hij "andere maatregelen" zou treffen.
Wat ik als dreigement Opvat.

De poes in kwestie is een half verwilderde kat, wat niet onze schuld is.
Helaas is ze dit al vanaf dat ze geboren was.
Moeder + vaders karakter.

Binnen houden is bij deze poes niet te doen daar onze andere poezen wel gewoon naar buiten gaan en zij gewoon mee glipt.
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Laat ik wel even duidelijk zijn, vind ik t heel naar dat ze die duiven vermoord en opgegeten heeft, maar zo geen oplossing weet.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:32

Zou dr iig een bandje omdoen met een redelijk formaat belletje, als ze dat niet al heeft. Als het goed is moeten die duiven haar dan aan horen komen. En zo niet, tsja, geen idee wat je dan zou kunnen doen.... Succes iig!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 18:45

Tamara,
Daar had ik nog niet aan gedacht maar vind t wel een heel goed idee...
Bedankt iig!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:47

ja belletje om, mijn kat heeft dat ook.
tja als die duiven dat dan nog niet horen....

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:47

volgens mij kan een poes geen gezonde, volwassen duif vangen. Maarja toch maar even opletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:48

Die tip wilde ik ook geven.
En je hebt speciale bandjes met elastiek, waar ze zich uit kunnen wurmen als ze eens achter een tak ofzo blijven hangen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:53

Ach dat helpt niet hoor, mijn katten hebben allebei bandjes met elastiek en belletjes om. Ze rinkelen als een gek, maar nog steeds komen ze gezellig vogeltjes brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:55

Grote kerstklok misschien Tong uitsteken

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:57

Grote heeft al 3 bellen, kleine heeft er sinds kort 2... meer zou erg banketstaaf worden Haha!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:00

misschien voorstellen dat die man es met een emmer water of een tuinslang klaar staat, en als die kat in zen tuin komt dat hij hem lekker nat spuit? meeste katten blijven dan wel weg

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:08

Heb je nog geluk dat de man geen kampioen postduiven heeft, dan had je ook een beste rekening kunnen verwachten.
Bij ons worden verwilderde loslopende katten zonder pardon afgeschoten.
Als je katten wilt houden maak dan in de tuin een voliere waar ze zich in kunnen vermaken. Ik moet de honden ook in de gaten houden als ze buiten lopen.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:34

Hoe heeft die man ooit jouw kat kunnen vangen ? Ooit geprobeerd een loslopende kat te vangen (valt niet mee!) Ik heb er zelf ook 5 en zit naast een duivenmelker die zijn duiven ook showt (vorig jaar zijn ze naar Zuid-Afrika geweest zelfs) gelukkig heeft hij 2 honden, maar ik heb dat probleem gelukkig niet (hoewel ik ook alleen maar zwerfkatten heb) Heb verder ook niets nuttigs toe te voegen, alleen sterkte met dit probleem !

toch vind ik het raar...zoals elke kattenbezitter weet neemt een kat zijn "prijs" meestal naar huis om te showen, nooit een duif in de woonkamer gevonden ?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:51

Een kat kan wel degelijk een volwassen duif vangen. Althans die van ons. Wat je er aan kan doen behalve het kattebeest binnen houden, geen idee. Die van ons heeft ook een belletje, maar vangt toch regelmatig vogeltjes, waaronder ook wel 's een duif. Gelukkig geen van mijn vader (jaja, mijn vader is een duivenmelker... ieder zijn hobby Haha! ), want dan zouden we de kat allang niet meer hebben denk ik. Maar jammer genoeg zitten er in onze tuin ook van die mooie bruine houtduiven...

Bij ons in de buurt verdwijnen er trouwens wel eens katten... er wordt gefluisterd dat de duivenmelker een paar huizen verder ze nogal eens durft te vergiftigen. In geen geval goed te praten, maarja, ik kan nog wel begrijpen dat het voor zo'n man niet prettig is als zijn soms dure vogels ten prooi vallen aan een kat van de buren... Maarja, wat moet je doen, je kat de hele tijd binnenhouden? Die van ons loopt buiten, en hopelijk vangt hij geen postduiven meer, en wordt hij niet vergiftigd.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:58

ik zou zo'n dreigement echt wel serieus nemen en toch een oplossing zien te verzinnen om de poes bij de duiven weg te houden.
Mijn moeder heeft een soort kooiconstructie in de tuin gemaakt nadat twee van haar poezen door buren zijn vergiftigd. Ik wil je niet bang maken, maar mensen zijn helaas tot vreselijke dingen in staat.
sterkte ermee.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 12:22

Hmm problematisch..

ze heeft wel degelijk hele dure duifjes van hem opgegeten..
Hij had hele verhalen over nationaal gewonnen prijzen met die duiven en ga zo maar door.

