depressie en angst (schoolopdracht)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

depressie en angst (schoolopdracht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 18:01

Ik moet hier 4 A4 mee vullen, misschien dat er mensen zijn die me een beetje op wegkunnen helpen?


1. In de inleiding staat dat mensen kunnen klem zitten in een (door hen zo ervaren) machteloze situatie, waarin weglopen onmogelijk lijkt. Een dergelijke ervaring is bijna dagelijkse kost voor studenten fysiotherapie aan de Hogeschool Leiden. (Ach, voor wie niet...)
-een praktijktentamen
-een lastige huisgenoot
-veeleisende ouders
-enz. enz.
Kun je zelf minstens twee voorbeelden noemen, waarin je met een angstgevoel zou reageren(het hoeft niet zo ernstig te zijn uiteraard, het gaat om het principe)

2. Welke lichamelijke sensaties horen voor jou bij gevoelens van angst?

3. Hoe ga je dan om met die angst? Welk afweermechanisme ligt bij jou eventueel meestal voor de hand?

4. Op welk ziektebeeld lijkt dit een beetje?


En heeft er iemand aanvullende info voor me over mensen die je tegen kan komen als je gaat behandelen en hoe je het beste zou kunnen reageren?

Alvast heel erg bedankt want ik zit helemaal vast met deze opdracht. Ik ben erg slecht in verslagen en helemaal als het veel moet zijn.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:06

Gaat dit niet om hoe jij het ervaart? Kunnen wij niet echt mee helpen volgens mij...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:18

Ik kan het niet voor je maken
Maar ga gewoon eens typen, beetje rekken. Lange zinnen en alles uitgebreid uitleggen *LOL* Dan heb je die 4 A4 zo vol.
(lettertype 12 van Arial nemen )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 18:21

Jacksel schreef:
Gaat dit niet om hoe jij het ervaart? Kunnen wij niet echt mee helpen volgens mij...

ja dat begrijp ik. ik heb ook wel wat ideeën maar t moet goed en zeeeeeeeeeeeer uitgebreid zijn want t is een her namelijk. Vorige keer was het te kort en te simpel.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 18:22

Zijn er hier mensen die patienten hebben met psychiatrische ziekten? mag ook per pb natuurlijk. Ik heb er eigenlijk geen praktijk ervaring mee

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:35

Angst is een emotie die veel voorkomt bij mensen. Er zijn genoeg (psychologie) boeken geschreven waaruit je vraag 2 al kunt halen. Bij mensen komen vaak dezelfde soort "sypmtomen" voor tijdens een angstreactie..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Elise_K, GoogleAdsense, kimberly1995, LiannePuthzy, lina1998, MagicBullet, MallyBelly, Paloma_Janet en 158 bezoekers