Voor alle bokkers - heel erg bedankt!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Voor alle bokkers - heel erg bedankt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 14:59

Lieve bokkers,
Wegens de verhuizing die ik heb moeten ondergaan ben ik de laatste weken niet in staat geweest om te internetten, vandaar dat ik nu in een apart topic even jullie allemaal wil bedanken voor jullie lieve woorden die ik gekregen heb naar aanleiding van het verhaal van mijn lieve Lorenzo in BIT.

Ik vind het erg emotioneel maar ook zeker als compliment op te vatten dat jullie allemaal tot tranen toe geroerd waren bij het lezen van mijn verhaal.

Voor wie het nog niet wist: de redactie van BIT heeft niets aan mijn verhaal veranderd, alleen een paar zinnen er uit gehaald, omdat het verhaal anders te lang zou worden, maar veel is dat niet geweest.

De essentie van mijn verhaal was het overbrengen van mijn gevoelens en emoties die ik voelde tijdens het hele proces dat in met Lorrie heb moeten doorstaan. Dat is overduidelijk gelukt gezien jullie reacties.

Ik mis Lorenzo nog steeds enorm veel, iedere dag. Er gaat geen dag voorbij dat ik mijzelf toch nog afvraag of ik het goed gedaan heb, al weet ik diep van binnen wel dat dat zo is. Lorenzo verdiende het niet om verder te moeten zoals hij op het laatst was. En hij was hard voor zichzelf, dat wist ik gewoon. Dus ondanks het feit dat hij nog iedere dag in de wei liep, wist ik gewoon dat hij erg veel pijn had. En dat ik moest doen was ik MOEST doen.

Ook heb ik het heel erg moeilijk gehad om Matador, het paard dat ik nu rijd, lief te vinden. Ik vergeleek hem continu met Lorenzo en dat was natuurlijk niet eerlijk tegenover Matador zelf. Daarom ging het in het begin ook niet zo goed tussen ons. Matador voelde zich - terecht - niet gewaardeerd en niet zichzelf bij mij. Ook hij werd uiteindelijk zomaar met mij opgezadeld, zonder dat iemand hem ook maar vroeg of HIJ wel zin had in dat verdrietige meiske dat in alles nog in gedachten bij haar eigen paard was.
Nu gaat dat wel beter en probeer ik Matador te waarderen als het paard dat hij is. Het is opmerkzaam hoeveel beter het rijden nu ook gaat, nu ik niet langer meer het vergelijk met Lorrie trek.
Matador begint nu dingen te doen om mij te plezieren, ook met rijden. Hij probeert nu niet langer meer onder dingen uit te komen, maar zal juist een stapje extra maken als dat moet.

Kortom: hoewel ik Lorrie nog verschrikkelijk veel mis, en nog vaak om hem moet huilen, probeer ik het leven door te leven. Lorrie is er niet meer in wezen, maar wel in mijn hart. Ook hij zou niet willen dat ik zou stoppen met rijden, omdat hij er toevallig niet meer is. Daarom ga ik volgende week Matador starten in een onderlinge wedstrijd. Gewoon om te kijken hoe het gaat, en hoe ik daar tegenover sta.

We zullen we zien hoe het loopt.....


Lieve groeten,
Barbara


patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:07

heel veel succes,zal voor je duimen maar komt vast wel goed!!! OK dan!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:49

Ik vind het nog steeds een heel goede beslissing van je, en wens je succes met Matador!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:37

Het was en is nog steeds een heel aangrijpend verhaal...Knap hoe jij jezelf er doorheen aan het slaan ben..Mijn complimenten..Succes voor de wedstrijd, en sterkte met het verwerken toegewenst

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:27

Blij te horen dat het weer een beetje gaat, veel succes met Matador! enne mijn laatse pb-tje aan jou staat nog steeds in de outbox, dus ik vermoedde al zoiets Knipoog

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:26

Gelukkig heb je nog je goede herinneringen aan Lorenzo, dan zal hij nooit "echt" dood zijn!
Je keuze was de moeilijkste maar wel de beste.....
Veel geluk met Matador!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:32

Ik moet weer aan je verhaal denken, ik krijg weer kippenvel... je hebt een hele goede keuze gemaakt!! Veel succes en geluk met matador!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:49

Had nog niet op je vorige topic gereageerd maar vond het een sterk verhaal van je, kanp dat je deze keuze hebt genomen. verder wil ik je veel succes met matador toewensen!!!!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:15

Echt goed hoe jij hier mee omgaat!
Heel knap.
Heb heel veel waardering voor dit soort dingen ( mede omdat ik hier zelf niet zo goed mee om kan gaan)
Heel veel succes verder

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:18

De rillingen lopen me weer over mijn rug! Wat een verhaal! Heel veel succes met matador en het verwerken van dit alles!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:19

Ik had je ook een PB gestuurd Lachen Ik hoop dat de tijd langzaam de scherpe randjes wegslijt, en dat je straks weer net zo van Matador geniet als toen van Lorenzo.

Alja

Berichten: 25579
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:52

veel suc6 met je wedstrijd en je weet van jezelf dat niemand lorenzo kan vervangen maar je mag ook wel lol hebben met een ander paard

ONDERSCHRIFTLOOS

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:15

Wist niet dat dat verhaal van jou was, maar heb het 3x gelezen. KIPPENVEL, echt waar. heel veel sterkte nog en natuurlijk heel veel succes en vooral plezier met Matador!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:18

ik had een proefnummer aangevraagd maar kreeg uiteindelijk een ander nummer, erg jammer Huilen


Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:32

Ik heb jou stuk uitgeprint.

Ik hoop dat het een mooi plekje in je leven krijg en dat je met Matador een nieuw en gezellig deel van je leven mag leiden.

Veel succes en Lorenzo wacht op jou

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Berdien, Cloud, Damelza, Gambler99, HarmanyL, joyce83, Rijsa en 131 bezoekers