Tarief voor het scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:29

Idd handig topic, want Relrite moet binnenkort ook geschoren worden en dan weet ik wat normale prijzen zijn. Relrite is naar Utrecht gegaan voor een maand en heeft daar een flinke teddyvacht aangemaakt. Aangezien ze straks flink getraind wordt voor de merrietest zal er toch een laag vanaf moeten. Hier vragen ze 60,- euro incl. reiskosten en insmeren met een of ander goedje voor na het scheren. Vorig jaar is Nibbits heel netjes geschoren en die vrouw vroeg er toen 50 euro voor, helaas heb ik haar tel.nr. niet .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:32

60 euro. Hierbij zit het apparaat, hij komt naar ons toe en verdoving mocht dat nodig zijn.
Ik kon het ook gratis hebben (degene bij wie ik sta heeft ook een scheerapparaat) maar omdat mijn pony behoorlijk lastig is laten we het doen door iemand die elk jaar wel 100 paarden scheert.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:38

Citaat:
Gepost door SJUIMPJE Boss lijkt ook de volbloed haareigenschappen van zijn mams geërft te hebben, ik kan maar 1 ding zeggen: HALELUJA!


Ik heb een nimmerdor nazaat met 87% volbloed,maar die heeft een ENORME wintervacht..
Kan dat ook komen doordat ie al 14 jaar geschoren wordt? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je 1 keer geschoren hebt,je elke winter moet blijven scheren,omdat ie er een enorme vacht van krijgt.

Ik laat het trouwens ook doen door een ander! Ik kan het prima zelf,en heb ook een apparaat,maar ik durf het om de een of andere reden niet op mijn eigen paard!! Bloos
Degene die mijn paard doet vraagt er 50 Euro voor.Vindt ik een redelijke prijs..Als je ziet hoeveel tijd,en reiskosten ze eraan kwijt is.. en ze gebruikt verschillende messen voor de benen en de vacht..
En het wordt ontzettend netjes. Cool

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:41

Mijn vos is 2 seizoenen gewoon geschoren,
maar vorig jaar en dit jaar heb ik het niet meer gedaan en niets geen last hoor.
Gewoon heel vroeg met dekens beginnen.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 11:46

Hmmm bij ons op stal zaten alle paarden al vroeg in hun wintervacht en hij was ook dikker dan normaal. Paarden die ze het andere jaar niet hoefden te scheren moeten er dit jaar ook aan geloven.
Fitz zit ook ontzettend dik in zijn vacht, maar bij hem heeft het waarschijnlijk te maken met de antibiotica en de verminderde weerstand.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:48

Mijn paard zit op zich nooit echt dik in het haar maar hij heeft er wel last van... dus hij is al geschoren en binnenkort mag hij weer...

...Dreaming with my eye's wide open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:50

Ik scheer zelf Lachen

Verder heb ik Kawa jaren op een rij geschoren en dit jaar voor het eerst niet.
Dit omdat hij nu een jaar op deze pensionstal staat en het klimaat, eten, van alles gewoon beter is en hij noog nooit zo dun in zijn vacht gezeten heeft.
Want ondanks de afstamming Kafu xx X Rigoletto heeft hij andere jaren een dikke vacht gehad

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:54

Sjuimpje schreef:
Ik doe er ook altijd dik drie uur over omdat ik geen streepje wil zien.


Ik ben ook zo'n pietlut, als ik het doe, dan goed

Ik scheer de paarden die ik rijd zelf, met Cerut (groot paard 1,76m)
ben ik ook een 2 a 2,5 uur bezig.

Ik scheer ook wel eens paarden voor vrienden op stal, meestal spreek ik dan een vriendenprijsje af. Meestal rond de 40 euro.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:58

Was ook raar weer, ineens zo vreselijk koud in Oktober. Met gevolg dat veel paarden sneller in een dikke vacht kwamen dan normaal. PAblo droogt nu wel met rijden, maar staat daarna nog vrolijk een paar uur na te zweten.

