vervolgje op de winterstop.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

vervolgje op de winterstop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:48

Ik heb het vermeoden dat ik een reddende engel heb, en dat alles nog goed gaat komen!!
Ik was al een paar dagen aan het mailen met een meisje die het wel leuk leek om op mn arabier te gaan rijden, zo erg ze wilde elfs wedstrijden gaan rijden, hartikke leuk!
Maar ja dan was punt één opgelost(Een verzoger) dan punt twee, hoe leg ik elke maand het stalgeld op tafel?
Ze bood zonder blikken of blozen aan om de helft te gaan betalen, dat bood ze meteen aan!!!

Dus....het ziet er goed uit voor ons meiden/jongens!!! Ik had dit nooit verwacht en had dus overwogen om dr dan maar op Texel te plaatsen zodat ik op adeam kan komen, mijn gezonheid staat het nl. niet toe om én een paard én een 40 urige week te hebben dat wordt mn einde...

Ze gaat dinsdag mee rijden dus ik hoop dat ze aardig kan rijden en of het klikt met mn arabier(De laatste moet gek lopen)

Ik laat jullie zeker weten hoe het afgelopen is!!


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:59

Wat fijn dat je zo'n goeie oplossing gevonden heb! Heerlijk toch van je paardje te kunnen genieten zonder dat je je zelf helemaal over de kop hoef te werken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:06

wat mooi! ik hoop echt dat het wat word.
wat lief van haar dat ze de helft wil betalen!
scheelt jou een hoop zorgen. ik zal voor je duimen hoor.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:08

Goede oplossing!

Ik heb niet het hele vorige topic gelezen maar hier en daar een woord meegepikt.
Als je een paardje hebt moet je ook maar tijd voor over hebben vind ik niet echt terecht.
Je moet dan wel eerst zorgen dat jezelf op en top 'in conditie' bent.
Anderzijds, stort je niet geheel op je werk zonder die afleiding en ontspanning van het paardrijden.

Een jaar voor ik instortte had de dokter al gesteld dat ik het rustiger aan moest doen dus heb ik al mijn energie op mijn werk gefocust en daarbuiten om heel rustig aan gaan doen, dat gaat dus averechts werken.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:28

gaaf!
ik hoop dat het wat word!
hou ons op de hoogte!

Dag lieve mama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:40

daknjulliewel voor de reacties, je ik heb het getroffen! ik hoop echt dat het klikt en dat ze ook netjes kan rijden, kik echt veel vraag ik niet maar een beetje rondhobbelen daar maak je mijn paard niet gelukkig mee, ze moet echt goed gereden worden en ontspannend en voorwaarts neerwaards, heel anders mss dan een middenmoot paard, dus ik hoop dat ze dat kan of wil gaan leren.
En net wat Llewella zegt, er is ook een ander leven naast werken en een paard kan wel degelijk een gedeelte ontspanning bezorgen, niets is toch heerlijker als je na een dag hard werken lekker kan slenteren door het bos waar de seizoenen hun partijen spelen?
Ik kom dan iig wel tot rust alleen niet als ik elke dag hup snel na het werk, uitmesten hup rijden want ik moet er weer vroeg uit....dat is bijna niet vol te houden althans niet door mij..

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:32

Llewella schreef:
Als je een paardje hebt moet je ook maar tijd voor over hebben vind ik niet echt terecht.
.


wat een waanzin!!! Boos! als je voor een paard kiest dan zorg je er ook maar voor dat je er goed voor zorgt anders ben je een beest niet waard,ik heb het ook druk met werk en mijn andere dingen en zit ook vaak niet zo lekker in mijn velletje maar tussen de bedrijven door zorg ik zeer goed voor syl, winterstop pfffffff mooi weer rijders noem ik dat,het kan ff te gek he dames!

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:33

k begrijp je heel goed


Voor mij echter is het juist een totale ontspanning om zo 's avonds nog naar mijn paardje te kunnen! Lekker muziekje op, rustig stalletje doen, knuffeltje met je paard...

Heb wel een superlieve man die al voor het eten zorgt, als ik dan thuis kom is het slechts pootjes onder tafel.

