hondjes weg.....*snik*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

hondjes weg.....*snik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 18:53

vandaag zijn 2 van mijn hondjes naar het asiel gegaan.... Verdrietig Verdrietig

het ging namelijk totaal niet goed met ze... ze vochten heel vaak met elkaar en blafte heel de dag door!!

ook hadden we er nu echt te veel...(4) en de buren klaagde ook erg vaak....

maar wat mis ik ze toch....ik heb al echt heel veel gejankt vandaag, maar elke keer als ik aan ze denk of als iemand erover begint kan ik wel weer janken...net alsof je tranen nooit opraken!!

mijn moeder was ook erg verdrietig...ze had er een heel dubbel gevoel over, ze hield echt van die beestjes, ieder apart, want samen ging gewoon niet, maar ze wist ook dat het beter zo is...want nu krijgen ze misschien een beter huisje, veel aandacht of misschien juist wel veel rust... Lachen

maar ik mis ze wel....want binky hadden we onderhand al bijna 5 jaar...en shira pas 8 maanden, maar we waren al wel aan ze gehecht... Verdrietig

maar ik hoop gewoon echt dat ze een fijn huisje kunnen vinden en dat ze het goed mogen krijgen...

maar shira doet me het meeste zeer, want die is waarschijnlijk vroeger mishandeld dus die heeft echt alle liefde en geduld nodig en niet elk gezin/huis kan dat een hond bieden......

*ik zit nu weer bijna te huilen*

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:57

Zijn ze nu allemaal weg ?! Wat erg zeg.. Ach gut

Konden jullie er ook niet 1 houden?

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 18:57

we hebben de 2 pupjes gehouden....gelukkig...anders was ik nog veel erger van streek...

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:26

Jullie hadden beter de puppies naar het asiel kunnen brengen, die hebben meer kans op herplaatsing. Vreemd dat je een hond die je al vijf jaar hebt naar het asiel brengt.

Femke, ik snap wel dat jij er niks aan kon doen hoor en wens je ook veel sterkte.

Maar ik vraag me wel af wanneer het vechten is begonnen en meer van die dingen, ik hou me in Lips are sealed

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:33

ellenlouise schreef:
Jullie hadden beter de puppies naar het asiel kunnen brengen, die hebben meer kans op herplaatsing. Vreemd dat je een hond die je al vijf jaar hebt naar het asiel brengt.



Ja ik snap dat ook niet, je doet toch geen hond (lees : gezinslid) die al 5 jaar bij je in huis is weg..

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:01

tja het is gewoon kiezen... en hun hebben die keus gemaakt, daar kun je lang of kort over zijn dat je het niet snapt, maar hun hebben hiervoor gekozen...

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze een goed tehuis krijgen.....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:05

dat is niet een makkelijke keuze .. misschien wel beter als ik het zo hoor

hopen dat ze een goed tehuis krijgen *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:06

Shiloh schreef:
tja het is gewoon kiezen... en hun hebben die keus gemaakt, daar kun je lang of kort over zijn dat je het niet snapt, maar hun hebben hiervoor gekozen...

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze een goed tehuis krijgen.....


Misschien dat voorkomen nog beter was geweest?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:01

Blijkbaar zaten de honden veel alleen en hebben de buren geklaagd, anders zou niemand last hebben van het blaffen.
Hopelijk vinden ze een tehuis waar ze genoeg aandacht krijgen en waar ze het naar hun zin hebben. Dat is het belangrijkste.

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:42

ellenlouise"]
[quote="Shiloh schreef:
tja het is gewoon kiezen... en hun hebben die keus gemaakt, daar kun je lang of kort over zijn dat je het niet snapt, maar hun hebben hiervoor gekozen...

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze een goed tehuis krijgen.....


Misschien dat voorkomen nog beter was geweest?
[/quote]

Ja misschien wel, maar dit is vast niet alleen haar keuze geweest, en je kunt er lang of kort over doorzeuren... maar beter kun je haar gewoon steunen. En als er dus te weinig aandacht was omdat het verdeeld moest worden over 4 honden dan vind ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt, dan liever een baasje die daar wel de aandacht voor heeft.

Een asiel klinkt vaak zo afgedankt, maar heeft wel meer herplaatsings middelen. Als ik jullie was zou ik het wel in de gaten houden. Als ze daar te lang zitten, misschien alsnog een andere oplossing verzinnen.

