sliding bodem omgeving Eindhoven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

sliding bodem omgeving Eindhoven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 22:39

Waar kan ik een goede bodem vinden om sliding stops te kunnen oefenen? Privebak, manegebak, binnen, buiten alles mag, als het maar te reserveren/huren is voor een uurtje per week of zo.

Omgeving, Eindhoven, Weert, Hamont (B)

Ik ben bekend met de situatie in Eersel (De Kempen) en in Sterksel (Peachtree)

Iemand verder nog suggesties?

Of weet iemand een relatief goedkope manier om van een zware gele zand buitenbak een geschikte westernbodem te maken?

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:50

Burgmeijer???
En is Belgie Herentals???
En in Well de Easy Horse Ranch???
Walter Bouwmeester???

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:54

Dat is allemaal nog niet echt dichtbij, lijkt me.. Na aankomend weekend zullen we weten of ze in Asten een goede slidingbodem hebben! *LOL* Voor de rest zou ik je geen adres kunnen noemen, ik heb eigenlijk nooit reining gereden in Brabant

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:09

Van welk materiaal is een goede slidingbodem dan?? Ik heb mijn buitenbak eerst gele zand en daarop zeezand. Die begint zich na veel rijden goed te mengen en is volgens mij wel goed aan het worden. De prijs viel wel mee vond ik.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 22:19

Hi Silleke,

Een bodem voor western rijden en zeker voor sliding stops is iig veel vlakker en harder dan mijn gele zand bodem. Daar zakt het paard veel te ver in weg.
Ik ben benieuwd of jouw bodem idd goed gaat worden, ik heb wel vaker over maaszand gehoord, zal wel ongeveer hetzelfde zijn als zeezand Knipoog Ik stuur je over een tijdje nog wel eens een PB om te horen hoe de bak uitpakt.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:47

dat is goed.
Je kan goed zien waar hij al goed begint te worden. Daar zie je niet meer alleen de zeezand maar echt een mengeling van de 2 zand soorten. Ik hoop dat hij snel goed is. (wel een voordeel van zeezand: als het waait ligt hij dadelijk terug gelijk, net een echt strand Knipoog )

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:39

Hoi!
Dat is nou een slim, om deze vraag op Bokt te zetten, vind ik.
Dus:
Voor ons in de aangepaste versie: Niet in de buurt van Eindhoven, maar in de omgeving Voorne-Putten, Rotterdam...

Wie weet iets???

Groeten, Donjaja.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:57

........ik heb wel vaker over maaszand gehoord, zal wel ongeveer hetzelfde zijn als zeezand...

Da's niet waar Knipoog , maaszand is hoekig van vorm en strandzand rond, daarom gaan er altijd tonnen maaszand naar Scheveningen om zandsculpturen van te maken, met strandzand lukt dat niet.
De gemiddelde zandbakkleuter cq taartjesbakker Haha! kan dit beamen

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:47

Bergerhoeve in Bergeijk OK dan!