Tarief, tja, heb een eigen apparaat dus moet de afschrijving per scheerbeurt rekenen. Ik doe het dus zelf, doe er zeker 3 uur over omdat het echt goed moet zijn zonder zichtbare scheerstrepen. Verder doe ik het niet voor andere, vind het gewoonweg een smerig en zware klus en heb te weinig tijd ervoor.

Wel iemand gehoord die er geld voor vroeg en dat lag ook rond de 50 euro.

Hoe staat het Fitz nu in zijn blote velletje?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:07

Ik ben er een 1,5 uur mee bezig... en dan zie je ook geen streepje

Maar ik heb het een 2 jaar niet voor andere gedaan en nu doen we het weer vol op!

...Dreaming with my eye's wide open...


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:22

Eleonoor schreef:
Hoe staat het Fitz nu in zijn blote velletje?


Hij gaat vanmiddag onder het mes, eerst nog even een Rambo onderdeken halen. Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:01

ik heb sinds kost zelf een scheerapparaat en doe het dus zelf.ik heb mijn paard al 2 x zelf geschoren met een apparaat van iemand anders en dat ging goed.van de week had ik ook mijn merrie geschoren en die was erg braaf.alleen heb ik haar hoofd niet helemaal kunnen doen....... Haha! maar het valt gelukkig niet zo op.toen ik haar liet scheren moest ik voor helemaal scheren 35 euries betalen.vond ik een redelijke prijs voor zulk #$%^* werk.er waren al mensen die vroegen of ik hun paard wou scheren maarre....liever niet.ik deed er anderhalf uur over en vond het wel lang zat.ik scheer vaak in het voorjaar enzo de benen van mijn paard omdat ik het netter vind.dus het is wel makkelijk om een eigen apparaat te hebben.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:29

Fitzroy schreef:
Hmmm bij ons op stal zaten alle paarden al vroeg in hun wintervacht en hij was ook dikker dan normaal. Paarden die ze het andere jaar niet hoefden te scheren moeten er dit jaar ook aan geloven.
Fitz zit ook ontzettend dik in zijn vacht, maar bij hem heeft het waarschijnlijk te maken met de antibiotica en de verminderde weerstand.


Jip had ook al in september een behoorlijke vacht, maar is in oktober weer heel erg gaan verharen en heeft nu een lekker vachtje, zonder dat er een scheermachine of deken aan te pas is gekomen.
Duvel eigenlijk hetzelfde, in september meer haar krijgen en dan daarna nog lekker verharen. Ondanks dat Duvel flink getraind wordt, ligt er nu geen deken op en hij is ook niet geschoren, maar hij zit netjes in zijn vacht.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:42

Ik betaalde altijd 100 GULDEN per keer, inclusief hoofd en benen, dus ik heb zelf een apparaat gekocht drie jaar geleden. Ik scheer Mileen 3x per winter, Leo 1x, dus in twee jaar tijd had ik m'n apparaat eruit.

Ik scheer liever niet voor anderen, voor enkele mensen die ik erg graag mag maak ik een uitzondering en vraag ik alleen om het slijpen van de messen te vergoeden en een zak wortels oid voor m'n paard Haha!
Paarden die uithalen of omhoogkomen laat ik overigens ook meteen staan, ik ga me niet voor m'n hoofd laten meppen omdat iemand anders z'n paard geschoren wil hebben. Daar kan geen geld tegenop.

Mocht ik het tegen betaling toch doen voor iemand in de regio, dan wil ik er € 50.00 voor hebben mits het binnen de normale 3.5 uur kan. Daarboven zal het dan extra gaan kosten.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:45

Idd handig zo'n topic want ik wil mijn haflinger ook z.s.m. laten scheren. Ik begin er zelf niet aan omdat ik hem heel netjes wil hebben geschoren, en ik ben bang dat ik er zelf niets van bak Bloos

Weet iemand toevallig een persoon vlakbij Groningen die het voor niet al te duur doet en het heel netjes doet?? Want ik zou niet weten waar ik moet zoeken.