Ik word soms zo moe van dat als als als als van bokt. Ja ALS, maar wat gebeurd is gebeurd, er is waarschijnlijk namelijk ook een hoop dat jij niet weet, van mij mag je er dan best over oordelen, maar wel als je het hele verhaal kent, de dieren in hun thuis situatie hebt gezien, en de gevoelens van de eigenaar hebt gevoelt! DAN pas kun je erover oordelen, en niet eerder! Ik bedoel je kent maar de helft van de feiten....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 09:33

oke..ik ben zo te zien niet helemaal duidelijk geweest, maar ik zal als nog mijn best doen alles zo goed mogelijk uit te leggen!!

ellenlouise"]
Jullie hadden beter de puppies naar het asiel kunnen brengen, die hebben meer kans op herplaatsing.
[/quote]
de pupjes zijn eigenlijk geen puppies meer maar al bijna 7 maanden...

[quote="ellenlouise schreef:
Vreemd dat je een hond die je al vijf jaar hebt naar het asiel brengt.


oke, binky was dan al 5 jaar bij ons, maar niet op zijn plaats, hij was een heel druk hondje en wij een druk gezin...(lees: 3 kinderen, die naar school gaan, 2 ouders die werken...) hij blafte erg veel en we hebben ook vele opties geprobeerd om hem minder te laten blaffen, of om hem beter op zijn plaats te laten voelen, maar alles mocht niet baten!!

Citaat:
(soxje)Blijkbaar zaten de honden veel alleen en hebben de buren geklaagd, anders zou niemand last hebben van het blaffen.


ik houd er niet van als mensen zelf dingen gaan verzinnen, maar misschien heb jij dit wel uit de tekst op kunnen maken...maar ik zal het nog ff uitleggen...

de honden waren helemala niet veel alleen thuis, mijn ouders hebben namelijk halve banen, waardoor mijn vader altijd s'ochtends thuis is en mijn moeder altijd smiddags. dus ze waren helemaal niet vaak alleen thuis.
en ja de buren hadden last van het geblaf..want de muren zijn hier heeeeel dun...wij horen hun soms wel eens praten...kun je nagaan als hier een hond blaft dan hoor je dat net alsof het in je eigen woonkamer is....


Citaat:
(shiloh) Een asiel klinkt vaak zo afgedankt, maar heeft wel meer herplaatsings middelen. Als ik jullie was zou ik het wel in de gaten houden. Als ze daar te lang zitten, misschien alsnog een andere oplossing verzinnen.


ik vind het niet afgedankt klinken, maar ik snap wat je bedoeld, in ieder topic waar ASIEL instaat het van "ach wat zielig", "was er geen andere oplossing", enz.. misschien zijn jullie niet zo...

maar wij zijn erg goed bevriend met het dierenasiel, de andere volwassen hond hadden we daar ook vandaan...voor binky als speelmaatje (een van de opties om het meer op zijn gemak te laten voelen) maar toen bleek die zwanger te zijn.. en kregen we ook puppies...ze hebben ons met alles geholpen...

als er iets met de honden was, ziek of een probleem, maakt niet uit, ze hielpen ons altijd...en honden zijn niet zielig in het asiel, ze komen elke dag buiten...ze mogen op een grasveldje rennen en worden uitgelaten ( in iedergeval dat is bij ons in 's-hertogenbosch..)



maar toch iedereen bedankt voor jullie steun, want voor mij is het ook niet moelijk, ookal hebben we misschien volgens jullie de verkeerde beslissing genomen...

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:24

Femke, weet je wat het is, hier word gewoon veel te makkelijk gezegd je bent verkeerd bezig, of had je het niet anders op kunnen lossen, terwijl je echt (zoals al wel duidelijk is geworden in jou uitleg) maar de halve feiten kennen... laat je dat niet aantrekken...

Je hebt vast het goede gedaan, en nogmaals heel veel sterkte...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:41

Femke, wij hebben onze hond uit het asiel gehaald en we zijn dolblij met haar. We zijn haar vorige baasje dan ook dankbaar dat hij/zij haar daar gebracht heeft (anders hadden wij haar nooit gehad).
Bedenk dat honden die uit een asiel gehaald worden echt gewenst zijn en vaak een prima baas vinden.
Het was jullie keuze en als dit voor jullie de beste oplossing was, moet je daar vrede mee hebben. Ik kan me wel voorstellen dat je er evengoed enorm verdrietig om bent.
Misschien kun je contact houden met de nieuwe baas als die één van jou kanjers uitkiest als z'n nieuwe maatje.
Veel sterkte...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:54

Shiloh"]
[quote="ellenlouise"][quote="Shiloh schreef:
tja het is gewoon kiezen... en hun hebben die keus gemaakt, daar kun je lang of kort over zijn dat je het niet snapt, maar hun hebben hiervoor gekozen...

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze een goed tehuis krijgen.....