Aan de andere hand vraag ik me ook af hoe ik het zal "managen" met een supperdrukke job enz. als er ooit kindertjes komen... Verward

in elk geval succes hoor!! Je kan maar beter zelf relaxed zijn, ook beter voor je band met je paardje! Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:50

hee dat zou mooi zijn!
maar voor je te snel hoera roept...........wacht even af. Ik had ook vaak goed gevoel bij iemand over de mail en dan bleek het werkelijk niets te zijn............snap je.....
succes en ik hoop dat het wat gaat worden !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:30

patrice"]
[quote]
wat een waanzin!!! Boos! als je voor een paard kiest dan zorg je er ook maar voor dat je er goed voor zorgt anders ben je een beest niet waard
[/quote],

Ik ben dat paard wel waard ik doe er alles aan dat mijn paardje niks tekort komt, ik zoek een beijrijder die ik vertrouw en die vindt je niet van de een op de andere dag.
Punt twee, ze gaat ermee stoppen, jammer he en je zou maar last hebben van een slechte gezondheid, dus dan heb ik voor de regel geen recht op een paard en zou ik hem niet goed verzorgen?????
SLaat als een tang op een varkeb, patrice, weet je wanneer ik dat beest niet waard was???Als ik hem bij een boer op een stent zou laten zetten en er de hele winter niet naar om zou kijken. Boos!

[quote="patrice schreef:
winterstop pfffffff mooi weer rijders noem ik dat,het kan ff te gek he dames!

Niks te gek, ik beidt mn paard een hele gezonde vakantie aan op texel kan ze even lekker paard worden, en heb ik de tijd om een goede bijrijder te vinden, want ik redt het NIET alleen!
Moet ik dan elke avond saggo op mn paars stappen? Nee dat zou oneerlijk zijn, lekker kort door de bocht Patrice, bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:31

IngridM schreef:
hee dat zou mooi zijn!
maar voor je te snel hoera roept...........wacht even af. Ik had ook vaak goed gevoel bij iemand over de mail en dan bleek het werkelijk niets te zijn............snap je.....
succes en ik hoop dat het wat gaat worden !!!

Hoi Ingrid daarom ben ik heel benieuwd naar haar rijkunsten ben ook al vaak teleurgesteld ze zeiden dat ze konden rijden, maar het enige wat ze vaak konden was wat rondhobbelen, maar wat vragen was er niet bij....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:34

patrice"]
[quote="Llewella schreef:
Als je een paardje hebt moet je ook maar tijd voor over hebben vind ik niet echt terecht.
.


wat een waanzin!!! Boos! als je voor een paard kiest dan zorg je er ook maar voor dat je er goed voor zorgt anders ben je een beest niet waard,ik heb het ook druk met werk en mijn andere dingen en zit ook vaak niet zo lekker in mijn velletje maar tussen de bedrijven door zorg ik zeer goed voor syl, winterstop pfffffff mooi weer rijders noem ik dat,het kan ff te gek he dames!
[/quote]

Dit vind ik dus zo een zwart-wit reactie he, er zit ook genoeg nuance tussen zwart en wit in hoor...
Het is niet omdat je je paard een winterstop wil geven omdat dat beter is voor ruiter en paard dat je een gebrek aan interesse of verantwoordelijkheidsgevoel hebt...Er wordt gewoon rekening mee gehouden met wat de beste optie is voor dier en baas.

En wat heeft een winterstop te maken met goed zorgen voor het paard. Als Chiqa die winterstop ging inlassen voor haar paardje, werd hij nog altijd even goed verzorgd... Paard zal er niet slechter van worden door lekker de wei op te gaan hoor...

Nu ja, ieder zijn mening natuurlijk... Maar ik vond de uitdrukking mooi-weer-ruiters toch een beetje overdreven.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:21

ik begrijp gewoon niet waarom je eerder schreef dat je er zoveel moeite mee hebt om in de winter naar je paardje toe te gaan,en dat je haar dan maar de hele winter op texel op een land zet en over dat "kan ze ff lekker paard worden" kan dat normaal niet dan?
dat bedoel ik met mooi weer rijders! zo zet maar op texel van de winter een ander zorgt wel voor haar klaar!, ik haal je na de winter wel weer op ja sorry hoor dan begrijp ik het zeker niet of zo! ik hoop echt dat je een bijrijder vindt,en ook als je niet lekker in je vel zit is het juist zeer rustgevend om juist dan lekker bij je beessie te zijn al gaat het alleen maar om haar lekker te knuffellen,vindt je paardje vast ook fijner dan dat ze je een tijd niet ziet!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:00

Ik val hier even binnen maar ik ben het niet helemaal eens met wat patrice zegt. Voor jou is het misschien ontspannen om na een lange dag naar je paard te gaan maar misschien is dit niet bij alle mensen zo. Het kan juist veel slechter zijn om naar je paard te gaan terwijl je helemaal geen zin hebt en even snel alles afraffelt wat je moet doen. Ben je lekker sjachie bij je paard!Dan is het dus idd misschien wel beter om iemand te zoeken die wel met goede zin gaat dan dat je zelf gaat. Dit is mijn mening voor zover ik het allemaal gevolgd heb

