Wat een leed om een CHIP

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Wat een leed om een CHIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:50

Hoihoi
Vanmorgen zou de DA komen om mijn inmiddels bijna 7maanden oud merrie veulen te chippen en te enten...Tegen iedereen vertel ik trots hoe lief, braaf en gehoorzaam ze is. Zo mak als een lam, jan alleman kan er alles mee doen Vanmorgen komt de DA en dit keer een vrouwelijke die ik niet kende Scheve mond Ze begon eerst al over het feit dat ze "tinkers" maar niks vond en ik snapte hem al niet....winnie bleef lief staan en de enting zat erin..ondertussen maakte die DA met een scheerdingetje de hals schoon...voor de chip...alles ging goed...toen ze maar over die tinkers bleef beppen zei ik tegen haar: " maar dit zijn toch echt BONTE KWPN paarden, u weet wel, van samber? Verward Verward Verward Ze lachte even en toen had ik t moeten snappen maar nee hoor Veulie stond nog super braaf en DA wilde die chip erin doen, prik-prik-prik...net of ze niet durfde! Ineens werd mijn veulie erg paniekerig (wat ik me voor kan stellen want t bloed kwam er inmiddels al uit en de chip zat er nog niet in). Wat erna gebeurde kan ik nog wel om janken. DA werd onrustig, veulie was onrustig ze kwam een paar keer omhoog maar ik hield haar...Ineens moest de praam erop (ben ik niet zo`n voorstander van maar oke)...en toen was het hek van de dam. Een DA die wat nerveus is en een veulen wat bang is, geen goede combi...uiteindelijk is de actie (godzijdank) gestaakt. veulie kwam omhoog, klapte achter over (gelukkig in box op stro) maar had volgens mij wel een tik van de zijwand mee gekregen. nadat DA weg ging ( Ze zou met 2u weer komen), ben ik binnen mn handen gaan wassen en was zo enorm Boos! Boos! Boos! denk ffies bij mijn veulie kijken, staat ze daar zeiknat in de box en tot mijn grote schrik heel haar hoofd onder het bloed toen kon ik echt wel ffies Huilen Huilen Huilen ben me kapot geschrokken. DA is net weer geweest, heeft heel voorzichtig gekeken en de schade valt gelukkig mee, precies bij dr oren een klein schaafwondje en t bloed lijkt erger dan het is, maar leuk is het niet. Ze wilde nu de chip toedienen en eerst verdoven maar dat zag ik niet meer zitten. Arme dier schoot gelijk in de stress bij het weder terug zien van de DA. uiteindelijk heeft de DA wat met haar omgeaaid en geknuffelt, wat brokjes gegeven en toen mocht ze voorzichtig de wond bekijken. Ze belt me nog even terug hoe we dat met t chippen gaan oplossen want die moet er wel in, maar vandaag zie ik niet meer zo zitten.... Heb dit nog nooit meegemaakt ...

Haha!


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:54

jeetje,wat een ellende zeg! En dat allemaal om een Chip!
Zijn er geen andere Dierenartsen bij je in de buurt die het ook doen?
Uit je verhaal maak ik op dat het een andere DA van dezelfde praktijk is als je normale DA? Dan kun je volgens mij de volgende keer toch gewoon naar je eigen dierenarts vragen? Verward

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:56

Nou sorry maar wat een pokkewijf.. Ten eerste lekker belangrijk wat zijn van tinkers vind.. Ten tweede zal ik nooit een dierenarts willen die al zenuwachtig wordt als ze een chip moeten zetten...
Als ik jou was zou ik lekker een andere dierenarts laten komen en zorgen dat je veulen die wel weer gaat vertrouwen..

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:59

Hi Cayenne
Wij zitten al tientallen jaren bij deze praktijk en hebben 3 vaste DA-ers die komen (mijn man en ik hebben n.l. een melkveehouderijbedrijf met paarden als 2e tak). Door zieken, uitval etc etc hebben ze een vervanger gestuurd. Nadat ze weg ging zei ze dat ze nog een konijn moest opereren? Net vertelde ze dat ze al jaren (???) chipt en ook kleine huisdieren doet. Ze zou me terug bellen en vragen naar een andere DA

Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:02

Waarom zou je eigenlijk en veulen chippen!! Snap daar absoluut het nut niet van in. Hoe zou jij je voelen als je zo'n ding in jou spier krijgt, en wat moet zo'n veulentje ervan voelen. Zou er gewoon mee wachten als het veulen volwassen is, dan is er ook minder risico op problemen tgv de groei en de chipplaats.
Trouwens, wel een lekker onzekere dierenarts.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 13:04

Roxxie schreef:
Nou sorry maar wat een pokkewijf.. Ten eerste lekker belangrijk wat zijn van tinkers vind.. Ten tweede zal ik nooit een dierenarts willen die al zenuwachtig wordt als ze een chip moeten zetten...
Als ik jou was zou ik lekker een andere dierenarts laten komen en zorgen dat je veulen die wel weer gaat vertrouwen..


hi
de reden dat ze het maar steeds over tinkers had (oke die zijn ook bont mijn mijn paarden zijn toch wel iets anders qua bouw neem ik aan) had ik al mijn twijfels of zij ook wel groot vee deed....niet dus.... Verward

Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 13:05

Eleonoor schreef:
Waarom zou je eigenlijk en veulen chippen!! Snap daar absoluut het nut niet van in. Hoe zou jij je voelen als je zo'n ding in jou spier krijgt, en wat moet zo'n veulentje ervan voelen. Zou er gewoon mee wachten als het veulen volwassen is, dan is er ook minder risico op problemen tgv de groei en de chipplaats.
Trouwens, wel een lekker onzekere dierenarts.


Ik ben niet tegen chippen, er worden zoveel veulens gechipt, en dit gaat vanuit het stamboek, ik heb niks geregeld alleen tehoren gekregen dat mijn DA kwam om te chippen...opzich prima geregeld. Ik ben absoluut voor chippen...maar dat ff terzijde

Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:26

Het schiet niet op zo'n veearts.

Dadelijk is de kleine voor alle veeartsen bang, zit je dan mooi lekker mee.

En de veearts moet ze mening bij zich houden.
En proffesioneel doen ogen.

Ik vind het zonde dat alles mis is gegaan, hopen dat de volgende keer zonder stress gaat

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:30

Vraag maar om een andere veearts... Iemand die vertrouwen uitstraalt. Helemaal bij zo'n veulen is dat belangrijk. En vraag anders om een kleine locale verdoving daar waar de chip erin moet. Zal je een paar centen extra kosten voor de injectie, maar dan gaat het ook heel rustig en zonder trauma's.


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:30

Vind het een beetje raar dat een veearts nerveus word van een veulen chippen Scheve mond Klopt dit wel?
Ik zou een klacht indienen, want wat heeft dit voor gevolg op latere leeftijd met bezoekjes van veeartsen?
En voor de chip zou ik gewoon een andere veearts laten komen.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:58

RUBYWHITE"]
[quote="Roxxie schreef:
Nou sorry maar wat een pokkewijf.. Ten eerste lekker belangrijk wat zijn van tinkers vind.. Ten tweede zal ik nooit een dierenarts willen die al zenuwachtig wordt als ze een chip moeten zetten...
Als ik jou was zou ik lekker een andere dierenarts laten komen en zorgen dat je veulen die wel weer gaat vertrouwen..


hi
de reden dat ze het maar steeds over tinkers had (oke die zijn ook bont mijn mijn paarden zijn toch wel iets anders qua bouw neem ik aan) had ik al mijn twijfels of zij ook wel groot vee deed....niet dus.... Verward
[/quote]

Ja dat had ik wel begrepen dat die van jou bont waren en geen tinker..
Maar waarom moet ze dat vertellen??
Of je houd van dieren of niet...
Maar komt nu je eigen dierenarts??

