nokia 6100 & orange...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

nokia 6100 & orange...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 22:04

ik kreeg vandaag m'n afschriften binnen van de postbank en daar zat dus een foldertje bij van een nokia 6100 met een tweejarig orange free 20 euro abonnement.
ik heb niet echt hard een nieuw mobieltje nodig maar deze aanbieding is wel echt super! mijn oude mobiel geef ik dan aan mijn zusje want die van haar is kapot (alweer... Scheve mond )

even voor de duidlijkheid wat er allemaal bij zit:

- nokia 6100 (winkelwaarde: 399 euro)
- radio headset (winkelwaarde 120 euro)
- 60 euro extra beltegoed [denk niet dat ik dat ooit op ga krijgen Tong uitsteken ]
- 10 gratis sms saldoberichten [al sla je me dood Verward ]

het enige wat je dus hoeft te betalen is 25 euro bij ontvangst maar dat krijg je dus ook weer terug in beltegoed (dus een totaal van 85 euro extra beltegoed).

erg verleidelijk dus allemaal..zeker omdat ik graag een telefoon wil met radio (heb ik nu ook wel alleen geen headset ervoor...die is te duur).

maar nu is mijn vraag dus:
1. zouden jullie dit doen? (is via de postbank)
2. iemand ervaring met de nokia 6100 (meeste nokia's vind ik zo'n slechte kwaliteid hebben)
3. wat zijn de ervaringen met orange?


[dat ik over die 20 euro per maand zal komen hoef ik me geen zorgen te maken...ik bel alleen als het nodig en zal dus juist wel wat over hebben...vandaar dat orange me wel aanspreekt omdat je je belminuten onberkt mee mag nemen (dacht ik) ik heb nu t-mobile (pre-paid) en daar ben ik totaal niet tevreden over veel te duur en als ik minder dan 4 euro beltegoed heb wordt de sms diest afgesloten Verward , vandaar dat ik dus wil overstappen Knipoog ]


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:08

Ik heb die nokia met een orange abbonement. (pas net 3 weken) en ben er zeer tevreden over goed ontvangst (beter dan met mn ericson), en hij werkt er logisch. ik kan het je aanraden (bel nu alleen weer eens veels te veel)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:17

Ik heb de aanbieding ook gezien en vond hem ook erg aantrekkelijk, maar ik kom nooit aan die €20,- beltegoed. Als ik €5,- per maand wegbel is het al heel erg veel.
Ik heb nu een Orange Prepaid en Orange bevalt op zich prima. En het niet verlopen van het beltegoed vind ik een erg groot voordeel.
Alleen die als ik op deze aanbieding zou ingaan heb ik over een jaar, waarschijnlijk € 100,- beltegoed. Beetje veel niet waar Knipoog

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 22:21

ja...dat heb ik dus denk ik ook wel...zeker omdat je waarschijnlijk gewoon begint met meer als 100 euro Scheve mond , ik kan wel lekker nederlands gaan zeggen dat het toch gratis is..maarja..als ik wel elke maand voor 20 euro betaal en ik begin al met 85 extra..wie weet hoeveel ik dan aan het eind van het jaar wel niet over heb.
nu moet ik wel veel gaan bellen vanwege mijn stage dit jaar...en wie weet veranderd mijn belgedrag als ik een abonnement neem Haha!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:24

Mijn belgedrag is wel veranderd. ik grijp nu eens tuk makkelijker naar mn mobiel om ff te bellen. en het sms-en loopt helemaal de spuigaten uit. nouja misschien is dat van de nieuwheid en valt het over 3 maanden wel weer mee.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:25

Deze actie loopt via de postbank inderdaad maar het is echt in eigen handen van orange!

Zodra je het pakketje ontvangen hebt, heb je gewoon een overeenkomst met orange.

Er zitten overigens nog twee extraatjes aan dit abonnement: tot februari 2004 gratis mms'en!! (voor alle orangeklanten niet alleen voor nieuwe klanten!) en tot eind van dit jaar gratis sms'en (dit geldt alleen voor nieuwe abonnees).

Enne het beltegoed wat je opspaard kun je altijd behouden. Je kunt zelfs je abonnement na de einddatum laten omzetten naar ready (=prepaid) met behoud van beltegoed.