Nog nooit een duifje hier gevonden ook niet in de tuin oid.
maar dat zou kunnen komen omdat ik nog 6 andere katten en 2 honden heb.
Duifje zou met huid en haar opgegeten worden.

We nemen t dreigement zeker serieus en overwegen toch de politie ervan op de hoogte te stellen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:49

Wij hebben thuis dus ook duiven en die zijn ook al geregeld aangevallen of zelfs vermoord door een kl*te kat! Ik geef die man groot gelijk! Bij mijn oom halen ze zelfs uit de spoetnik, terwijl die arme duiven geen kant opkunnen! Zelfs een hele speciale duif die ik helemaal zelf gefokt heb! Dus als er hier een kat in de tuin komt kan hij ook een klomp of baksteen verwachten! Het is dan wel niet raak maar ze schrikken er toch van, water spuiten en dergelijke werkt helaas niet! Was het maar waar.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:53

duiven zijn anders verrekt trage en luie beesten hoor! Ze zitten vaak op de weg en ze gaan NIET aan de kant, waardoor je altijd voor ze moet afremmen. Heel anders als bijvoorbeeld kraaien, die zijn meteen pleitte en die krijg je echt neit te pakken.

Je moet koste wat kost je kat uit de tuin van die man houden. Dan meot je misschien maar een waslijn door je tuin spannen met een riempje er aan zodat je kat toch bewegingsvrijheid heeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:06

Als jij de bewegingsvrijheid van die kat niet kan beperken is dat jouw probleem,
jij hebt hier een beest wat overlast bezorgd...
Zowiezo vind ik het, wanneer je in de bebouwde kom woont, te ver gaan om 6 katten buiten te laten los lopen, ik begrijp tenminste dat je niet in een buitenhuis zit?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:08

Sjuimpje schreef:
Als jij de bewegingsvrijheid van die kat niet kan beperken is dat jouw probleem,

goed omschreven ja. En de overlaster moet het probleem altijd oplossen, niet de gedupeerde.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 13:13

Laat ik even duidelijk stellen dat ik dit ook aantrek als MIJN probleem zijnde en er ook alles aan wil doen deze man verder niet tot last te zijn.

Er lopen hier meer als 70 katten rond, wij wonen namelijk aan een heel groot park dus die katten mogen hier rond lopen.
Ik ben t echter wel met jullie en met deze man eens dat t mijn probleem is, en dat ik er een oplossing voor moet zoeken.
Alleen die oplossing is niet zo heel gemakkelijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:17

Fijn,
ik kreeg namelijk na jouw post een beetje het idee dat je er voor jouw idee weinig aan kon doen, en zo werkt het niet.

Ik vind duiven geen donder aan, maar wanneer ik mij voorstel dat een hond mijn tuin in komt en een kat te grazen neemt, dan zou ik ook in alle staten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:42

Angelique18 schreef:
Meneer ik neem aan dat u het met mij eens bent dat een kat nooit een gezonde duif kan vangen.


Dat kunnen ze dus makkelijk, vooral als het post/hobbyduiven zijn.
Stel dat katten geen gezonde vogels zouden kunnen vangen dan zouden ze in het wild dus mooi omkomen.
Als er hier verwilderde katten lopen worden die direct afgeschoten.
Komen ze op het erf of in de tuin nemen de honden ze wel te grazen.
Vooral in de zomer heb je nog al wat mensen die hun kat hier in het bos dumpen, je wil niet weten wat voor schade een verwilderde kat kan aanrichten.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:45

Dat is hun instinct ... Je kunt er niks aan doen ...
Belletje om zen nek hangen is enige oplossing ... Had die duif maar geen duif moeten worden Tong uitsteken

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:24

Ik weet niet wat voor tuin je hebt, maar als het mogelijk is moet je er 'n hek omheen zetten waar ze niet doorheen kunnen en aan de bovenkant 'n stroomdraadje, wedden dat die katten er dan niet meer uitkomen, maar wel nog 'n tuin hebben waar ze in kunnen spelen.
Een kennis van mij heeft ook zo'n hek om zijn tuin, maar dan met de bedoeling de katten eruit te houden. Lukt heel goed.
Het volièreidee vind ik ook nog niet zo gek.
Beide ideeën zijn wel 'n beetje prijzig, maarja, die afweging moet je voor jezelf maken, wat geld kwijt aan zo'n hek of kooi, of 'n stel dode katten.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:06

Chantalll schreef:
Dat is hun instinct ... Je kunt er niks aan doen ...
Belletje om zen nek hangen is enige oplossing ... Had die duif maar geen duif moeten worden Tong uitsteken



Wat een achterlijke opmerking:

Ter illustratie even dat topic wat laatst op verslag van de dag stond van die hond die dat konijn had dood gebeten ( kan het niet vinden!)

Had dit konijn ook geen konijn moeten worden? Het was immers ook het instinct van de hond.