Misschien dat voorkomen nog beter was geweest?
[/quote]

Ja misschien wel, maar dit is vast niet alleen haar keuze geweest, en je kunt er lang of kort over doorzeuren... maar beter kun je haar gewoon steunen. En als er dus te weinig aandacht was omdat het verdeeld moest worden over 4 honden dan vind ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt, dan liever een baasje die daar wel de aandacht voor heeft.

Een asiel klinkt vaak zo afgedankt, maar heeft wel meer herplaatsings middelen. Als ik jullie was zou ik het wel in de gaten houden. Als ze daar te lang zitten, misschien alsnog een andere oplossing verzinnen.

Ik word soms zo moe van dat als als als als van bokt. Ja ALS, maar wat gebeurd is gebeurd, er is waarschijnlijk namelijk ook een hoop dat jij niet weet, van mij mag je er dan best over oordelen, maar wel als je het hele verhaal kent, de dieren in hun thuis situatie hebt gezien, en de gevoelens van de eigenaar hebt gevoelt! DAN pas kun je erover oordelen, en niet eerder! Ik bedoel je kent maar de helft van de feiten....
[/quote]

Ik oordeel op basis van hetgeen hier wordt verteld.
En als ik commentaar geef dan doe ik dat in de hoop dat mensen er iets van leren!

Ik heb al gezegd dat ik begrijp dat zij er niets aan kan doen. Maar ik ga haar niet steunen, dat druist teveel tegen mijn gevoel in.

Mensen brengen hun dier tegenwoordig wel erg makkelijk naar een asiel.
En daar word ik niet vrolijk van.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:48

Ik denk dat dit een weloverwogen keus is geweest en vind het juist knap dat je keist om een beter baasje te zoeken, iv door te tobben, het klinkt juist alsof je kiest voor je dieren, hoe moeilijk het ook is. Ik wens je heel veel sterkte. Ach gut

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:30

wat verschrikkelijk voor je
veel sterkte

ONDERSCHRIFTLOOS

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:40

Nou femke ik weet dat het allang aan de gang is en vind het natuurlijk heel erg voor je.. maar het is wel een goede keus hoor..
elke keer bloedende honden, ruziende buren is niet leuk Boos!
mare ik hoop dat je erover komt en dat je komt te weten waar ze terecht zijn gekomen Haha! sterkte..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:45

Ik had toch de laatst gekomenen eruit gedaan hoor. Te meer ook omdat die betere kansen hebben. Vind het ook raar dat je na 5 jaar een hond de deur uit doet en kiest voor de puppies. En dat mag gerust gezegd worden!

De hond is de betere mens

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:33

Desiree schreef:
Ik had toch de laatst gekomenen eruit gedaan hoor. Te meer ook omdat die betere kansen hebben. Vind het ook raar dat je na 5 jaar een hond de deur uit doet en kiest voor de puppies. En dat mag gerust gezegd worden!


ik had hier inderdaad ook niet voor gekozen, maar het zal een keuze van haar ouders zijn geweest..............????????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:18

Hoe dan ook, de keuze was niet de diervriendelijkste. ten eerste maakten ze al de fout om te veel honden te nemen die ze vervolgens er weer uit moeten doen. En om dan de meest kansarme naar het asiel te doen, i.p.v. de puppies die ze kennelijk zo lief en schattig vinden, daar zakt mijn broek van af als hondenliefhebber zijnde.

Ik sta geheel achter wat Ellen Louise zegt.

De hond is de betere mens

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 07:06

sorry desire maar als eszelon het heeft over bloedende honden en ruzieende buren, dat vind ik veel dieronvriendelijker... en 2 honden is echt niet te veel, maar als er dan intje onverwachts zwanger blijkt te zijn, zoiets kun je van tevoren toch ook niet voorspellen. En als die pups zich nou wel weten aan te passen, en met de andere honden de problemen blijven, dan vind ik het niet gek dat ze daar voor kiezen..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 07:16

Shiloh schreef:
sorry desire maar als eszelon het heeft over bloedende honden en ruzieende buren, dat vind ik veel dieronvriendelijker... en 2 honden is echt niet te veel, maar als er dan intje onverwachts zwanger blijkt te zijn, zoiets kun je van tevoren toch ook niet voorspellen. En als die pups zich nou wel weten aan te passen, en met de andere honden de problemen blijven, dan vind ik het niet gek dat ze daar voor kiezen..



dankje....
jij stelt je tenminste voor wat er nou werkelijk aan de hand kan zijn!!

en ja de laatste regel klopt precies!! de pups paste zich perfect aan en de grote honden lukte dat nogsteeds niet...zelfs de hond die er al 5 jaar is, heeft zich nooit echt aan kunnen passen!!

maar iedereen bedankt voor jullie steun!!

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_Nie, ikkuhh90, Mark0919, OmgiliBot, pretty, tienus63, Vagabondo en 35 bezoekers