Wat zie jij graag in de bouw van een quarter/paint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Wat zie jij graag in de bouw van een quarter/paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:30

Zoals de vraag hierboven al zegt: Wat zie jij graag in de bouw van een quarter/paint?
Bijvoorbeel vierkantsmodel - rechthoeksmodel
lange rug - korte rug
stijle schouder - schuine schouder

enz .... enz

Ben heel benieuwd

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons


DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:39

Een mooi klein koppie met stevige kaken. Stevige bespiering, maar niet overdreven 'halter' achtig. In balans gebouwd, dus niet over- of onderbouwd, hoogte in kombinatie met lengte. Rechte benen die voldoende 'grond' beslaan en hoeven die bij de bouw passen. Boeg met een mooi 'A'-tje.
Schouderlijn in voldoende schuinte om ruime gangen te kunnen maken. En ook de staartaanzet iets 'afgezakt'.
Een frisse geïnteresseerde oogopslag en beweeglijke kleine oortjes.

En dan nog liefst een buckskin (dun) met hoge zwarte benen en GEEN WIT (dream on Lachen )

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:55

Sjonge jonge, SM, geen wit............da's juist zo mooi!!! Om naar te kijken vind ik een paard beschreven als hierboven erg mooi, maar dan met nóg iets meer spieren. Om mee te werken is het minder wenselijk. En als ik een laatste wens mag doen............graag een mooi bescheiden getekend hoofd, sprekende grote zwarte ogen die in gekleurd haar verscholen zitten en op het lijf mogen witte vlekken aanwezig zijn, niet te veel maar ook zeker niet te weinig................

Heeeeeeeeeeeee, ik ken er zo een:
Afbeelding


OK dan! OK dan! Cool Lovers ..........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:59

Ehh, volgens mij ben ik het een beetje met Sugarmiss eens. Ik ben helemaal weg van een klein, maar breed koppie met mooie brede kaken. Alerte ogen, mogen ook blauw zijn Inderdaad stevige bespiering, richting het haltertype. Klein en compact, zo rond 1.50m. Mooi, stevig en recht beenwerk, mooie bespiering aan de bovenbenen en een 'perzikkont'. Staartimplant absoluut niet te hoog, daar val ik helemaal niet voor. Wel ronde billen en, niet te vergeten, een mooie, onregelmatige, brede bles, zo ongeveer als mijn paardje Lovers

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:01

Ik had het over een Quarter FH. Voor een Paint vind ik een 'aparte' tekening erg mooi en dat mag best met veel wit zijn. Liefst wel zwarte/donkere benen (handiger) Lachen
Maar voor Paints geldt weer GEEN blauwe ogen Clown (voor Quarters ook overigens. al zou ik een uitzondering voor een hele mooie Perlino kunnen maken )

Gera je moet een een duidelijke foto van zijn leuke bles maken (dat mini-streepje rechts) Lachen

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 21:05

Dit vind ik nou een mooie aftekening voor een quarter

Afbeelding

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:07

Sugarmiss schreef:
Ik had het over een Quarter FH.

Ooooooooooooooooooooohhhh, maar dat zei je er niet bij, *LOL* *LOL* .

Voor een quarter heb ik ook wel wensen over kleurtjes.......
Ik ben behoorlijk gecharmeerd van Dun, Buckskin en Grullo. Daarbij denkend aan een mooie krachtpatser met perfect body en brains en mijn ideale paard is geboren, Cool . Oh.....of zat ik nu aan een mooie kerel te denken???? Nah......weet het niet meer Blond , beiden is mooi en lekker, hihihihiii.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:11

Maar om te voorkomen dat dit een ITP-topic wordt kunnen er beter alleen links gegeven worden (zonder IMG's dus ) Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:15

Sugarmiss schreef:
Maar om te voorkomen dat dit een ITP-topic wordt kunnen er beter alleen links gegeven worden (zonder IMG's dus ) Lachen


Nog eentje maar, je hebt er zelf om gevraagd! Hier dus een foto van de bles van Jagger, mijn paardje. Mét streepje boven zijn oog

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:17

Ja maar dat fijne kriebellijntje zie je nog niet goed genoeg, daar moet je even een close-up van maken Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:17

Wat Quarters betreft ga ik trouwens voor dezelfde bouw, maar de kleuren goudpalomino (met mooie glans), dun, buckskin en red dun. Ik kan ook heel gecharmeerd zijn van grulla's. Het mooiste vind ik echter palomino's en duns.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:21

Sugarmiss schreef:
Ja maar dat fijne kriebellijntje zie je nog niet goed genoeg, daar moet je even een close-up van maken Lachen


Ik had er al een paar.. met ondeugend oog. Ik wilde die eerst als avatar gebruiken, toen ik nog niet onthuld welk paard ik had gekocht, maar ik wel al iets door wilde laten schemeren in mijn avatar. Ik vond deze foto echter een beetje te tekenend voor hemzelf. De mensen die hem ooit hadden gezien, hadden waarschijnlijk zo kunnen raden dat dit Dusty Pebbles Bunny was..

