Wat een rot eigenaar. Wat moet ik hier mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Wat een rot eigenaar. Wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:36

Ik heb een probleempje.
Ik heb woensdag Mistral gereden (mijn bijrijd paard voor 4 dagen in de week). Was weer erg tegen de draad in. Weer flink bokken als ik mijn been aan legde. Hij begon dit keer ook te steigeren waar door ik er snel af lag. Ik had toen nogal last van mijn voet, zodat er even iemand anders op ging. Toen zei aandraafde zagen we al snel dat hij trekte met zijn achterbeen. En hem zo min mogelijk probeerde te belasten. Heb hem toen uitgestapt en afgezadelt. Toen ik hier mee bezig was viel me ook op dat zijn heup erg dik was.Ik kon er ook niet aan komen tilden dan gelijk zijn been op en legde zijn in oren in zijn nek. Heb toen gelijk de eigenaresse gebeld. En is die avond met tegen zin naar hem toe gegaan toen ik al weg was. Zij heeft er naar gekeken en er zalf op gesmeerd. Donderdag is zij ook gegaan. Heeft ze eerst over het erf gedraafd. Maar zag niks aan zijn draf. Is ze dus ook gewoon gaan rijden. Vrijdag heeft ze gelongeerd. Zag ze nog steeds niks aan zijn draf. Ik ben net bij hem geweest. Heb hem uit stal gehaald in het padockje gezet. En hij draafde half hikkend op 3 benen weg. Heb haar ook nog gesproken maar volgens haar is er niks aan de hand. Maar meerdere mensen op stal zeggen dat hij niet goed loopt.
Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik vind het zielig voor het paard en zooooooooooooo stom van de eigenaresse dat ze dat niet ziet.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:43

anders moeten jullie eens samen gaan.
misschien dat ie zich aanstelt bij je?
(zou het trouwens niet fijn vinden als mijn bijrijdster zon berichtje over me plaatste.....)

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:45

Ik denk niet dat het aanstellerij is. Zijn heup is ook helemaal dik. Dat lijkt me niet normaal. Ik kan het niet uit staan dat zei het niet ziet. Ik vind het erg vervelend voor het dier.

[O]

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:46

nou dan iig samen gaan en laten zien wat je opvalt en dan adviseren de VA erbij te halen....
zo zou ik het doen....

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:47

Lekkere eigenaresse!!
Helaas zijn er nog veel mensen die het niet zien. Ik zie het ook niet zo snel maar voel het bij mn eigen paard wel meteen.

Ik denk niet dat je veel kan doen. Misschien het er met haar nog is over hebben en andere stalgenoten hints laten geven naar haar toe.

Helaas is zij nog altijd degene die uiteindelijk beslist.....

succes

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:59

Dankjewel
Hij heeft het al een keer vaker gehad een dikke heup. Maar toen liep hij niet kreupel en was die dikte ook snel weer weg.
Heb maandag les. Dan laat ik de gene er ook nog naar kijken die mij les geeft. En als zij het ook ziet. Toch nog maar een keer vertellen en het laten zien.

[O]

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:54

Ik adviseer ook om er samen eens een keer naar te gaan kijken. Dean kan je ook echt laten zien wat het probleem is. Probeer in ieder geval geen ruzie te krijgen( is best wel moeilijk in zo een situatie) want daar bereik je natuurlijk niets mee. Maar wat een vervelende situatie zeg.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:23

Ik zou samen met haar gaan kijken, je kunt weinig anders doen.. Ik denk alleen niet dat zij het erg op prijs stelt dat jij zo een berichtje over haar plaatst. Ze laat heus haar paard niet expres pijn lijden.. Zo een berichtje komt dan best nep over.
Ik zou het iig geval niet op prijs stellen als een van mijn verzorgsters zo een bericht over mij plaatste.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:41

Estragon schreef:
Ik zou samen met haar gaan kijken, je kunt weinig anders doen.. Ik denk alleen niet dat zij het erg op prijs stelt dat jij zo een berichtje over haar plaatst. Ze laat heus haar paard niet expres pijn lijden.. Zo een berichtje komt dan best nep over.
Ik zou het iig geval niet op prijs stellen als een van mijn verzorgsters zo een bericht over mij plaatste.


ben het helemaal met estragon eens....heb hetzelfde gevoel erover

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 18:19

Het is niet banketstaaf bedoeld voor haar. Maar ik rij dat paard nu anderhalf jaar. Ik ben niet de enigste die zegt dat hij slecht loop. Maar ik was nogal pissig toen ik dit bericht plaatste, omdat ik net bij hem was geweest. En hij half hinkend de stal uit kwam. Ik vond het een eng gezicht en ben er ook van geschrokken.

[O]


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:31

Dat is dus het nadeel van een bijrijdster, scheelt je tijd maar ook wel extra gezeur, voor eigenaar en bijrijdster, het nadeel is dat mocht het paard echt zo slecht zijn er aaleen maar met hem getapt mag wordn recht toe recht aan en op het harde, de heup koelen want daar zit of een zwelling of een ontsteking, maar ja zo te horen word er gewoon door gereden met het paard, dit moet jij accepteren of er mee stoppen want het is jammer genoeg niet jou paard, sorry klinkt gemeen maar is wel de realiteit, succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 16:17

Bedankt voor jullie reacties.

Zijn heup is nog steeds dik. Maar hij loopt niet kreupel meer. De eigenaresse had het ook door. We hebben nu rustig met hem wat gestapt en gedraafd onder het zadel. En hij loopt weer bijna als de oude. En we smeren op de verdikking elke dag gel.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:12

IK VIND HET NIET DAT HET UIT MOEt maken of ze dit schrijft of niet, ze doet het in het belang van het paard, en bokt is er toch om je es ff lekker uit te ..... over dingen die je ergeren of waar je je zorgen iover maakt?
Als ze nou een naam zou noemen ja maar anders maakt het toch niks uit???

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Nimi
Berichten: 27
Geregistreerd: 28-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:30

Zo hier dan een reactie van die stomme eigenaresse die niet zag dat haar paard kreupel was. Nou dat zag ik wel en na overleg met een dierenarts uit eigen familie tot de conclusie gekomen dat het een zwelling in de spieren was en dat de beste behandeling was in te smeren met Arnica gelei en beweging te geven zodat hij niet nog stijver zou worden en de afvalstoffen van de zwelling beter en sneller in het lichaam worden opgenomen.
Zo nou nu ik weet hoe er over mij geroddeld wordt (en dan ook nog ten onrechte) kan dezebijrijdster na twee jaar met ingang van heden haar spullen pakken en zich NOOIT meer in de buurt van mijn paard vertonen.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:34

Dit topic is een half jaar oud. Ik zet een slotje.

Wellicht kunnen eigenaresse en bijrijder het nog uitpraten. Bijrijdster heeft dit immers al een half jaar geleden geplaatst omdat ze zich toen zorgen maakte om het paard.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers