meer mensen ouder/geliefde verloren aan ziekte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

meer mensen ouder/geliefde verloren aan ziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 16:40

Zijn er hier meer mensen die een familielid o.i.d. hebben die ernstig ziek is of onlangs overleden is?

Mijn vader is namelijk terminaal ziek en gaat de laatste tijd heel snel achteruit. Het is nu denk ik een kwestie van een paar weken. Ik heb het er heel erg moeilijk mee en zou graag in contact komen met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt/meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:41

pb me maar als je erover wil praten.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:52

Je mag me altijd pb-en! Met ervaring helaas... Verdrietig

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:52

Mijn vader is in mei dit jaar overleden aan de gevolgen van een operatie (in augustus) waarbij ze kanker uit zijn longen gehaald hebben.
Verdrietig

Ik mis hem nog elke dag en ik kan nog steeds zomaar janken als ik aan hem denk... Huilen

Jij heel veel sterkte. Het is vast al een erg moeilijke tijd en er gaat nog een moeilijke tijd komen.
En toch is het ook een opluchting als hij gegaan is omdat je dan weet dat hij niet meer lijdt...

Als je je hart wilt luchten, mag je altijd PB-en...

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:04

Mijn vader is ook overleden aan longkanker, en op dit moment nadert het eind van mijn moeder ook heel snel, dus als je je hart wilt luchten mag je mij ook PB-en.
In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:08


Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:48

Helaas ook ervaring mee, je kan me altijd pb-en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:01

helaas heb ik ook zo'n ervaring mn moder is op 42 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker, ik wens je veel sterkte en vindt het top dat er zo spontaan hulp wordt aangeboden.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:06

Heb ook ervaring. Mijn vader is op 50-jarige leeftijd overleden aan Factor 5 Leiden. Ook mij kun je altijd PB-en.
Heel veel sterkte!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:33

Geen familie, maar wij als bokkers hebben enkele maanden geleden "onze dorine" verloren aan kanker.
Als je zoekt op dorine kom je wel e.a. tegen.
Zelf ben ik mijn opa aan kanker verloren, maar ik was toen nog maar 9, staat me niet echt veel van bij. Het enige wat me altijd bij zal blijven in de tekst op de rouwkaart.
"Als leven lijden wordt,
Is sterven de verlossing"

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:34

Helaas heb ik ook ervaring.
Je mag me altijd een pb-tje sturen.

Ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijd, je zult het hard nodig hebben Ach gut

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:38

Ik heb ook ervaring met de moeder van mijn toen nog vriend (ik ging toen zij stierf al ruim 3 jaar met hem). Verder nog een aantal dierbare personen verloren maar dan plotsling, maar als je me wil pben mag altijd...

Heel veel sterkte de komende tijd....

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:03

Ik ben mijn vader verloren aan Non-Hodgkin toen ik 24 was. Hij is ruim acht jaar ziek geweest.
Je mag me ook een pb sturen als je daar behoefte aan hebt.

Sterkte in deze tijd, het is verrekte zwaar om iemand waar je zoveel van houdt van je weg te zien gaan zonder dat je daar ook maar enige invloed op hebt.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:35

Mn moeder en schoonmoeder zijn begin dit jaar vlak na elkaar overleden aan ellendige ziektes dus als je wilt PBen, ik weet hoe je je voelt.....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:39

ik heb er geen directe ervaring mee maar wil wel even zeggen dat ik het top vind dat iedereen zo spontaan hulp aanbiedt!!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:53

gisteren was het drie jaar geleden dat mijn schoonmoeder is overleden aan leverkanker.

Als je er behoefte aan hebt mag je me altijd PB-en. Ik hoop dat je ook steun krijgt van je directe omgeving. Ik weet hoe raar mensen kunnen reageren, zeker leeftijdsgenoten. En juist diegenen van wie je het minst verwacht, krijg je de meeste steun.

Heel veel sterkte meis!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:07

In deze tijd kom je er ook achter wie je ECHTE vrienden zijn. Jammer genoeg moet je er in deze moeilijke tijd achter komen. Ik ben daardoor ook heel voorzichtig geworden met bepaalde "vrienden".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:39

Weet je Saar, het is zo verrekte dubbel allemaal als je iemand gaat verliezen die terminaal ziek is. Aan de ene kant heeft de zieke vaak pijn, geen kwaliteit meer in z'n leven. Maar aan de andere kant is er vaak nog die vechtlust, het absolute willen, het vechten tegen de ziekte.... Dat maakt ook het sterven voor de nabestaanden zo dubbel. Aan de ene kant is het zo wat Stef zegt; als het leven lijden wordt, is het sterven een verlossing. Maar aan de andere kant komt dat enorme gemis, de leegte.

Je kunt proberen je te troosten (nu ook al een beetje, maar zeker in de toekomst) met het idee dat je vader dan geen pijn meer zal hebben. Ik weet niet of je gelovig bent, maar uit je geloof kun je ook heel veel kracht en troost putten. Door te lezen, te praten, naar de kerk te gaan etc. Of als je niet "klassiek gelovig" bent, maar gelooft in reïncarnatie dan zijn daar ook hele goede boeken over te lezen, zoals bijvoorbeeld "Het leven aan gene zijde" van Ehmed (geloof ik). Dat is een boek waar ik persoonlijk heel veel uitgehaald heb omdat ik wel geloof maar in een kerk weinig te zoeken heb.

Verder kan het natuurlijk enorm helpen door heel veel te praten en te delen. En dat kun je bijvoorbeeld weer hier doen, want we zijn hier niet alleen maar om met elkaar te lachen en te flauwekullen, maar ook voor serieuze onderwerpen, hulp en steun. Er zitten hier ook aardig wat mensen die al flink wat voor de kiezen hebben gehad en je dus kunnen helpen door hun eigen ervaringen, maar ook jonkies en mensen die nog niets meegemaakt hebben die je dus een frisse kijk op het leven kunnen geven en met hun onschuldige en soms doldwaze blik op alles weer aan het lachen kunnen maken door je tranen heen.

Ook bij mij ben je van harte welkom in m'n PB-box. Ik ben al veel te veel mensen kwijtgeraakt, de meesten door kanker. Gelukkig niet m'n eigen ouders, en daar ben ik heel dankbaar voor en geniet ik elke dag van. Als ik wat voor je kan doen, al is het maar even luisteren (of lezen natuurlijk Haha! ) dan ben je van harte welkom.

Heel veel sterkte de komende tijd Saar!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:48

Als je er iets aan hebt wil ik graag mijn ervaring met je delen, als je behoefte hebt PB je maar.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:25

Morgen vijf jaar geleden is mijn moeder overleden aan kanker. Zij had de ziekte al jaren lang, maar heeft er altijd goed mee kunnen leven. Na een korte periode van ellende is ze overleden.

Ik heb me er maar aan vastgehouden dat ze nu geen pijn meer heeft. Dat de lijdensweg voorbij is, geen zorgen meer, voor haar en voor ons.
Ik mis haar ontzettend, het lijkt soms alleen maar meer te worden ipv minder.

Ik wens je heel veel sterkte, je zult een moeilijke tijd doormoeten.
Mocht je dingen van je af willen schrijven of weet ik veel wat, dan kan je ook mij pb-en.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 14:29

heel erg bedankt allemaal voor alle lieve reacties. Je schrikt toch wel als je leest hoeveel mensen iemand aan kanker hebben verloren.

Percy; mijn vader heeft ook non hodgkin. Hij heeft het al 4 jaar maar het is pas sinds anderhalf jaar ontdekt.

Solide schreef:
Citaat:
In deze tijd kom je er ook achter wie je ECHTE vrienden zijn. Jammer genoeg moet je er in deze moeilijke tijd achter komen. Ik ben daardoor ook heel voorzichtig geworden met bepaalde "vrienden".


Dat heb ik helaas ook al gemerkt ja. Ik had een goede vriendin waar ik eigenlijk niks meer van gehoord heb sinds mijn vader ziek werd. In het begin baalde ik daar heel erg van, maar inmiddels ben ik er wel achter welke mensen er echt toe doen. Gelukkig ken ik heel veel mensen die wel altijd voor me klaar staan, maar het blijft soms toch moeilijk te verteren hoe hard mensen je kunnen laten vallen als het even iets minder mee zit.

Sonja schreef:
Citaat:
Ik weet niet of je gelovig bent, maar uit je geloof kun je ook heel veel kracht en troost putten.


Ik ben niet gelovig. Maar we zijn op aandringen van mijn tante bij een alternatief genezer geweest voor mijn vader. Die man stond een tijd naar mij te staren en vroeg toen of ik veel droomde. Ik zei dus dat ik inderdaad dolby digital dromen met surround sound heb. Hij vertelde mij toen dat ik heel erg ontvankelijk ben voor doden. Ik vond dat toen maar bizar, maar het verklaarde wel een beetje waarom ik nooit zoveel moeite had met de dood van andere familieleden. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze weg waren. Voor mij zijn ze er nog, alleen niet fysiek. Ik hoop dat ik dat als het zover is ook met mijn vader zal hebben.

En ik moet zeggen dat alle steunbetuigingen hier me wel heel goed doen. Bedankt!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:48

niet echt directe familie maar me oom van 48 en neef van 21 zijn ook pas overleden...

Als je wilt mag je altijd even pben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:54

Over een kleine week is het alweer 20 jaar geleden (en nee zo oud ben ik nog niet) dat mijn vader is overleden aan longkanker.
Ik mis hem echt nog regelmatig, maar merk wel dat je het na jaren een plekje kunt geven.

Sterkte de komende tijd.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:20

Er is denk ik 1 belangrijk ding(waarvan ik dus denk dat het je kan helpen) dat je moet doen:dat is je gevoelens uiten, dat kan natuurlijk op heel veel verschillende manieren. Krop je gevoelens alsjeblieft niet op! ! Dat is zo ontzettend klote! En doe wat je voelt, denken is goed maar echt vooral voelen! Ach gut

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:59

je kan me altijd pb-en.. Heb bijna een half jaar geleden een vriend verloren bij een auto-ongeluk..4 jaar geleden een vriendin door een ander ongeluk.. Als je behoefte heb om te praten mag je me altijd pb-en! en zoals kippie17 zegt, krop het alsjeblieft niet op!!

heel erg veel sterkte de komende tijd!