MENSEN LEES DIT VOOR JULLIE EIGEN BESTWIL.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

MENSEN LEES DIT VOOR JULLIE EIGEN BESTWIL.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:30

Wij gaven onze paarden altijd mueslie of iets dergelijks met lijnzaad en zonnebloemolie nu zal ik jullie 1 ding zeggen dat Geef geen zonnebloem olie meer

Omdat zonnebloemolie de slijm van de darmen verpest en dan komt alles bij de achterwerk eruit dus mensen meng nooit iets met zonnebloemolie.

Want wij waren er op tijd bij zei de DA anders was het ernstig geweest!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:32

Hmm ik heb mijn paard twee jaar lang biks/muesli met zonnebloemolie gevoerd en nooit problemen daaraan ondervonden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:33

Ik snap het niet precies, bedoel je diarree oid?

[edit: diarrie = diarree Knipoog ]

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:35

hmm, ik wil hier wel meer over weten, want ik geef hem juist altijd muesli met een scheutje zonnebloemolie

ook de paarden van mn instructeur krijgen het

heb nog nooit iets gemerkt, ja ze zien er goed uit, mooi vachtje


de mijne krijgt het omdat we een kapotgelopen wei hebben, en ze noga wat zand binnenkrijgen, en ik geen in heb in verstoppingen ivm dat zand, en op aanraden van anderen ben ik toen zonnebloemolie gaan geven(sindsdien ook geen paarden met koliek meer gehad, daarvoor wel af en toe)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:42

Ja wij gaven het ook altijd en kregen er geen last van en later wel en dan merk je dat ze gewoon plassen uit de anus en niet waar ze normaal uit moeten plassen en als je ze veel zonnebloemolie geeft dan zorgt dat voor de darmen dat de slijm dat er omheen zit dat dat slijm dan van de darmen afgaat door de zonnebloemolie (zei de DA want die was bij onze paarden gewweest).
En toen zei die je moet direct stoppena ls je dat niet doet dan kun je zorgen voor beschadeging om de darmen en dan word het heel ernstig.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:01

ik geef al jaren mijn paarden zonnebloemolie en heb nog nooit problemen gehad, zal wel komen doordat ik koudbloeden heb, die zijn niet zo gevoelig....


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:04

Lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Geef het al jaren, geen centje pijn en heb nog nooit van iemand iets anders gehoord of problemen gezien die daardoor veroorzaakt waren.

Nulla tenaci invia est via

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:06

Wel raar maar ja wij hadden het bij een aardig oud paard gegeven omdat ze zeiden ja het is heel goed en goed voor de vacht oke daar ben ik het mee eens maar ja je wilt liever geen problemen hebben maar gelukkig waren we optijd erbij en als we er niet mee doorvoeren dan kan er nix mis gaan maar ja onze paarden zijn gelukkig kern gezond"!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:06

Tip: wij wisten het ook niet hoor ik hoorde het vanmiddag ook voor het eerst!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:14

Zou je misschien leestekens kunnen gebruiken? Die lettervermicelli leest zo lastig....

Nulla tenaci invia est via

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:17

Ik heb hele normale tekens hoor?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:18

Wij hebben van een voedingsdeskundige gehoord dat lijnzaadolie en zonnebloemolie in principe het zelfde zijn (alleen de prijs is anders) En wij hebben er eerlijk gezegd geen last mee maar voer je paard goed en genoeg naast biks ook genoeg ruwvoer (hooi en of kuil) regelmatig beweging zonlicht buitenlucht en ze zien er ook al snel stralend uit.

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:18

Het zal allemaal wel weer op een ding terug te voeren zijn: HOEVEELHEDEN! of juist het gebrek daaraan *LOL*
Had dat voor het weekend gezegt, nou moet ik weer drie weken wachten alvorens ik de dierenarts spreek om het te vragen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:21

Tja, als je liters van dat spul gaat voeren, dan zal het er wel aardig uitspuiten aan de achterkant denk ik ja, maar dan ben je ook wel een beetje simpel hoor...

Nulla tenaci invia est via

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:22

Mijn paard krijgt nu basisbrok en geen andere dingen meer wij hadden het paard net 3 maand en die ex-eigenaresse zei dat dat goed was maar ons paard was altijd ziek bij hun.
Maar hij staat ook op kuilvoer en natuurlijk gras.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:23

Wij gaven als ik het goed natel om de 2 of 3 dagen met mueslie of zemelen maar!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:26

dan zouden het ook de zemelen wel eens geweest kunnen zijn! Als je die erg nat maakt, werken ze ook laxerend.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:28

Nee we maken het niet zo super nat natuurlijk wel wat maar zoals het moet zijn....!
Maar als het aam de zemelen lag dan had de DA het allang gezegt!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:38

Het is ons dagelijkse toevoeging. Vier liter maiskiemolie met een liter zonnebloemolie en daar drie pompjes van per dag. Geen enkel probleem ooit gehad.

'Paint' it 'Black'

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:40

Ja maar wij hebben dit paard net een paar maanden en wie weet wat er vroeger is bij gegeven in ieder geval wat hij bij de vorige eigenaar heeft gehad.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Nimmy

Berichten: 3915
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:37

die van mij krijgt ook 0,5 eetlepel, per dag over het voer, nooit problemen mee gehad, als ik het niet geef zit er zand in de darmen en nu niet. er is mij juist altijd gezegd dat het juist goed was, voor de vacht, en dat het laxeerd werk ivm zand in de darmen wat er zo uitgaat.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 20:38

Ja mij ook tot dat de DA het zei!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Nimmy

Berichten: 3915
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:48

hmm, ik denk dat ik die van mij weer s bel of dat klopt, maar zelfs op school (dierverzorging) bij de lessen paard en zootechniek is gezegd dat het zolang het beperkt gegeven wordt. en ja als je hem een liter per dag over het voer gooit dan spuit t eruit en beschadig je de darmen, en ik ben het ook met pferdje eens dat zonnebleom olie en lijnzaadolie het zelfde zijn (en is slaolie anders een optie?)

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:50

ik gooi al jaren een scheutje zonnebloem olie over rudy zijn voer, heb nog nooit problemen gehad

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:09

Mijn paard krijgt lijnzaadolie, glimt als een spiegeltje. Wil bij grotere hoeveelheden wel wat dunnere ontlasting krijgen. Maar ik heb me laten vertellen dat lijnzaad juist voor een beschermende laag in de darmen zorgt.

En Nimmy, zonnebloemolie als vervanging van lijnzaadolie kan wel, slaolie of andere goedkope sojaolie kan beslist NIET!

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, DenieesB, GrapeshotBot, Kla4tje, marloesxx en 44 bezoekers