*spoed* buitenpaard benen scheren voor de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

*spoed* buitenpaard benen scheren voor de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 12:58

Morgen wordt mijn pony geschoren omdat hij zijn zweet en andere afval stoffen via de huid niet goed kwijt kan.
Maar hij staat dag en nacht buiten (wel met rambo wug) moet ik dan maar niet zijn benen laten scheren?

Of kan dat gewoon, zou dat van de winter niet te koud worden met geschoren benen.
Misschien een beetje blonde vraag: maar kan dan de kou niet via zijn benen omhoog (met geschoren benen).

Dat heb ik eens horen zeggen maar kan natuurlijk ook een fabel zijn ?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:01

Persoonlijk zou ik de benen laten staan.
een paard zweet ook nauwlijks aan de benen, dus kan daar zijn zweet goed kwijt en blijft niet te lang nat.
Mocht hij er wel nat aan zijn, geeft dat meestal geen problemen met verkoudheid.

Ik zou hem wel een halsdeken aan doen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 13:06

runningkawa schreef:
Persoonlijk zou ik de benen laten staan.
een paard zweet ook nauwlijks aan de benen, dus kan daar zijn zweet goed kwijt en blijft niet te lang nat.
Mocht hij er wel nat aan zijn, geeft dat meestal geen problemen met verkoudheid.

Ik zou hem wel een halsdeken aan doen.


Een halsdeken krijgt hij sowieso, de rambo turnout wug staat al op hem te wachten *LOL*
Het enigste is dat hij al best een teddy is en het misschien raar staat,maar het is natuurlijk ook voor het functionele en niet voor het mooie Clown

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:11

IK zou voornamelijk om mok de beenharen laten zitten, maar sommige paarden hebben juist minder mok als de benen geschoren zijn.
Er zitten amper spieren op onderbenen, dus echt kougevoelig zijn ze niet. Toch zou ik voor het dekenmodel gaan (benen laten zitten dus)

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:16

Bij mijn paard hebben we de benen gewoon in het haar gelaten. Hij staat de hele dag buiten en heeft geen last van die lange haren tijdens het rijden.

Wel de kootholtes even meegenomen tijdens het scheren, kan nooit geen kwaad, vooral als er mok in het spel komt, kan je er makkelijker bij!


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:33

Ik zou de benen niet scheren als mijn paard buiten zou staan in de winter. Mijn eigen theorie: Je bedekt alles wat je geschoren hebt met een deken, met de benen kan dat niet. Dus: de benen niet scheren

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 17:12

Mikkie schreef:
Ik zou de benen niet scheren als mijn paard buiten zou staan in de winter. Mijn eigen theorie: Je bedekt alles wat je geschoren hebt met een deken, met de benen kan dat niet. Dus: de benen niet scheren


Dat denk ik eigenlijk ook dus we laten de benen lekker bedekt !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers