weer een scheervraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

weer een scheervraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:19

Ik wilde van de winter eigenlijk Marco z'n wintervacht nog binnen de perken houden met dekens, maar het wil maar niet stoppen met groeien Scheve mond . Als ik een uurtje heb gereden, staat hij meer dan 3 uur kletsnat op stal, niet erg gezond lijkt me. Dus heb ik me voorgenomen om hem toch maar eens de scheren. En daar zitten een aantal maars aan vast
- Is het nog niet te laat om hem te scheren?
- M'n vader is het er helemaal niet mee eens dat ik hem scheer. Hij denkt dat Marco dadelijk bibberend in de wei staat (natuurlijk met dikke deken, maar hij ziet meer die kale nek). Hij staat overdag in de wei en 's nachts in een buitenstal (of als het regent). Is het nu niet een hele overgang als hij ineens kaal in de wei staat?
- Marco is vrij gevoelig voor spierbevangenheid, ik moet echt goed instappen, uitstappen en rekening houden met mijn lessen (dat ik de dag erna ook kan rijden). Zou dit niet nadelig zijn als ik hem scheer?

dus de vraag : Scheren of niet?

(en misschien eventuele tips om mijn vader over te halen Haha! )

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:22

Je kan hem toch ook half scheren? Dan laat je zeg maar een uitrijdekentje liggen. Haha! Het is nog niet te laat hoor om te scheren en met een goede deken hoeft hij het echt niet koud te krijgen. Ik denk dat hij eerder kou vat als hij na het rijden zo lang nat blijft, succes ermee.!!! OK dan!

Hier een voorbeeld. Jolynn was hier zwanger, niet gewoon dik hoor.
Afbeelding

Leg je vader uit dat je paard als hij zo lang nat blijft kou vat en dan ben je verder van huis.
Laatst bijgewerkt door Xantha op 10-11-03 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

XANTHA

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:23

Te laat is het nog niet hoor, ken genoeg mensen die nu pas beginnen met scheren zodat ze het niet nog ene keer hoeven te doen.

Natuurlijk wel een lekkere dikke deken idd in de plaats geven.

En voor je vader: Denk dat je paard eerder kou vat van die drie uur nazweten, 1 keer de tocht erover en het kan al gebeurt zijn.

Kaal nekje is geen probleem, mits de rest lekker warm is, en anders kan die toch nog altijd zo'n lekkere deken met hals kopen Haha!

De laatste vraag weet ik niet, alhoewel nat zweet me ook weer slechter voor de spieren lijkt dan weinig tot geen zweet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:51

Te laat zeker niet. Ik heb vorig jaar pas in december mijn pony laten scheren. Na wat geruzie ook met mijn ouders. Die vonden het maar vreemd. Een pony scheren midden in de winter als het koud is.
En waar je op kunt letten is hoe kort je scheert. Mijn scheerapperaat laat een heel klein beetje staan. Is warmer. Terwijl hij vorig jaar echt tot op de huid kaal was.
Mijn pony staat op stal, maar niet warm. Meestal kan hij beter buiten staan, daar is nog een zonnetje etc.
Met spierbevangen heb ik geen ervaring. Maar het lijkt mij lekkerder voor je pony. Het beste is wel even met een dekentje in en uitstappen. Doe ik ook.

Overigens zal ik de benen niet scheren als ik jou was. Het scheelt erg veel in warmte.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:14

Te laat is het niet maar je kunt idd een half jachtmodel scheren of een hele want op de hals verliezen ze niet zoveel warmte en als je de benen er in houd dan is het goed e doen. Maar als je hem zo lang nat hebt staan is dat minder bevoordelijk voor hem als scheren

...Dreaming with my eye's wide open...

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 09:55

Iemand die me nog kan helpen met het laatste vraagje?? Bloos

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:16

Jou laatste vraag,(de rest is al beantwoord) ik denk dat als je tijdens het los rijden en uitstappen een dekentje erop legt,het helemaal geen kwaad kan..
Maar wel consequent volhouden,zodat er geen koude op haar spieren komt..


AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:25

Ik zal inderdaad een streepmodel scheren, je kan bij de ruitershop het boekje "Gids voor de Ruiter: Knippen en scheren" kopen daar staat werkelijk alles in wat je moet weten enook goede tekeningen van de verschillende modellen. Boekje kost € 4,95.

Succes! Haha!

**Look where all this talking got us baby!!**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N, Trendiction en 30 bezoekers