Tandvlees ontstoken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Tandvlees ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 22:30

Mijn pony heeft de hele tijd last van wondjes op zijn tandvlees ook is vaak het tandvlees bij loszittende tanden ontstoken. Is hier wat aan te doen of moet ik het gewoon met rust laten ?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:14

Je kan de da laten komen misschien moet er wat getrokken wordn of wat antibiotica in, ontstoken tandvlees kan erg vervelend gevolgen hebben, succes

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:00

laat de dierenarts er is naar kijken die heeft er meer verstand van

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:11

Als je je pony wortels voert gaan de losse tanden er eerder uit en gaat het tandvlees sneller dicht. Bij onze paarden hielp het heel goed.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:55

Ik denk datr je beter de dierenarts kan waarschuwen of hij er ff naar wil kijken.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 22:10

Ik heb hem idd wortels laten eten en bieten. Maar het ging toen superbloeden dus daar ben ik ook maar snel mee gestopt. De DA is net geweest dus ik vind het beetje raar als ik hem weer laat komen straks is er gewoon niks aan de hand en heb ik de DA voor niks laten komen :S
Hij heeft er geen pijn aan ook niet als het gaat bloeden want hij eet gewoon door. Misschien kan ik hem wel even bellen voor advies

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:14

Mijn paard heeft/had ook problemen met zijn tandvlees. Het bloedde niet maar er zaten veel rode vlekken in (irritatie van iets wat in zijn eten zit). De DA heeft me een soort jodiumoplossing gegeven (ben de naam even kwijt) om in de mond te doen (onder het tandvlees). De paardentandarts heeft me "zweedse kruiden" aanbevolen (thee van trekken en spoelen). Of bovenstaand bij echte wondjes in de mond helpt weet ik niet, maar de thee kan sowieso geen kwaad. Hopelijk heeft je DA een oplossing !
De jodium hielp bij mijn paard beter. Als je de precieze naam wilt wten pb me dan even.