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:16

patrice"]
[quote="Llewella schreef:
Als je een paardje hebt moet je ook maar tijd voor over hebben vind ik niet echt terecht.
.


wat een waanzin!!! Boos! als je voor een paard kiest dan zorg je er ook maar voor dat je er goed voor zorgt anders ben je een beest niet waard,ik heb het ook druk met werk en mijn andere dingen en zit ook vaak niet zo lekker in mijn velletje maar tussen de bedrijven door zorg ik zeer goed voor syl, winterstop pfffffff mooi weer rijders noem ik dat,het kan ff te gek he dames!
[/quote]


Als je zorgt voor een goede verzorgster, wat is daar mis mee?
Er zijn genoeg meiden die al hun liefde en verzorging willen toewijden aan een paard.

Wat heeft een paard eraan als je totaal overspannen thuis komt te zitten, geen geld, geen paard, paard na de handelaar?


Tuurlijk moet je je dier de beste verzorging geven, maar daar kiest ze juist nu ook voor door er een verzorgster/bijrijdster erbij te nemen die eventjes wat 'last' van haar schouders haalt.

Er is niet goed in je vel of niet goed in je vel zitten.
Als je eraan onderdoor gaat door alle hectiek kun je niet eens meer een paard onderhouden, zij voorkomt dat door een goede oplossing te zoeken.

Ik stond ook op het punt een paard te kopen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb want kort daarop kreeg ik burnoutklachten en ben vervolgens in de wao geraakt, en ik heb nog maar een 'fractie' van het loon over wat ik eerst had, niet genoeg om een paard goed te kunnen onderhouden.

Intussen weet ik wat meer van chiqa haar omstandigheden door een gezamelijk topic en kun je zeker niet van een mooi weer rijder spreken.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:18

Hoi Chiqa !
Dat zijn heel andere berichten !! Leuk voor je meis, ik hoop dat het tussen jullie klikt en dat ze lief voor je paard is, maar als ze al aanbiedt om de helft mee te betalen lijkt het mij dat ze er behoorlijk wat voor over heeft !! En zo kan jij toch altijd even bij je paard kijken hoe het gaat, en hoef je haar niet te missen.En help jij een ander die ook graag met paarden omgaat , maar het misschien( financieel ) alleen ook niet zou redden. Heel leuk voor je !!! En ik hoop dat je bijrijdster er ook veel plezier in zal hebben !!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:03

ik ben zelfs 3 x op een dag bij mijn paard en voer en mest zelf ook uit!!en heb net een half jaar in de ziektewet gezeten (ben nu weer aan het opbouwen),zwaar naar de kl*te!! dus ik weet als geen ander hoe je je dan kan voelen als je psychisch even niet in orde bent ga daar verder niet op in want ben blij dat ik er weer een beetje ben.
maar ben evengoed elke dag naar mijn paard gegaan en nooit met tegenzin en ook nooit de gedachten gehad om hem aan andere over te laten,lekker bij hem zitten in de wei en met hem knuffellen (versterkt de band nog meer met je paard) en als ze er financieel niet lekker bijzit hoe moet het dan als het paard ziek wordt en een medische behandeling nodig heeft dat flink in de kosten op kan lopen??maar daarom zeg ik ik hoop dat chiqa een bijrijder vindt in haar en haar paardje`s belang en wens je daar dan ook veel succes mee.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:08

Weet je wat het is Patrice, het is gewoon niet netjes om zo keihard en ongenuanceerd jouw mening als de waarheid voor te schrijven.
Geweldig, dat het voor jou werkt om wanneer het slecht met je gaat toch iedere dag naar je paard te gaan. Maar dat wil toch niet zeggen dat een ander iets niet op zijn eigen manier mag oplossen.

Hoezo moet een paard bereden worden? Dat hebben wij mensen toch maar verzonnen dat een paard daar geschikt voor is, en dat ook leuk vind?

De eerlijkste manier om paarden te houden is in een kudde in de natuur vind ik. Dus ik zou jou nu aan kunnen vallen over het feit dat je een hengst hebt, die niet met andere paarden kan/mag staan. Dit is een gokje na een kijkje in je profiel. Misschien is jouw hengst wel ontzettend gefrustreerd daaronder.

Dus hoe durf jij een ander te veroordelen? Vooral iemand die onzeker is en bevestiging zoekt over haar manier om haar paard te houden, die overigens doordacht is, en waarbij het welzijn van het paard in haar keuzes voorop staat.
Dat is iets wat ik over het alleen houden van een paard en dan ook nog hengst houden niet kan zeggen. En voordat je boos wordt, mijn hengst staat ook in z'n uppie, dus misschien (wanneer mijn conclusies na het lezen van je profiel juist zijn) zijn onze situaties wel vergelijkbaar.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:15

patrice schreef:
dus ik weet als geen ander hoe je je dan kan voelen als je psychisch even niet in orde bent ga daar verder niet op in want ben blij dat ik er weer een beetje ben.
.

