Wie kent Mahruss ox?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Wie kent Mahruss ox?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 10:36


Mijn haflo arabier stamt af van mahruss ox, maar ik kan niets over deze hengst vinden. Ik weet alleen dat het een schimmel is. Wie o wie weet er meer van en zou mij informatie kunnen geven.

OK dan! Haha! OK dan!



plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:06

misscchien kun je het na gaan bij het AVS of het NRPS stamboek . succes ilse41

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:11

Mahruss... ja, dat zegt me wel wat. Een oude penvriendin van een ponykamp werkte bij de hengstenhouder waar hij stond. Ik ben er een keer geweest en heb zelfs even op hem mogen rijden.
Hij heeft heel lang in Brabant gestaan. Volgens mij bij hengstenhouder Wim van Dongen. Ook Obrecht, Nooitgedacht en Makelaar had hij staan.
Even denken... Wagenberg, zo heet de plaats waar hij stond.
Wellicht kan je Wim van Dongen zelf even bellen.

Ergens moet ik nog wel een foto of folder van hem hebben.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:54

Ik weet niet zoveel van hem alleen dat hij een schimmel was, 13-05-1975 is geboren en 1.51 hoog was.
Vader Gon A 419, moeder Skala A 481, mm Statuja mmm Saklia.
Vader Gon werd naar Amerika geexporteerd, moeder Skala was op vele keuringen kampioen. Was ooit in eigendom van F.B.J. Immink in Gaanderen en A.J.M. Ketelaar in Gendringen, Dijkweg 3.

Heb je de rest van zijn pedigree?

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:48

Nou kleintje bij wim van dongen stond hij idd maar die zit volgens mij half verteerd op een stoel in Polen, waar hij nu woont cq woonde... Verward

gon komt uit gomora een dochter van Wielki Szlem, pools bloed dus ik weet ff niet de rest meer uit mijn hoofd moet ik opzoeken. Haha!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:49

ah, dacht in de telefoongids nog een W. van Dongen te zien in Wagenberg. Dacht dat dat hem misschien wel was.

Ik ben nog op zoek naar een foto voor je madacha...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:00

Kleintje schreef:
ah, dacht in de telefoongids nog een W. van Dongen te zien in Wagenberg. Dacht dat dat hem misschien wel was.

Ik ben nog op zoek naar een foto voor je madacha...


Ik weet dat je geen dingen van mij aanneemt maar ik kan je verzekeren dat van dongen naar Polen is verhuisd en zo ver ik kan terugdenken daar al minstens 6 jaar woont
Zijn bedrijf in wagenberg is falliet verklaard geweest, Notaris stond daar ook en is een slechte toestand weggehaald, is van zijn vrouw gescheiden en zodoende naar polen vetrokken.

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:14

gabrycha"]
[quote="Kleintje schreef:
Ik weet dat je geen dingen van mij aanneemt maar ik kan je verzekeren dat van dongen naar Polen is verhuisd en zo ver ik kan terugdenken daar al minstens 6 jaar woont

Verward
Waar slaat dat op? Dat ik niets van je aanneem.
Als jij dat zegt dan zal dat wel. Jij zit meer in de fokkerij en arabiertjes als dat ik zit.
Ik weet dat hij in Wagenberg woonde, dus ik keek even in de telefoongids en ik zag een W. van Dongen. Ik nam gewoon gemakshalve aan dat hij dat was. Jij zegt dus van niet, dus contact met de oude fokker van Mahruss kan ze niet opnemen.

Ik heb hier wel de helft van het foldertje gevonden, maar daar staan alleen Obrecht en Zoogedacht op, dus je hebt er nog weinig aan.
Sorry....

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:33

Kleintje"]
[quote="gabrycha"][quote="Kleintje schreef:
Ik weet dat je geen dingen van mij aanneemt maar ik kan je verzekeren dat van dongen naar Polen is verhuisd en zo ver ik kan terugdenken daar al minstens 6 jaar woont

Verward
Waar slaat dat op? Dat ik niets van je aanneem.
Als jij dat zegt dan zal dat wel. Jij zit meer in de fokkerij en arabiertjes als dat ik zit.
Ik weet dat hij in Wagenberg woonde, dus ik keek even in de telefoongids en ik zag een W. van Dongen. Ik nam gewoon gemakshalve aan dat hij dat was. Jij zegt dus van niet, dus contact met de oude fokker van Mahruss kan ze niet opnemen.

Ik heb hier wel de helft van het foldertje gevonden, maar daar staan alleen Obrecht en Zoogedacht op, dus je hebt er nog weinig aan.
Sorry....
[/quote]

ja geeft niet hoor! ik denk ook dat mahruss niet meer leeft maar daar ben ik niet zeker van. zijn zoon heet ook wim en die woont nog in Wagenberg OK dan!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Giraf

Berichten: 76
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:04

Mahruss A.1000 is ook de vader van mijn volbloed arabier Rafaheia. Het enige wat ik van Mahruss weet is dat hij inderdaad niet meer leeft, hij is ongeveer een jaar of drie geleden overleden (ik geloof dat hij 21 jaar is geworden). Dit heb ik gehoord van het arabieren stamboek (AVS) Mijn paard is het laatst geregistreerde kind van Mahruss bij het AVS. De vader van Mahruss is inderdaad Gon (A.419) en de vader van Gon is Negativ (een schimmel) of ook wel Negatiw genoemd. Negativ is geboren in Rusland in 1945 en overleden toen hij 28 jaar oud was, hij heeft voor vele nakomelingen gezorgd. De vader van Negativ is Naseem (een schimmel, geboren in 1922), de vader van Naseem is Skowronek (een schimmel, geboren in 1908 en overleden in februari 1930). Ik heb nog meer informatie ook wat betreft de moeders van eerder genoemde hengsten. Mocht je hier nog in geïntresseerd zijn dan hoor ik het wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers