steeds naar binnen vallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

steeds naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 13:07

Als ik aan het rijden ben en ik wil op of naast de hoefslag rijden dan wil mijn paard steeds naar binnen gaan. Ik leg dan mijn binnenbeen aan maar dat helpt niet dus binnen teugel tegen haar nek en buitenteugel ervanaf maar ik moet dan zo de hele lengte blijven rijden want daarzonder gaat ze gewoon naar binnen Huilen
Wie heeft er tips? (voltes,... zijn geen probleem alleen rechte stukken naast de draad Verward )

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt



BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:39

Je zou kunnen proberen om juist van de hoefslag af hard te werken, veel cirkels, veel snelheid, veel overgangen, en je paard dan op de hoefslag rust te geven. Waarschijnlijk dat hij/zij dan de hoefslag gaat zien als een plek van ontspanning en daar graag gaat lopen.

Suc6!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:42

Ik denk zelf dat het een evenwichts probleem is. De meeste paarden zoeken steun aan het hek. Die blijven dus hangen of trekken naar de hoefslag. Jou paard valt naar binnen als hij geen steun heeft.

Inderdaat voltes rijden, en in het begin maar kleine stukjes recht uit. Op het moment dat je hem voelt gaan. Zet je hem op de volte. En dan liefst de tegen over gestelde richting.

En blijf niet constand vragen. Ik weet hoe moeilijk het is. Omdat je voelt dat als je niks vraagt dat hij weer naar binnen valt. Vragen en los, vragen en los. Je brengt hem door jouw zit ook weer uit evenwicht.

Wat mischien ook wel wil helpen. Is zijn kont naar binnen zetten. Maar dan moet hij die oefening al wel kennen.

Ga niet vechten om een rechte lijn. Pak het slimmer aan, maar wel met het zelfde resultaat. Ook al duurt het wat langer dan je zou willen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:30

ja haar kont naar binnen zetten kent ze nog niet. En als ze naar binnen valt een volte maken naar de andere kant zal ook niet lukken, dan zit ik in de draad Verward
Ik zal eens proberen van echt veel voltes te rijden en heel kleine stukjes recht te lopen.
Als er nog iemand tips heeft hoor ik ze graag. Haha!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:27

dat probleem ken ik

ik moest van mijn trainer dan altijd op de binnen hoefslag rijden en als hij naar binnen valt dan moest ik onmiddelijk contact in de mond nemen en hem een circkel naar buiten laten doen . en ook veel rechte lijnen rijden en als hij naar rechts of links valt dan moet jij gewoon een cirkel of een halve draai naar de andere kant doen als je dat een tijtje doet dan gaat hij niet meer naar binnen vallen en hij gaat ook hele mooie rechte lijnen lopen.
ik zou zeggen probeer het gewoon eens .

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:48

Zit je niet teveel op je "buiten-bil"? Wil ook nog wel eens het probleem zijn.

brio
Berichten: 97
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:50

wat je ook kan doen is je binnenteugel optillen met licht contact en dan je binnenbeen erbij... dat zorgt ervoor dat zijn schouder niet naar binnenvalt. verder zou ik niet teveel cirkels rijden want hij valt naar binnen en op de cirkel moet hij iets naar binnen lopen. wel veel op de binnenhoefslag lopen dat helpt ervor dat je paard stabiel wordt en op zijn 4 benen loopt. let ook eens goed op of jij niet iets meer naar binnen zit, want het kan ook zijn dat jou paard gevoelig is op je zit!! succes

Life is like a box of chocolates, you never know what you're going to get

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:00

Doet ze het niet toevallig richting de uitgang toe?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:51

Er stond een tijdje geleden een oefening van Parelli over klaverblaadjes rijden. Deze had Cornelie geplaatst.
Dat lijkt mij een uitgelezen oefening om je paard te leren niet naar binnen te vallen.
Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.... Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:52


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:07

Mooi, ga ik ook eens even bekijken!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:41

bedankt allemaal. Ik zal het van de week eens proberen.
Summertje: neen het is niet richting stal ofzo, gewoon naar de binnenkant van de piste Verward

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:57

Fijn om dit te lezen, ik heb daar ook moeite mee Ik rij meestal op de binnenhoefslag, maar hoe harder we gaan hoe meer naar binnen.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:41

binnenteugel omhoog en zo de schouder wegzetten (als het ware 'optillen'), zo leren wij het iig Lachen en idd been eraan blijven houden...

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 22:28

ja maar dan kan ik zo de hele rechte lijn blijven lopen tot ik pijn krijg in mijn armen Verward Ze blijft het gewoon doen.
Ik ga jullie tips eens proberen (denk vrijdag)

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:11

nee, kort wegzetten met je been eraan, gaat ze opzij; met rust laten.
op het moment dat ze weer naar binnen wil, weer opnieuw wegzetten en been eraanhouden.
belangrijk is wel dat je er consequent mee doorgaat (op het moment dat je het een keer toestaat ben je weer heel lang bezig dit te 'fixen' )
(ik had hetzelfde probleem met mijn 3 jarige, nu is het (vrijwel Knipoog ) over )

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 03:53

Hmmmm Vikki op bokt had een speciaal bit voor scala omdat ze over t buitenbeen wegliep, is dat ook jou probleem? dan moet je even de naam van het bit vragen aan dr en die even proberen? Scheve mond

Extensions voor paarden!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 11:52

ik heb niet de indruk dat ze over het buitenbeen wegloopt. Ze gaat gewoon naar binnen Verward

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers