Mini shet op manege...? eerlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Mini shet op manege...? eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 16:59

Toen ik Dribbel kreeg, hadden wij ons eigen land, kon hij lekker de hele dag buiten spelen met zijn vriendjes.
Inmiddels zijn we verhuisd naar een manege waar wij het heel erg naar ons zin hebben.
Toch twijfel ik of Dribbel hier op zijn plek staat.
Zo staat hij soms weken achter elkaar binnen in een stal waar hij niet naar buiten kan kijken.
Hij heeft geen vriendjes waarmee hij lekker kan spelen en in de wei is hij dood ongelukkig omdat hij continu wordt opgejaagt door de grotere paarden/ pony's.
Hij mag dan dus vrij rond wandelen op de manege maar toch vind ik dit niet echt een oplossing, IMO moet hij toch ook kunnen spelen met andere pony's.

Vaak heb ik helaas ook weinig tijd voor hem, door de weeks heb ik voor alle 3 mijn paarden ong. een uur de tijd.
Hierin moet ik poetsen, en rijden.
Vaak heb ik tijd voor 1 en wissel ik het af.
Mijn man haalt meestal Dribbel er dan wel even uit en laat hem aan de hand grazen, aangezien de kans dat hij t ruiterpad op loopt waar geen licht is te groot is.
Verder doe ik persoonlijk weinig met hem, in eerste instantie is hij bij ons gekomen als vriendje voor m'n andere shet, maar deze is alweer een tijdje geleden helaas verkocht.

Moet wel zeggen dat ik gek ben op m'n kleine ventje, maar weet niet of het eerlijk is tegenover hem om hem alleen bij ons te houden omdat ik zo gek op hem ben.

Wat zouden jullie in mijn geval doen???

Er wordt overgens niet op hem gereden.
Het gaat me er dus echt om zouden jullie hem bij je houden en een verzorgster zoeken, of zouden jullie hem aan iemand verkopen waar hij maatjes heeft om mee te spelen, waar hij buiten dat ook nog eens voldoende aandacht krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:04

Kan 'ie niet bij een van je grote paarden in de box? Is een stuk gezelliger. Dit klinkt inderdaad niet als een leuk paardenleven.
Is er niet een leuke meid die overdag 'wat met 'm wil doen?

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:11

Is onmogelijk.
Beide paarden schoppen hem het licht uit zijn ogen.
helaas hebben we deze optie al zonder succes geprobeert..

T gaat me niet alleen om de verzorging.
bedoel dat kan mijn man ook, die poetst hem regelmatig wel en geeft hem de aandacht die hij nodig heeft.
Het gaat echt om t spelen met vriendjes, het zo ie zo overdag buiten zijn wat hij gewent was..
Hij heeft hier eigenlijk niets..

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:12

Ik zou proberen een oplossing te vinden en hem zelf toch nog te kunnen houden
- verzorgstertje
- bij ander paard in box
- ergens anders stallen waar hij misschien wel met andere pony's op de wei kan

En als je echt geen oplossing vindt, lijkt het mij eerlijker hem te verkopen aan iemand die er wel de nodige aandacht aan kan geven en waar hij wel buiten kan ravotten met andere shetjes ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:15

Ook niet bij iemand anders, of in een loopstal bij jong grut ofzo? Of bij de manegepony's?

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:19

We hebben hem al bij een shet van de manege gehad maar dat was geen oplossing, Die shet was behoorlijk gemeen tegen hem, ze stonden in een noodstal.
En continu konden ze dribbel weer vangen omdat ie dan gewoon door de hekken heen liep..

Problematisch geval dus..

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:28

euhm, een ander mini shetje bijkopen, en die samen in 1 box zetten, of als het een merrieyje is haar een veulentje laten krijgen, dan is ze ook al een jaartje zoet, en dan na het afspenen als ze geen melk meer geeft weer ij elkaar zetten ofzo

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:30

Een pony erbij kopen is absoluut geen optie.

Dribbel is een het..(een zielige man eigenlijk dus)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:35

Als je geen ander plekje voor 'm kan vinden zou ik hem verkopen. Alleen in een hoge box zonder uitzicht en gezelschap, nooit in de weide... da's toch geen leven?
Was er niet een bokker die voor de kinderboerderij kinder-betrouwbare shetjes zocht? Als Dribbel echt lief en makkelijk is zou dat wel eens een heel mooi plekje voor 'm kunnen zijn...

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:35

een ruin dan? (ja sorry hoor, maar als er iemand zoiets schrijft weet ik nooit over wat ze het hebben Bloos )
anders zou ik kiezen voor verkopen, of op een weitje zetten bij iemand die ook mini's staan hebben

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:39

is er in de buurt niet iemand die een grasmaaiertje zoekt? wij hadden ook een shet op stal. die is verkocht als grasmaaier op de voorwaarde dat hij bij een andere pony zou komen te staan. verkocht aan oudere mensen die helemaal gek op hem waren... ze wilde hem neit meer kwijt.....

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:40

Is er misschien een weilandje in de buurt (van je andere paarden) waar hij met een andere lieve pony kan staan?

