Scheren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Scheren of niet? (Vergeet niet erbij te zetten waarom wel/niet?)

Scheren
10 (27%)
Niet Scheren
8 (21%)
Maakt mij niet uit
2 (5%)
Hangt er vanaf
17 (45%)

Totaal aantal stemmen: 37


blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 19:19

Hoi,

wie scheert zijn paard, en wat is de reden waarom je hem.haar al dan niet scheert?

xx Esther Clown

PS, ik scheer ze dus al niet, omdat ik het niet zo heel mooi vind (hangt er wel vanaf bij welk paardje) en het is ook niet nodig, omdat ik tijdig met dekjes begin.

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:09

Zoekfunctie

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:18

Bij mij hangt het er een beetje vanaf want als ik dan vergeten ben iets te laat ben begonnen met dekens op doen dan scheer ik hem denk ik wel maar als ik gewoon vroeg begin dan blijft ie lekker dun in zijn vacht!!

Live,LOve,'ndLaugh

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 20:37

Hej, wat veel stemmen Clown

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:57

Dennis is afgelopen 2 jaar eerst in dekenmodel geschoren(=handig). En later in de winter helemaal(=mooi voor de hengstenkeuring). Dit jaar heb ik geen stal voor hem maar zweet hij wel onwijs, dus ga in een strook op zijn hals scheren zodat hij toch zijn warmte wat beter kwijt kan en niet meteen onder de turbo dikke dekens hoeft.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:00

Ik zou de paarden niet scheren het word kouder en dan gaan scheren dat vind ik niet zo kloppemn eerlijk gezegt.
Maar ik denk als je paarden wilt gaan scheren dat je het beter in het voorjaar kan gaan doen dan nu...!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:09

Ik doe het niet denk ik.
Ik vind het zo lastig met al die dekens, koude nek enz. Knipoog
Nee, ik probeer z`n vacht wel een beetje dun te houden met dekens.. !!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:12

Als ik jou was zou ik gewoon een deken erop gooien en dan niet gaan scheren maar je moet het zelf weten...!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:18

Scheren! Anders komen ze veel te dik in de vacht en ja in het ZZ pacour word het toch best wel zweten voor die arme paardjes en ja dan maar scheren de eerste paardne worden van de week al vor de 2e keer geschoren

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:23

Hangt er vanaf wat je met het paard doet, hoe vaak en hoe erg het beestje zweet. En natuurlijk het klimaat waarin het paard zich bevindt (in de wei/veel buiten, warme stal etc.)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:27

Mmmm, ik had gehoopt dat ik er dit jaar weer zonder scheren vanaf zou komen maar mooi niet dus Nappie hd 2 weken in het land gestaan met een maatje en dat waren precies die weken dat het zo verschrikkelijk koud was...... Je raad het dus al, een teddybeer in 2 dagen *LOL* Uiteindelijk heb ik de grote stap genomen en Nappie van de week met mijn nieuwe scheerapparaat geschoren. Hij vond het een hele verbetering volgens mij, veel minder zweten en lekker snel weer droog

Ik zou het laten afhangen van het het werk wat je mat een paard doet en van het paard zelf. Zit je paard mooi dun in zijn vacht dan zou ik niet scheren maar anders wel, helemaal bij paarden die hard moeten werken en daardoor veel zweten is het een stuk diervriendelijker om ze te scheren

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:34

Ik kan er nu eenmaal niet onderuit. Zorro wordt 4x per winter geschoren. Ik heb hem voor het eerst dit jaar niet helamaal geschoren, hij heeft op zijn benen nog vacht zitten. Ik vind het eigenlijk zonde om zijn mooie sokken af te scheren Bloos .

Zorro staat vanaf eind augustus alweer onder een deken, eerst een zomerdeken daarna een tussendeken, daarna 2 tussendekens (=ong. 300 gram bij elkaar) nu hij geschoren is staat hij onder 480 gram en heeft hij het lekker warm.

Als ik niet zou scheren zou ik niet kunnen rijden dan is hij na 5 min stappen al zeiknat Haha!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:35

Ik heb een shetlanghengst en ik hoef hem niet eens te scheren wil ik niet eens en hij zit super goed in zijn haar en draagt ook geen deken.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:45

Ik heb een hafligner, ik zou hem wel willen scheren, maar jah, dan blijft er zo weinig van zn lekker dikke vachtje over Kwijl:~:~

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:54

De merrie gaat volgende week onder de scheermachine door. Zoek alleen nog iemand om een poos de praam vast te houden. Heb helaas de Sedalin op. Dus als er volgende week nog iemand zich verveeld of een andere oplossing weet... Ik houd me aanbevolen.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:56

Hangt er echt vanaf hoe dik je paard in het haar zit en of hij/zij er last van heeft.


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:42

loulou is geschoren, omdat ik anders na een half uur rijden 1,5 uur kan uitstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:01

Als ik een echt wedstrijdpaard had zou ik hem wel scheren. Anders wordt ie kleddernat!

Maar als ik een Haffie had ofzo dan ging ik hem niet scheren. Maar dan zou ik hem wel binnen houden met een dek op zodat de vacht niet al te dik werd.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:30

Poeh, hier zijn al HEEL VEEL topics over geweest, maar vooruit, ik zal wel weer antwoorden... Schijnheilig
Ikzelf ben een grote voorstander van scheren, als het om een paard/pony gaat die werk moet verrichten.
En dat qua hygiene, welzijn voor het paard, minder kans op ziektes door kouvatten en zweetbultjes die vaak voorkomen als een paard met lange vacht gaat zweten.
Gaat het om een paard wat bijna niet zweet omdat hij niet veel hoeft te doen, dan laat maar lekker zitten. Dus duidelijk onderscheid maken of een paard al dan niet zwaar werk moet verrichten...

_Lot_
Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:03

Wel scheren! paarden of pony's die dagelijks worden gereden... gewoon n vol uur zweten natuurlijk behoorlijk. Je bent een uur bezig met droogstappen als ie niet geschoren is, en mijn bijrijdpony is wel geschoren en in 5 minuten is hij droog! wel goed op letten dat je deken op doet op stal natuurlijk.. anders vat je liefe paardje kou.. maar gewooon shetlanders of andere pony´s die weinig of niet intensief worden bereden vind ik dat die niet geschoren hoeven te worden.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:37

Ik kan in augustus al een dek opgooien, maar mijn paard wordt evengoed teddybeer...

Ik rijd altijd buiten en mijn paard staat op een buitenstal, krijg hem na het rijden gewoon echt niet meer droog dus hij staat alleen maar koud te worden. 1,5 uur uitstappen op de wind is ook niet echt bevorderlijk voor een nat paard...

Scheren dus Mijn andere paard is na 10 minuten onder zweetdek weer droog dus die hoeft niet geschoren. Staat ook hoger in het bloed dan die andere Knipoog

De geschoren paarden lopen trouwens ook gewoon buiten en ik heb nooit problemen dat ze het koud hebben

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:53

ik scheer niet, mijn paard is nooit geschoren en heeft het niet nodig. ze zou doodongelukkig worden als ik haar ook dat nog af zou nemen, ze is nu al zo blij met haar deken.
als je een paard hebt met giga vacht vind ik het wel logisch als je veel rijdt, anders is het echt zielig, dan zweten ze zich kapot!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers