spoken zien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 23:11

Ik ga mij steeds meer irriteren aan mensen die zich volledig op laten naaien door al het gedoe omtrent de aanslag en nu weer miltvuur.
Wilde de trein nemen naar huis, nee hoor station afgesloten vanwege mogelijke verdenking van miltvuur. Loos alarm blijkt achteraf.
Heel begrijpelijk dat iedereen geschrokken is van de aanslag, dat iedereen wat meer op z'n hoede is vind ik ook een normaal gevolg. Maar waarom jagen mensen zichzelf zulke angst aan? get a hold on yourself! Achter elk 'vreemd' incident wordt de associatie bin laden gelegd. Vanochtend stond het nog in de krant: morfine ampullen gejat in een ziekenhuis. En ja hoor, misschien wel een terrorist die erachter zit. Ja hallo, alsof die bin laden en co. morfine gaan jatten. Denk na denk ik dan. En die junks zich rotlachen, want dat lijkt mij een veel logischere verklaring. Volledig irriationeel, erg irritant. In ieder geval doe ik er dus niet aan mee, laat angst geen parten spelen in mijn leven. Ik zie hem al helemaal zitten, die bin laden, wrijvend in z'n handjes, blij dat zijn actie geslaagd is en mensen bang zijn.
Ik leef heel erg mee, vind het allemaal heel erg, maar verder ga ik door met de dagelijkse gang van zaken. Dat zouden meer mensen moeten doen i.p.v continue elkaar bang maken met derde wereldoorlogen en biologische wapens. Het punt is het brengt allemaal niets. Angst blokkeerd alleen maar gezond verstand en dat is juist iets wat we allemaal heel erg nodig hebben.


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:02

ja, daar heb je wel een b-tje gelijk in. Bij ons is een ptt-werkplek gesloten (in nieuwegein=vlakbij) omdat er een verdacht pakketje gevonden is! Verward Nu krijgt niemand dus post!!! Terwijl hetzelfde pakje 2 maanden geleden niemand was opgevallen waarschijnlijk!
Maar ook wel goed om het zekere voor het onzekere te nemen, vind ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:42

Ik erger me er ook aan aan al die spoken die iedereen ziet. Ook hier op dit forum, dat ze gezichten en zo overal in zien. Erg primitief vind ik dat. Er zijn dingen waar je je beter druk over kunt maken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:33

Het doel van die miltvuurverspreiding was paniek zaaien, niet persé dodelijke slachtoffers maken. Het doel is dus bereikt, dat is duidelijk.

Als Bin Laden graag zo veel mogelijk doden wil, zijn er makkelijkere manieren te bedenken, dus Mirte heeft gelijk: laat je niet zo opfokken en denk even na.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:38

dat is niet helemaal waar mieke. waarom zouden er anders TOCH doden gevallen zijn? anders zoeden ze de hele tijd wel waspoeder hebben gedaan. maargoed. ik vind het ook allemaal heel eng, maar nu het nog niet ECHT in nederland is valt het nog mee. maar daar schrik je tog van als je opeens zo'n pakje voor je neus hebt!! natuurlijk denkt iedereen na en daardoor zullen veel ook wel (voor een tijdje) gerust gesteld zijn maar je weet nooit. eigenlijk past dit gezegde er wel bij:
men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
dat is hier dus ook het geval, iedereen is bang om te worden besmet terwijl dat een hele kleine kans is. 1 op de 1000000000000000000000000000000 ofzo? Verward
nu ben ik nog niet SUPER bang maar zodra het zich ook in nederland gaat gebeuren(het echte besmetten.) dan wordt ik echt bang en ik denk dat ik namens veel mensen spreek..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 16:57

Uhmmm Het is toch nog niet bewezen dat Bin Laden daadwerkelijk achter de miltvuurverspreiding zit??? Verward

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 17:04

1 dode was genoeg om paniek te zaaien, mensen raken in paniek door deze miltvuuractie en daardoor ondernemen ze minder, dit kost de economie geld etc etc. Doel bereikt.

Dus even nadenken voor je gaat panieken.


Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 17:22

ik snap het wel :p

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 19:21

Er is toch wel meer als 1 dode door de miltvuur?
Maarja, ik maak me er niet zo druk om eigenlijk... Verward

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 19:49

Het zal mij niets verbazen als er achter die hele miltvuuraffaire iemand zit die niets te maken heeft met het gedoe rondom Afghanistan. Ik bedoel, er lopen zoveel gekken rond, perfecte kans om zich te wreken of om mensen op stang te jagen. De angst voor iets is vaak veel gevaarlijker dan wat er in werkelijkheid gaande is.
Trouwens er is wel iemand aan miltvuur overleden, maar voor de doorsnee gezonde mens is deze aandoening goed te genezen.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:48

ik heb BTW gehoord dat er al eerder dreigingen geweest zijn in 1998 en 99 enzo aklleen toen was er geen slachtoffer

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:24

leoni onzin dat is gewoon een opmerking van iemand die spanning wil hebben ofzo

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 09:18

nee das echt waar dat was op het nieuws. zo'n expert of zowiets. die zei dat er in 89 en 99 ook al dreigingen geweest waren 1 in een metro(of tram *LOL* ) en een nog ergens anders maar dat weet ik niet meer. maar toen was niemand besmet geraakt..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 13:14

Ik kan er ook niet tegen hoor, iedereen raakt in paniek als ze wit poeder ontdekken.
Er zijn toch medicijnen voor, ik ben er niet bang voor hoor, in Nederland is het nog niet ontdekt.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 14:59

nou sorry, skipperfan, maar 'er zijn toch medicijnen voor' is wel een beetje makkelijk gedacht, daar gaat het niet eens om, mij niet tenminste! Het gaat er om dat er mensen zijn met zo 'n zieke geest dat ze die bacterie op zo 'n manier gaan kweken dat mensen besmet kunnen raken en dood kunnen gaan, het is dus geen toeval, of het nou met die terroristische aanslagen te maken heeft laat ik er even buiten, maar ik vind het dus wel eng dat iemand dat gewoon met voorbedachte rade gedaan heeft!!!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 15:02

ik bedoel virus

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:05

ja dat is wel waar kinta maar toch. dat stelt je toch gerust?! mij in ieder geval wel.. als er nou niks tegen te doen was dan is het toch veel erger!! als het echt in nederland ook gaat komen begin ik het denk ik pas ECHT eng te vinden Ookal hebben we een tegenmiddel Verdrietig Scheve mond\

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 19:47

Citaat:
Op 2001-10-18 17:05, schreef macario:
als het echt in nederland ook gaat komen begin ik het denk ik pas ECHT eng te vinden Ookal hebben we een tegenmiddel Verdrietig :



Ja, dat bedoel ik dus. Er is dan wel een tegenmiddel, maar toch is het eng! (dat zeg jij hier dus eigenlijk ook)
Scheve mond\

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 19:51

ja okee denken er dus hetzelfde over Haha! maargoed eerst maar wachten tot het in nederland komt..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 20:43

komt het vast niet! Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Googlebot, MairiMacBran, Ubermetrics, x_spekkie_x en 71 bezoekers