* Rotstraal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 14:45

Bij de linkeracherhoef komt een nieuwe straal door. Volgens de smid kan hij hem nog niet blootleggen omdat hij dan te diep moet snijden. Het moet vanzelf doorkomen. Nu zit er dus een laagje over de middenstraal en ontstaat er rotstraal in de middenstraal die doorloopt naar boven tussen de hoefballen (dat heet toch zo?). Ik kan mijn vinger er tussen doen, het is vochtig en het stinkt.
Wat kan ik het beste doen? De manegehoudtster zei een stukje touw met teer er in proppen??


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 19:16

Frusty Lijkt me erg vervelende situatie....
Ik heb al vaker mensen teer absoluut af horen raden in geval van rotstraal,
ook mijn hoefsmid ziet liever geen teer Cool
Heel goed spul is RWL-Quality...

http://www.rwl-quality.nl

Ik gebruik zelf de Textura en de Pro Ablutio.
Maar ook voor rotstraal hebben ze een heel goed produkt.

Succes. Party!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 20:04

je kunt ook egyptische zalf gebruiken,is speciaal voor rotstraal

soms is het beter om te zwijgen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 09:12

juist, dat heb ik ook altijd geleerd wat sanderijn zegt, stukje touw met egyptische zalf

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 11:05

formaline met water aanlengen is de beste methode om rotstaal te voorkomen en te genezen .In een spuitfles doen en er zo inspuiten .Na een week is alles genezen dan nog 1x per maand preventief opspuiten

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 13:37

Ineke,

Wat is formaline?

Ik heb vanmorgen een paar watjes met egyptische zalf er in gedaan.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het binnen een week over zou kunnen gaan.

Wanneer kom je weer een keer op de manege langs?

Manon

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 16:53

Binnen een week ik ben er zeker van .
Het is wel een heel agressieve methode maar uiterst doeltreffend. Ik heb er al veel paarden mee behandeld en het resultaat is altijd geweldig .De reden dat je dit niet kent is dat het niet zomaar verkocht mag worden bij winkels .Ik zou je aaraden om het aan de hoefsmid te vragen waar je t kunt kopen ,die weten het meestal wel Ik heb een fles via via aangeschaft en die gebruik ik nog steeds Je hebt n.l maar heel weinig nodig ,.Je mag t niet te veel gebruiken en niet te langdurig omdat het kanker kan veroorzaken aan de straal .Gr Ineke

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 17:48

Citaat:
Op 2001-04-01 14:37, schreef Manon 2:

Wanneer kom je weer een keer op de manege langs?

Manon



Hoi Manon,

Bedoel je niet mij met een keer langskomen?? (Lastig he 2 Ineke's?)

Maar ik wil nog wel een keer langskomen. Wanneer bij jij er meestal? Dan zal ik kijken of ik tijd heb want vind het wel leuk om je een keer in het "echt" te zien hihihi...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 18:24

inderdaad formaline is een goed maar zeer giftig middel tegen rotstraal.
wat ook goed werkt is schrobben met zout water.gewoon een halve zak zout oplossen in een emmer water en schrobben maar!! *LOL*
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 19:35

Teer schijnt inderdaad erg slecht te zijn omdat je daarmee de bacterien juist insluit! Ik gebruik nu ook egyptische zalf en mijn veearts zei dat hoef&zool nog wat beter is (heeft een goede "paardendokter" wel in huis... *LOL* Bij de pony van een vriendin van mij ging de rotstraal pas over toen ze op raden van mijn hoefsmid (die helaas pas geemigreerd is...snik snik Huilen Huilen Huilen ) toen ze onverdunde jodium (bij de apotheek gehaald, als je mazzel hebt geven ze je een fles met pipetje... *LOL* *LOL* *LOL* )ging gebruiken. Laten we in ieder geval maar hopen dat onze paardjes gauw van hun rotstraal verlost zijn!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 08:15

Blauwspray kopen bij de ruitershop of aan je veearts Violet spray vragen. Het maakt de straal hard en ontsmet. Mijn veearts gaf het speciaal voor rotstraal, maar is ook te gebruiken op wondjes. Het werkt echt heel goed. Als het al ver gevorderd is kun je aan je veearts 'drooglegger voor koeieuiers' vragen. Daar zit oa antibiotica in en dat werkt helemaal goed. Mijn veearts heeft dat toen voorgeschreven bij Imatador en hij heeft nu nooit meer last van rotstraal terwijl zijn hoeven zich er heel goed voor lenen.

Groetjes Suzanne

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 09:01

Equisole of zoiets zou ook doeltreffend moeten zijn. Dat is een oranje fles met zo een spuithalsje eraan. Voor 2 tientjes in de ruitershop te koop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Suzysuze en 16 bezoekers