Wat veel mensen ook doen (waaronder mijn moeder Haha! ) is het hele jaar door weinig bellen en dan al het opgespaarde beltegoed besteedden tijdens de vakantie! Vanuit het buitenland gaat het namelijk nogal hard!

Zo heeft bv mijn moeder al bijna anderhalf jaar een orangeabonnement en ze is nog nooit over de 20 euro heen gekomen terwijl ze toch al een keer voor 100euro verbeld heeft vanuit mallorca en ook al eens voor meer dan 60 euro vanuit spanje enz.

Zelf heb ik uiteraard ook orange alleen mijn abonnement werkt iets anders (employee supscription) maar als ik zelf een abo moest afsluiten werd het ook zeker orange.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:28

Ik heb Orange Pre-paid en ben er absoluut tevreden mee Haha!
Mijn Nokia stierf mijn schermpje vaak het eerst van Scheve mond
Heb nu Siemens A55

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 22:31

kaj schreef:
Deze actie loopt via de postbank inderdaad maar het is echt in eigen handen van orange!

Zodra je het pakketje ontvangen hebt, heb je gewoon een overeenkomst met orange.

Er zitten overigens nog twee extraatjes aan dit abonnement: tot februari 2004 gratis mms'en!! (voor alle orangeklanten niet alleen voor nieuwe klanten!) en tot eind van dit jaar gratis sms'en (dit geldt alleen voor nieuwe abonnees).

Enne het beltegoed wat je opspaard kun je altijd behouden. Je kunt zelfs je abonnement na de einddatum laten omzetten naar ready (=prepaid) met behoud van beltegoed.

Wat veel mensen ook doen (waaronder mijn moeder Haha! ) is het hele jaar door weinig bellen en dan al het opgespaarde beltegoed besteedden tijdens de vakantie! Vanuit het buitenland gaat het namelijk nogal hard!

Zo heeft bv mijn moeder al bijna anderhalf jaar een orangeabonnement en ze is nog nooit over de 20 euro heen gekomen terwijl ze toch al een keer voor 100euro verbeld heeft vanuit mallorca en ook al eens voor meer dan 60 euro vanuit spanje enz.

Zelf heb ik uiteraard ook orange alleen mijn abonnement werkt iets anders (employee supscription) maar als ik zelf een abo moest afsluiten werd het ook zeker orange.


werk jij bij orange ofzo? je hebt me nu helemaal omgepraat *LOL* morgen gelijk dat briefje op de bus doen Haha!

mijn zusje heeft ook een nokia en daar is dus ook het schermpje van gebarsten..vandaar dat zij nu mijn oude mobiel krijg Lachen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:15

Yep ik werk er!!
Dus als je nog wat wilt weten roep maar!
Ik ben al zo'n beetje veranderd in de persoonlijke orangehelpdesk voor alle bokkers Haha!

Maar ik doe het graag hoor! Haha! Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:18

Ninaka schreef:
Ik heb de aanbieding ook gezien en vond hem ook erg aantrekkelijk, maar ik kom nooit aan die €20,- beltegoed. Als ik €5,- per maand wegbel is het al heel erg veel.
Ik heb nu een Orange Prepaid en Orange bevalt op zich prima. En het niet verlopen van het beltegoed vind ik een erg groot voordeel.
Alleen die als ik op deze aanbieding zou ingaan heb ik over een jaar, waarschijnlijk € 100,- beltegoed. Beetje veel niet waar Knipoog


wow! hoe doe je dat? 5 euro per MAAND??? Bloos!
dat bel ik menstens per week! wel meer Haha!

Dag lieve mama...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:51

Ik zou me nooit voor 2 jaar vast willen leggen.

Nulla tenaci invia est via

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:10

Waterkippie schreef:
wow! hoe doe je dat? 5 euro per MAAND??? Bloos!
dat bel ik menstens per week! wel meer Haha!


Zorgen dat je gebeld wordt Haha!

Nee, ik heb hem grotendeels eigenlijk altijd uitstaan, tot ergenis van vriendinnen enz.
Het verhaal klinkt nu toch wel heel goed, zeker als je het kan omzetten naar prepaid, dat ben ik voor de komende paar jaar klaar.
Misschien moet ik het toch ook maar eens gaan overwegen.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:00

Wat ik me nou af vraag:
Kun je ook aan deze actie meedoen als je een orange pre-paid kaart hebt??

17 mensen vinden dit leuk


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:10

CORRECTIE!!!!