Afbeelding

*echt de laatste foto hoor*

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:40

Alle bovengenoemde omschrijvingen voldoen ook aan mijn ideaal Knipoog Mis ik alleen de mooie hals.
Er moet een mooi stevige hals opzitten, ik hou niet van kippe-nekkies. En dan qua kleur....een "Hollywood Dunnit" Buckskin, Bay, Dun. OK dan!

Als IK er nu zo over nadenk dan weet ik ook nog een paardje wat een heeel eind in de buurt komt....Afbeelding

Heeeeee, waar komt dat postzegeltje vandaan? Bloos!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:44

Sugarmiss is vast niet blij met ons op dit moment...
Inderdaad vera, een mooie hals is ook belangrijk. Ik viel vroeger niet voor niets op Welsh Cobs, die ik nu overigens ook nog prachtig vind. Ik snap soms eigenlijk zelfs niet waarvoor je nou een neck sweat nodig moet hebben, maar ja, ik kan het wel begrijpen. Maar een kippenekkie vind ik niks. Ik zag laatst de nek van Red Pebbles vanaf de bovenkant (en ook vanaf de zijkant hoor..), die vind ik mooooooi!

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:41

Ik vind vooral de billen van een quarter mooi, mijne heeft lekkere dikke perzikbillen, en Gera, ik heb een goudpalomino Haha! ! En voor mij is ze de mooiste Haha! !

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:46

Ik vind een stevige hals voor een hengst wel mooier als voor een merrie, die zie ik liever iets 'vrouwelijker' Lachen
En Gera ik bedoelde eigenlijk dat fijne lijntje aan de andere kant Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:11

Tijn"]
Ik vind vooral de billen van een quarter mooi, mijne heeft lekkere dikke perzikbillen, en Gera, ik heb een goudpalomino Haha! ! En voor mij is ze de mooiste Haha! !
[/quote]

Foto! Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar je paard!

[quote="Sugarmiss schreef:
En Gera ik bedoelde eigenlijk dat fijne lijntje aan de andere kant


Ah, nu weet ik wat je bedoelt, dat die bles 'verdoezelt' zeg maar... Heb ik daar een foto van? Ik zal eens zoeken. Anders maak ik er vandaag wel eentje

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:48

Ik zie graag een paard met veel bespiering, wel op de juiste plaatsen, het liefst een mooie lange broekspier, de binnen en buitenkant van de bovenbenen evenredig bespierd, en ja, graag op het overdreven af.
Dan wil ik een sterke, brede rug, niet te kort, met een mooi rond kruis, de staart niet te hoog ingeplant.
Een iets schuine schouder met weer veel bespiering, een borstkas die op een omgekeerde V lijkt en ook lekker veel spieren heeft.
Daaruit een mooie slanke hals, niet te lang, maar zeker niet te kort, goed van vorm, niet te gebogen met voldoende bovenhals bespiering, zonder een "spekneck" te worden.
Met natuurlijk een mooi hoofd, kleine oortjes, vooral een klein neusje.
Natuurlijk correcte beenstanden en goede hoeven. Minimaal 1.50, maximaal 1.60 hoog.

Kwa kleur maakt het me niets uit, ik zie natuurlijk graag een Paint, maar dan weer juist helemaal geen tobiano, dan weer liever solid.

Ik durf te zeggen dat ik zo'n paard helaas(nog) niet op stal heb staan.... Huilen

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:07

Ik ben het helemaal eens met Jeddah...maar, ik kies toch wel voor een Quarter !

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:06

Jeddah omschrijft de ideale bouw eigenlijk al ... maar de dingen waar ik altijd nog een keertje extra naar kijk zijn:
Correcte rechte benen, niet te kort (worsteffect)
Goed gevulde rug (niet te lang of week!)
Ronde billen Vingers aflikken (geen afgeplatte broekspier)
Slanke horizontale hals met veel keelruimte naar de (liefst brede) kaak toe
Attente uitstraling
Stevig met droge bespiering (beslist niet vet)

Ik heb een zwak voor overo's met grote witte hoofden, blauwe ogen en hoge witte benen Bloos! .

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:10

Wat ik dus ook altijd schitternd vind.......goed gespierde halzen die enigzins gebogen zijn, a la arabier. Geeft een chique uitstraling. Of dit er van nature inzit of door training is verkregen, maakt me in het aangezicht niet zoveel uit. En geen muizepootjes bij bodybuilder- types, da's ook geen gezicht.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:16

Sugarmiss schreef:
En Gera ik bedoelde eigenlijk dat fijne lijntje aan de andere kant Haha!


Dit bedoel je dan
http://home.planet.nl/~laure198/101-0105_img.jpg

Foto van begin augustus, maar het lijntje zit er nog hoor! Lachen
Hier was overigens zijn neus verbrand Verdrietig

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:21

Ja die bedoelde ik, maar in het echt is het nog mooier omdat er dan een miniem randje bruine haren bijzitten. Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:30


DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:39

Ja die


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimvicious en 11 bezoekers