Gezeik om auto.... betalen of niet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Gezeik om auto.... betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:08

Ik heb een maand of 6 geleden een auto verkocht aan een kennis van me.
Auto was perfect in orde, ik heb hem verkocht met een erg dure geluidsinstallatie erbij, nog een grote beurt laten doen en inclusief alarm.
En in dat alarm zit hem het probleem...
Het alarm werkte niet goed toen ik de auto verkocht, de zender reageerde niet meer op het alarm, maar ik zou het voor hij de auto op kwam halen nog laten repareren. Bij de autozaak kreeg ik te horen dat het alarm opgestuurd moest worden naar de fabrikant, en dat het €80,- zou kosten om te maken. Ik dat tegen die kennis gezegd, was prima, hij haalde de auto al op en zou wel horen wanneer het alarm klaar was.
Dat duurde dus 5 maanden Scheve mond Eindelijk alarm klaar, en hij ging het weer in laten bouwen.
Maar helaas, alarm werkte nog niet
Nadat alles bekeken was, bleek dat het alarm goed gerepareerd was (de rekening daarvan viel trouwens hoger uit, €120,-, wat ik ook nog wilde betalen), maar dat er nu een probleem zat in de kabelboom.
De kabelboom was al getest in eerste instantie, om te kijken of daar het probleem zat, maar die was gewoon goed.

De reparatiekosten zullen nu zo'n €450,- bedragen, wat ik dus niet van plan ben te gaan betalen... Echter nu krijg ik te horen dat hij dat per sé wel wil, hij heeft volgens hem immers een auto inclusief alarm gekocht.
Naar mijn idee heeft hij die dus ook, het alarm zelf is goed. Wanneer de kabelboom kapot is gegaan weten we dus niet, hij beweert dat dat al zo geweest moet zijn.
Ik vind het al heel schappelijk dat ik die €120,- ipv €80,- betaal, en dat ik de grote beurt ook al betaald heb. Bovendien heeft hij de auto voor niet al te veel geld meegekregen.

Wat moet ik nu doen? Staat hij in zijn recht of sta ik dat?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:15

heeft hij het bedrag al betaald voor de auto?
nee?dan zou ik het bedrag dat jij extra hebt betaald, gewoon bij de prijs optellen

laat hem betalen, het is zijn auto!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:31

Ja hij heeft de auto al betaald, ik geef niet een half jaar een auto aan iemand mee zonder hem te laten betalen Clown
En dat is dus ook mijn probleem, hij heeft hem al een half jaar... Wie zegt dat die kabelboom niet bij hem kapot is gegaan?
Bovendien hadden we een afspraak dat het alarm gerepareerd zou worden, en de kabelboom is géén onderdeel van het alarm.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:34

Nou dan, géén onderdeel van het alarm, alarm is gerepareerd, jij hebt aan jouw deel van de afspraak voldaan.
Ik denk dat jij in jouw recht staat door niet te betalen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:36

Hij staat niet in zijn recht

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:49

hem gewoon laten betalen dus

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:52

Leuk geprobeerd, maar eh...je vriend heeft nergens recht op. Je bent idd al heel netjes geweest en alles tevoren gemeld en ook nog een tegenvallende nota met het alarm vergoeden, dat is gewoon netjes. Je bent aantoonbaar te goeder trouw.

Dat een auto kapot gaat, is een gegeven. Of beter, je mag verwachten dat auto's, en zeker tweedehands auto's, wel eens kapot gaan. Als je een tweedehandsauto koopt, neem je bewust dat risico. Wil je geen kans op gebreken, of beter, geen kans op de kosten van gebreken, dan moet je een fabrieksnieuwe kopen. Dus, vriend had dit gewoon moeten incalculeren.

Maar je hebt nu wel wat geleerd, he? Verkoop nooit autos aan bekenden; gaat altijd mis. Daar speelt de duvel namelijk mee.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:56

idd niet betalen, je bent al meegaand geweest door de hogere rekening te betalen

ONDERSCHRIFTLOOS

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:58

helemaal met iedereen eens; zijn risico! hij moet er al dankbaar voor zijn dat jij die extra 40 euro zondr morren hebt betaald!
nou, hopelijk sta je nu flink sterk in je shoes...
succes ermee! en laat je weten hoe het is afgelopen?!