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:07

Wat een dom wijf!!!! Zeker bij een veulen moet je zeker zijn vind ik. Als zon beessie eenmaal bang is voor de veearts denk ik dat het bij een jong paard heel lang kan duren voordat ze weer zeker worden. Echt zonde!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 17:10

Haai
Als het goed is komt morgen middag mijn eigen veearts, deze mevrouw die geweest is doet dus idd alleen kleine huisdieren en af en toe groot vee. Je snapt natuurlijk wel dat ik, toen ik dat hoorde, helemaal over de zeik ging. Aangezien ik in het verleden al 3x eerder mot met ze gehad heb...wat een ellende. In Roden en Leek zitten ook 2 goede veeartsen, maarja, die vinden ons net buiten hun straatje zitten.

Ik heb niks tegen tinkers hoor, maar ik mag toch een beetje aannemen dat als er een veearts een paard komt enten toch ziet dat de paarden die hier op stal staan gewone kwpn paarden zijn? Oke ze zijn bont, maar ik heb nog niet eerder mee gemaakt dat iemand tegen mij zei "wat leuk heb je tinkers?" Ik snapte het eerst ook niet hoor, ze had een heel verhaal dat ze niks van tinkers wist, noch waar ze vandaan kwamen en ook niet bij welk stamboek ze zaten etc etc..en ik snapte helemaal niet waarom ze tegen mij zo begon te praten. Ze vertelde me dus ook dat ze echt dacht dat ik tinkers had...van bonte kwpn/nrps gefokte rijpaarden heeft ze nog nooit gehoord...laat staan van Samber...nou hoeft een DA niet op allegebied wat te weten, maar toen had er bij mij direct een lampje moeten branden "weet ze eigenlijk wel iets van paarden??"

veulie is inmiddels goed gekalmeerd, bloeden is zga gestopt. Mijn rijpaardmerrie *ook een bonte* staat naast haar, slikt de hele tijd haar koppie schoon. Echt aandoenlijk..maar wat een baal dag, baal nog steeds

Haha!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:50

Sorry hoor maar wat een gans van een wijf......
Ten eerste lekker belangrijk wat voor paard je moet chippen....of hij nou bont,groen of paars is,met papier zonder papier enals je een kwpn nog niet van een tink kan onderscheiden ben je trouwens wel heel erg,ziet mijn vriend zelfs("sjezus dat is een mooi bont paard veel mooier als een Tinker" Boos! was ook een samber).
En het aarzelend op een paard aflopen,ik weet precies wat je bedoelt.....
Ik had dit keer een echte veearts(varkens,koeien) die loopt op Quint af voor te enten ...ik zei nog voorzichtig ...maar de enting zat er al in.....Nog nooit zonder praam gelukt...zelfs Quint was verbaast.
Gewoon erop af en klets die spuit erin,geen gezeik.

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:56

Nou is lekker dan. Voor hetzelfde geld raakt hij nou altijd in de stress zogauw er maar een dierenarts in de buurt komt. Verdrietig

Die van ons zijn vanmiddag ook geënt en gechipt, en dat ging hartstikke netjes en snel, ookal raakte Foxy ff in de stress. Ik ben inieder geval weer tevreden over mijn DA.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:20

jemig, dat schiet niet op..
hopen dat je veulen geen trauma er aan over houd
en wat een dom mens dat ze het verschil niet ziet tussen een bonte kwpner of een tinker

ONDERSCHRIFTLOOS

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:24

nee zo iemand zou al heel snel niet meer aan mijn paard mogen komen... of ze nou van tinkers houden of niet. Gansje DA!! Knipoog

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:27

Ik heb (mede door zulke zaken) ook een "speciale" paardendierenarts!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Contemplate, IASCrawler, ikkedus, laura22, Macs, sterregoud, Wopkebrok, xamberr en 38 bezoekers