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:44

ik zou em verkopen. Als dat beessie zo ongelukkig is en hij kan het elders beter hebben, dan kun je het toch niet over je hart verkrijgen om hem te houden? Ik zou op zoek gaan naar een plekje waar hij het veel prettiger heeft. Lekker in het weiland met andere kleine shetjes bijvoorbeeld, waar hij wel in de kudde past. Daar wordt hij veel gelukkiger van. Ik verwacht dat er wel zoiets te vinden is? (desnoods hoef je hem dan niet gelijk te verkopen)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:52

IK zou wel een plekje voor hem weten dus opzich is dat t probleem niet.
Alleen de keus maken houden verkopen is gewoon een probleem...

Voelt een beetje alsof ik hem verraad als ik hem zou verkopen..
Bedoel heb toch zijn zorg op me genomen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:05

Zo voelt een paard dat niet hoor, als hij het naar z'n zin heeft kwijnt hij heus niet weg. Om eerlijk te zijn betwijfel ik zelfs of hij je zal missen. Zo gaat dat nu eenmaal bij paarden. Voor het beestje zelf hoef je het niet te laten.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:15

Arwen, daar ben ik me ook echt wel bewust van hoor..
Alleen tis een gevoel waar je nu eenmaal niks aan kunt doen. Helaas

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:20

kun je het niet zo regelen dat hij bij die mensen mag blijven staan, en dat ze hem mogen gebruiken, maar dat hij nog altijd van jou is? dat je hem daar eventueel weer kan weghalen? eventueel tegen betaling, voor de box op de manege betaal je toch ook he, of niet?

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:22

tja.. t is altijd moeilijk zulk soort dingen, maar toch denk ik dat je in t belang van t beestje moet denken.. Ik heb zelf een hengstje van 93 cm.. maar merk als ie te weinig buiten komt of niet gereden wordt dat ie me over de deur trekt... ook als we bijvoorbeeld op show zijn en hij moet in een hoge box staan, waar ie niet uit kan kijken, dan breekt ie heel de boel af.. dan is ie ziels ongelukkig... dus tja.. denk in t belang van t diertje zou ik zeggen.. hoe moelijk t ook is.. uiteindelijk zul je er een beter gevoel aan overhouden, want nu doet t ook verschrikkelijk zeer te zien dat ie ongelukkig is terwijl je er niets aan kunt doen voor m... sterkte..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:24

Dutske,
Opzich een oplossing voor mensen die daar iets in zien, maar t zou voor mij echt geen oplossing zijn.
helaas.
Kan je ook geen duidelijke uitleg geven waarom niet, maar dat soort dingen zijn gewoon niet aan mij besteed..

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:30

Jeetje, wat moeilijk zeg. Ik lees dat hij eigenlijk niets heeft bij jullie. Houden van is ook vaak, iets of iemand loslaten en daar doe je hem waarschijnlijk een groot plezier mee. Is het niet mogelijk om een stukje land speciaal voor hem af te zetten, inloopstalletje o.i.d., eventueel een geitje erbij?? Mocht je besluiten hem wel weg te geven of te verkopen, probeer dan op papier een regeling te treffen met de nieuwe eigenaren, dat als ze hem ook weg willen doen, dat hij weer bij jou terug komt en dat je hem misschien eerst een maand op proef wilt plaatsen, om te kijken of hij het naar zijn zin heeft, misschien zijn er wel mensen die daar mee akkoord gaan, zo te zien ben je gek op hem, dus er komt vast wel een juiste oplossing wat voor jou goed voelt. Dit zijn in ieder geavl de dingen die ik in zo'n geval zou proberen, om even op je vraag terug te komen. Succes

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:36

Dat je de zorg voor hem op je hebt genomen, kan (voor mij) ook inhouden dat je een betere plek voor hem zoekt wanneer je die zelf niet meer aan hem kan geven.
Hem houden op een plek waar hij niet blij van wordt is ook niet echt geven van goede zorg.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:10

Hoi, kun je misschien niet een stukje afzetten in wei zodat hij lekker naar buiten kan OK dan! maar niet opgejaagd kan worden (misscien is dit al wel geopperd hoor!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:57

Misschien een buitenstalletje???
En dan op een plek waar hij alles zo'n beetje kan overzien!
En indd misschien een verzorgstertje ofzow?!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 11:52

Na toch wel enig nadenken, en gezien mijn eigen gezondheid die met de dag slechter wordt heb ik besloten mijn kleine vriendje te verkopen.
Hij gaat naar mensen waar hij dagelijks buiten komt en met 2 andere shetjes kan spelen.

Heb met deze mensen de afspraak gemaakt mochten zij hem om wat voor reden ook weg doen dat ik iig de keus heb hem terug te kopen, vind dat niet meer dan redelijk.

Verkoop hem dan wel voor een net prijsje dacht ik zelf, absoluut geen fantasie prijs.
Ondanks dat ik er zelf best wel van slag van ben denk ik dat t beter is voor hem.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:56

Angel, geloof me. Ik ken Anja en Dick, als ik die mensen niet had vertrouwd, had ik Myst niet aan hun verkocht. Ik ben er geweest, en Myst heeft het super. (ja, Angel d'r beestje wordt van dezelfde mensen als waar Myst nu van is)