Faber quisque fortunae suae

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:13

"Nou een auto aan een bekende verkopen" is helaas nu te laat om te zeggen. Aan de ene kant heb je belooft dat je ervoor zou zorgen dat het alarm het weer zou doen, helaas valt dit flink duurder uit. Ik vind het moeilijk om te zeggen, kunnen jullie geen schikking treffen?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:50

Als de kabelboom niet bij de auto hoort is het, net als het alarm een optie.
Stel je verkoopt hem met geluidsapparatuur, maar de CD doet het niet. Die laat je repareren, achteraf blijkt de casetterecorder ook stuk te zijn. Dat repareer je /laat je toch ook niet repareren?

Ik vind het al schappelijk dat je de auto een grote beurt hebt meegegeven, en de kosten voor de reparatie hebt betaald. Die € 450,- zou ik toch echt niet neertellen hoor!

Enne, aangezien ik geen verstand heb hoe dit in het geval van een rechtszaak uitpakt: heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Je suis Charlie.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 14:50

Tessebes, wat mijn probleem is, is dat het alarm kompleet binnenstebuiten is gekeerd en daaruit bleek dat het alarm zelf kapot was. Dat heb ik laten repareren, alarm zelf werkt weer.
Nu is echter niet het alarm kapot maar de kabelboom (die dikke bos draden die door je auto loopt), of liever gezegd, er zit ergens een storinkje in. Dit kan in dat half jaar(!!!!) dat hij hem heeft natuurlijk makkelijk gebeurd zijn. Ik weet namelijk honderd procent zeker dat die storing er niet zat, is uitgebreid getest.
En bovendien, hij heeft die auto al een half jaar, dan ga ik het toch niet betalen als er iets kapot gaat? Als hij er een deuk in rijdt betaal ik de schade toch ook niet?
Ik had overigens afgesproken dat ik €80,- zou betalen voor het repareren van het alarm, heb er dus later nog €40,- bijgelegd. Hij wil niet de helf betalen (wat ik zowieso ook niet doe..), hij wil dat ik de komplete reparatie betaal.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:20

Ik begrijp het helemaal Supertje... wist zelfs al wat een kabelboom was, als oldtimerfanaat zijnde. Knipoog
Als je echt die 80 euro hebt afgesproken en je er zeker van bent dat die kabelbreuk er nog niet inzat, dan zou ik het idd niet betalen. Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:38

Met vrienden moet je wandelen, niet handelen!
Maar ja dat weet je nu helaas ook wel. Het is jammer voor je 'vriend' maar hij zal de kosten zelf moeten betalen. Kan de garage waar je het alarm hebt laten controleren en maken niet een schriftelijk bewijs vragen waarin staat dat die kabelboom ok was 5 maanden geleden?

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:06

Niet mee akkoord gaan.

Straks komt ie nog als de uitlaat eronder uitvalt met: ja maar 6 maanden geleden zaten de schroeven al los!.

Het alarm doet het nu.

Hij moet gewoon weten dat aan 2e hands auto's kosten zitten verbonden, anders kan ie maar beter gaan fietsen of lopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:20

Het is toch zijn taak om de auto na te kijken, of eventueel te laten keuren door zijn garage, voordat hij de auto koopt! Wat een zeiksnor zeg, je hebt gedaan wat je moest doen, hij heeft dat ding al een half jaar.

Hetzelfde hadden wij met ons huis. In het koopcontract staat dat het dak slecht was. Paar maanden terug kwam de regen in een straaltje naar binnen lopen. Het dak is dus bij de verkoop al lek geweest, en niet "slecht".
Wij naar de makelaar, maar die zegt dat wij moeten bewijzen dat het dak al lek was bij de vorige eigenaar. Kan je dus nooit bewijzen, dus zelf een nieuw dak erop gelegd.
Je kunt dit denk ik wel vergelijken met deze situatie.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:20

maudy heeft de makelaar die met jullie mee is geweest dat niet geconstateerd?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:21

ik ging ook niet akkoord met het betalen van die €450,- Bloos! jij hebt gedaan wat je moest doen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:30

Irish-lady, wij hebben het huis zonder makelaar gekocht. achteraf wel iets om over na te denken. Maar ook een makelaar had het niet kunnen zien. Er is wel een taxatie-meneer geweest, en die heeft er ook niks van gezien/gezegd.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:35

zonder aankopende makelaar wel te verstaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, 3lsk3, Besje, Bloemetje75, cariena1, fro, heidy_wilco, Hootje, Jade91, jen, Mrskiwi, N_B_N, Piekosjj, PotjeMayo, Saaams, Sanniejtjuh, Seventeen, sollair310, Westerntrail en 77 bezoekers