Nou als je het zo goed weet allemaal houdt dan je mond je kan geen mens met elkaar vergelijken, het slaat gewoon helemaal nergens op wat je zegt Patrice!
Gelukkig weten de meeste die hier gereageert hebben hoeveel moeite ik er voor doe om een passende oplossing te zoeken en dit heeft me heel wat bloed zweet en tranen gekost, ik ga jou zeker niet vertellen wat ik mankeer, maar als je het wist zou ik mn mond maar houden want je heb echt geen idee wat er hier speelt!

En ik zet haar niet zomaar op een landje op Texel, ze zou bij familie komen te staan, en tevens is er een warme stal daar voor haar en veel liefde want het zijn enorme paardenliefhebbers!!!

OK dan! Ik wil jullie graag bedanken voor jullie steun, OK dan! gelukkig zijn er nog wel mensen die het door hebben hoe onzeker ik erover ben, en Patrice ik denk dat jij je frustraties beter ergens anders kan gaan af reageren...
(Ging je laats ook al niet zo te keer tegen me omdat ik vroeg waarom je geen cap vroeg???Ken je niet goed tegen tegenspraak ofzo??)

Okee ik wil mn topic niet laten verpesten door jou! Zoek maar een ander.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:39

ik veroordeel niemand,vindt het alleen zo jammer dat als je eenmaal de keuze hebt genomen om voor een paard te kiezen,je er ook daadwerkelijk helemaal voor inzet!en zelf de verantwoording neemt om voor het paard te zorgen,in weer en wind,en heb ook eerder vermeld daarom hoop ik voor haar en het paard dat ze een goede bijrijder vindt!ze schreef ook eerder dat ze er zo tegenop zit om in de winter naar haar paardje toe te gaan,en daarom maar de winter in een wei op texel zet??
dat vondt ik gewoon geen stijl.maar goed zo heeft ieder zijn/haar mening,en sorry dit is mijn mening!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:42

nou chiqa en over dat cap dragen jij was degene die daar over door ging hoor!! dat was jou mening en dit de mijne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:49

patrice schreef:
ik veroordeel niemand,vindt het alleen zo jammer dat als je eenmaal de keuze hebt genomen om voor een paard te kiezen,je er ook daadwerkelijk helemaal voor inzet!

weet je wanneer ik me er niet meer voor in zou zetten ja? Als ik nu de slager belde of dr op een landje goooide waar ze tot dr knieen in de bagger zou staan! Boos! ik zorg nog voor een nette plek waar ze niks tekort krijgt en zo af en toe een ritje heeft! Ga een ander lastig vallen met je gesar Boos!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:53

patrice schreef:
ik veroordeel niemand,vindt het alleen zo jammer dat als je eenmaal de keuze hebt genomen om voor een paard te kiezen,je er ook daadwerkelijk helemaal voor inzet!en zelf de verantwoording neemt om voor het paard te zorgen,in weer en wind,en heb ook eerder vermeld daarom hoop ik voor haar en het paard dat ze een goede bijrijder vindt!ze schreef ook eerder dat ze er zo tegenop zit om in de winter naar haar paardje toe te gaan,en daarom maar de winter in een wei op texel zet??
dat vondt ik gewoon geen stijl.maar goed zo heeft ieder zijn/haar mening,en sorry dit is mijn mening!


nou ja!
ze doet JUIST veel moeite om een passende oplossing te zoeken voor haar paardje, zodat het hem juist aan NIETS ontbreekt!
En in de winter zitten sommige mensen nou eenmaal miner in hun vel, en als je daarnaast 40 uur werkt en op je gezondheid moet letten lijkt het mij logisch dat het minder gaat in de winter!
en voor een paard is het juist wel lekker om weer even helemaal paard te zijn!

Dag lieve mama...

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:45

ik val niemand lastig,en dat is zeker niet mijn bedoeling!! het is gewoon mijn mening zoals jij je mening hebt over andere dingen zo gaat dat nou eenmaal ik hou nu maar over op! veel succes verder met je paardje en met het vinden van een bijrijder en dat meen ik echt!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:12

Goed zo Chiqa. Hopelijk is deze verzorgster wat je zoekt. Je oplossing om Lis eventueel op Texel te zetten vond ik ook een goede gedachte. Ik weet ook dat als je het laatste zou doen dat je Lis enorm zal missen. Hopelijk kan je haar in de buurt houden door een nieuwe bijrijdster.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Marjo84 en 35 bezoekers