lesschema???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

lesschema???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 23:01

Hallo, ik zoek een lesschema voor mijn paard. Het heeft 5 maand stilgestaan om te recupereren. Heeft cornage van de 3de graad (1-4) en totaal geen conditie meer dus. Ik zit in de week op kot en heb dus enkel in het weekend tijd om te rijden. Hij loopt in de week wel geregeld op de wei.
Zoek een goed lesschema zodat ik hem terug in conditie kan brengen. Wil er graag mijn B-brevet mee halen. Maar door zijn cornage zal het dus heel langzaam opbouwend moeten. Laat maar stellen om helemaal van nul te beginnen.
Heeft iemand tips of een lesschema om me te helpen??
Groetjes A.


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:54

heb niet echt een schema, maar ik geef er maar een schopje aan Haha!

volgens mij is een B-brevet doet met een paard met cornage heel erg lastig voor het paard zelf. het kan lukken. een schema bestaat niet voor zo'n paarden, het beste is aan te voelen hoe ver je met haar kan gaan.
een B-brevet zet extra druk op het paard, dus dat moet ze ook aankunnen.
ik zou zeggen, ga wandelen om vooreerst haar conditie wat op te bouwen. veeeel stappen, korte stukjes draven. breidt zo'n wandelingen uit. doe die wandelingen bv op zondag, en de zaterdag kan je een klein lesje inlassen. dus weer veel stappen, maar nu met bochten,...
luister goed naar je paard. zorg ook dat je zonder neusriem rijdt!
waar zit je op kot? ik schat leuven-tienen op iets van 25 km? weet ik niet precies hoor, maar kan je bv de woensdag of een dag dat je geen of weinig les hebt toch komen? een conditie opbouwen in het weekend is heel moeilijk nl. als je in de week nog een lesje zou kunnen inbouwen, of iemand haar een kwartiertje aan de longe kan laten nemen bv, dan gaat dat wrs veel beter.
succes!!

Enya - Daya :-)

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:26

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om alleen in de weekenden conditie op te bouwen bij een paard, onderhouden in dit ritme is al onmogelijk,
Je kan beter elke dag een beetje doen dan op 1 dag een hele hoop.

Is geen mogelijkheid dat iemand anders je helpt bij het op conditie krijgen? Bijv een paar keer in de week longeren of licht werk?

Een schema weet ik niet echt, maar daar zou de DA je mee kunnen helpen, die weet immers wat je paard nu wel en niet kan

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:39

Ja, dat is wat bij mij ook als eerste in mij op komt. Een paard waar je alleen in het weekend mee kunt werken, kun je niet in conditie krijgen, daarvoor herhaal je dan te weinig. Denk dus dat je toch hulp zal moeten vragen aan iemand die doordeweek wat longeerwerk oid kan verrichten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:53

Jolijn (haffie op bokt) heeft ooi teen heel trainingsschema overgeschreven (getypt, weet ik al niet meer). Misschien kun je haar pb-en?

groetjes

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:45

Ook ik heb nog een trainingsschema hier liggen wat ik gebruikt heb toen mijn paard na een blessure van een half jaar weer op conditie moest komen, maar dat is inderdaad ook iets waar elke dag aan gewerkt moet worden..

amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 13:51

Het probleem is dat in in Geel op kot zit. Het is de enigste school in België waar mijn richting is. Dus daar is niet veel aan te doen. De verbinding is zelf ook heel slecht. 3 uur onderweg. Das al 6 uur onderweg voor enkel heen en weer. Dat is gewoon niet te doen.
Ben dit weekend begonnen met stappen. 1.30 uur al. Ging goed.
Volgengs de DA is B-brevet geen probleem.
Maar misschien moet ik inderdaad iemand zoeken die in de week eens met hem wil bezig zijn.
Wie een schema heeft mag het me altijd doormailen. Dan heb ik toch al iets voor op terug te vallen
Bedankt voor de reacties al. OK dan!
Groetjes A.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 9 bezoekers