Schaam schaam Bloos! Bloos
Ik heb voor mijn beurt gepraat!
De gratis mms periode is voor iedereen zoals ik al zei maar ik meldde ook dat de gratis sms voor iedere nieuwe abonnee was.

Helaas hoorde ik vandaag dat de postbankactie is uitgesloten hiervan. Verward
Geen idee waarom maar helaas.
Dus excuses voor de verkeerde voorlichting Haha!

Dus wel gratis mms'en maar niet gratis sms'en.

Nou ja het blijft een leuke aanbieding! Lachen

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:08

wennie schreef:
Wat ik me nou af vraag:
Kun je ook aan deze actie meedoen als je een orange pre-paid kaart hebt??


*schopje* ik zou nou toch wel hier een antwoord op willen, of het ik er over heen gelezen? Bloos!

17 mensen vinden dit leuk

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:14

Wennie, geen idee.
Ik heb dit toestel ook, met hetzelfde abbonnement.
Alleen lees ik iets over een radio-headset?
En echt, op mijn 6100 zit GEEN radio, ik heb hem in al de maanden dat ik m heb nog NIET ontdekt!Maar ik ben heel tevreden, zowel over t toestel als over de bereikbaarheid.


IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 17:36

ik denk dat het bij die nokia hetzelfde is met die radio als bij mijn motorola...je ziet pas dat er een radio in zit als je die headset erin stopt...dan komt er tussen het menu ineens wel radio te staan.

[quote='kaj']Helaas hoorde ik vandaag dat de postbankactie is uitgesloten hiervan.
Geen idee waarom maar helaas.
Dus excuses voor de verkeerde voorlichting[/quote]
dat is gemeen Verdrietig , nu heb ik dat dingetje al verstuurd, juist omdat ik wel veel sms Boos! Tong uitsteken .

maar wat is mms Bloos ?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:18

mms is multimedia message service: oftewel je kunt bewegende plaatjes/foto's bij een tekst versturen met geluid erbij of zonder.

Maar je kunt met mms ook tekst versturen dus je kunt wel een paar a4'tjes tegelijk versturen als 1 mms! En dat is dus wel gratis.

Ik heb ook geen idee waarom de postbankactie hiervan uitgesloten is?

Maarre als je het echt een probleem vind kun je er nog wel onderuit hoor Haha!
Je hebt nog niets getekend.
(ps. heb je de coupon opgestuurd? jammer want je had ook kunnen bellen of emailen, gaat veel sneller...)
Enne voorzover ik weet heeft de nokia 6100 geen radiofunctie?
Die headset zit er inderdaad bij maar naar mijn weten zit er geen fmradio op de 6100 wel op de 6610 maar daar ging het bij deze actie niet om.

En Wennie deze actie is speciaal voor postbankklanten maar er zijn ook andere acties natuurlijk!
Je kunt altijd bellen naar: 0800-0550 dan krijg je iemand aan de lijn die alle acties invoert en dus ook precies weet welke actie er op dit moment is.
Voor het invoeren van de acties is een speciale groep studenten ingehuurd dus ik heb zelf niets met deze acties van doen. Vandaar dat ik ook niet uit mijn hoofd weet wat er op hetmoment allemaal loopt.

Nog meer vragen? Haha!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:32

Ik ben ook postbankklant Lachen, maar op dat briefje stond volgens mij dat je niet mee mocht doen als je al een Orange abbonee hebt, en nou vroeg ik me af of je ook niet mee mocht doen als je een Orange pre-paid kaart hebt.
Maar ik zal anders die studenten wel even gaan lastig vallen met mijn vervelende vragen Knipoog *gnagna*

17 mensen vinden dit leuk

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:58

als die radio er niet opzit dan stuur ik dat ding gewoon weer terug (heb via de mail gedaan...gaat idd sneller Knipoog )

er staat op dat foldertje:
wat ga jij doen met je gratis Nokia 6100?
bellen... gamen... mms-en... of... (en dan sla je hem open) non stop radio luisteren!

verder staat dit er nog in:
Handsfree bellen, polyfone beltonen downloaden, mms-jes versturen en ontvangen: het kan allemaal met de Nokia 6100. Maar dat is nog niet alles, want met de Nokia Radio Headset kun je tientallen zenders ontvangen op je mobieltje. Altijd en overal!

lijkt mij dat dit dan gewoon op die telefoon zit Verward
er staat ook helemaal nergens dat ik iets moet tekenen, gewoon dat ik hem moet activeren en als dat na 14 dagen niet gedaan is dattie dan vanzelf wordt geactiveerd Verward

en dat mms snap ik nog steeds niet, zal ik dus ook wel niet gaan gebruiken Tong uitsteken

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:11

Iceprincess: dan zit de radio in de headset!
Vandaar de naam radioheadset I think....

En als je het pakketje geleverd krijgt teken je bij de koerier voor ontvangst en dit is tevens de bevestiging voor het contract. Tja er moet toch een handtekening komen bij ons!

Er zit dan een brief bij dat je moet bellen om je telefoon te laten activeren (nou ja de simkaart dan).

Wijst zich allemaal vanzelf!
En kijk anders eens op orange.nl voor mms!
Is best leuk (als het gratis is dan!)

En Wennie: je kunt wel aan de actie meedoen maar als je als orangeklant bent kun je je nummer niet behouden. Je krijgt dus gewoon een nieuw nummer. Er is teveel risico met intern nummer overzetten dat het nummer verloren gaat. Vandaar dat dit niet gedaan wordt.
Er is wel een mogelijkheid maar deze is niet geheel zonder risico. Je kunt het echter wel proberen!
Op het moment dat je het pakketje hebt en belt voor de activatie kun je dan alsnog aangeven dat je graag je prepaid nummer wilt behouden.
Dan ligt het een beetje aan de persoon die je aan de lijn hebt of deze dat kan en wil regelen.
Officieel mag het niet maar het kan wel met wat omwegen....

Enne die studentjes mag je best lastig vallen hoor! Die doen toch al veel te weinig haha Haha!
Maar je mag het natuurlijk ook gewoon aan mij vragen. Geeft niets ik vind het niet erg Knipoog

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:35

ik heb orange Haha!
vind het wel goed en je beltegoed blijft altijd geldig dus je kan er de rest van je leven over doen om het op te maken Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:41

Ik heb de aanbieding ook gekregen en ik ben serieus aan het overwegen om de telefoon te bestellen. Over Nokia ben ik zeer tevreden, het zou nu mijn derde Nokia worden en ik ben met mijn andere toestellen nog nooit problemen gehad.
Wat ik me alleen afvraag is welke kosten er nog meer bijkomen voor het abonnement? Je betaalt 20 euro per maand voor het beltegoed en wat zijn dan de kosten die Orange in rekening brengt?
En weet iemand hoe het bereik van Orange in Zuid-Limburg is? En staat op de rekening ook hoeveel beltegoed je nog over hebt, of moet je dat zelf bijhouden?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:08

Mikkie: je betaalt maar 20 euro in totaal! Je koopt dus als het ware je eigen beltegoed voor die maand in.
Op de rekening wordt ook vermeldt hoeveel hiervan je evt hebt overgehouden en je dus meeneemt naar de volgende mnd. Ook kun je tussentijds de saldo & rekeninginformatielijn bellen. Je hoort hier precies hoeveel je nog over hebt in de bundel en wat de factuur op dat moment zal worden.

Zuidlimburg kan nog wel eens problematisch zijn moet ik eerlijk zeggen. Niet alleen voor orange maar voor meer providers.
Om het precies te weten kunnen we een postcodecheck doen. We kunnen dan op postcode bekijken hoe de dekking daar is.

Ik ben nu niet op het werk anders had ik het even voor je nagekeken. Maar je kunt ook even bellen naar 0800-0550. Dan weet je het zeker!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:56

Ik heb even gebeld en volgens de telefoniste is het bereik bij ons prima. Gezien de aanbieding, denk ik dat ik de gok maar moet wagen. Ik ken iemand die Orange heeft en die heeft bij ons geen problemen. Dus we gaan ervoor.
Kaj: Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Waar bokt toch niet allemaal goed voor is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _Jody_, _San87_, Anoukjuuuhh, Ashleytjuhh, Birgit__, CarpeDiem_, elise t., EsmeeKKK, Firebug, GrapeshotBot, Isab123, KDS, Lizenlotte, Mrskiwi, NicoleKelos, Pluisje1998, Renee1991, Rox87, SemrushBot, Suky, Whisky00, xLauLaUx, xSuuzerd, Zwerte en 66 bezoekers