Siësti van de Rythpluim

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:56

Siesti, gewoon proberen, eens moet de eerste keer zijn. Ik heb het dit jaar ook voor het eerst zelf gedaan en ik ben er tevreden over, zeker voor de eerste keer. Alleen aan de rechterkant moest ik mijn dekenmodel iets bijscheren omdat ze bewoog tijdens het laatste bijwerken, maar verder is ze keurig.
Ik heb verder de mazzel gehad dat ik een scheerapperaat mocht lenen van de eigenaar van het paard dat ik altijd gereden heb. Ik voer zo nu en dan nog voor hem, en heb geholpen op de keuringen, daarom mocht ik alleen lenen en niet huren. Ik heb er wel een nieuw flesje olie en een banketletter bij gedaan.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:03

Ik heb leren scheren niet lachen op koeien ... dan kun je het mooi leren en dan is een paard ook niet meer zo moeilijk

...Dreaming with my eye's wide open...

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:07

Dennis is vorig jaar 2x geschoren. Bijde keren voor 25 euro. 1x in jacht model, 1x helemaal.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:59

30 euro voor mijn pony helemaal (ook benen en hoofd)
maar dat is dus dezelfde persoon als Binar Lachen

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:30

Miran schreef:
Siesti, gewoon proberen, eens moet de eerste keer zijn. Ik heb het dit jaar ook voor het eerst zelf gedaan en ik ben er tevreden over, zeker voor de eerste keer. Alleen aan de rechterkant moest ik mijn dekenmodel iets bijscheren omdat ze bewoog tijdens het laatste bijwerken, maar verder is ze keurig.
Ik heb verder de mazzel gehad dat ik een scheerapperaat mocht lenen van de eigenaar van het paard dat ik altijd gereden heb. Ik voer zo nu en dan nog voor hem, en heb geholpen op de keuringen, daarom mocht ik alleen lenen en niet huren. Ik heb er wel een nieuw flesje olie en een banketletter bij gedaan.


Als mijn instructrice niet mijn paardje kan/wil scheren ga ik het misschien dan maar zelf proberen Lachen
Ik heb wel een boek van hoe je moet scheren, daar staat alles heel precies in. Maar ik ben natuurlijk weer zo'n ijdeltuit dat ik hem heel netjes wil hebben geschoren en denk niet dat dat gaat lukken als je mijn het scheerapparaat geeft Haha!

Siësti van de Rythpluim

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:45

Chronos schreef:
Ik heb leren scheren niet lachen op koeien ... dan kun je het mooi leren en dan is een paard ook niet meer zo moeilijk


Ik ook hoor Haha! Haha!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:49

Ik ben begonnen op de pony van mijn zusje en heb daarna mijn eigen paard gedaan Knipoog Was eigenlijk ook het praktische.

Als je voor het eerst gaat scheren niet teveel schrikken van de strepen Die zijn de volgende dag eigenlijk altijd weg en als de messen niet helemaal nieuw zijn heb je bijna altijd wel wat strepen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:53

gomir schreef:
Als je voor het eerst gaat scheren niet teveel schrikken van de strepen Die zijn de volgende dag eigenlijk altijd weg en als de messen niet helemaal nieuw zijn heb je bijna altijd wel wat strepen



hahahahaa die strepen zijn zo weer weg........ maar das schrikken als je voor het eerst gaat scheren...... en hoe meer je bij gaat scheren om de strepen weg te krijgen hoe meer strepen je krijgt......... Haha! Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:57

Daarom zei ik het ook maar even Knipoog

Mijn paard was na het scheren voor mijn gevoel net een zebra de eerste keer en een paar uur later zag je er niets meer van

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:58

sjow.. ziten nog best dure prijzen bij Haha!
ik betaal voor helemaal scheren 45 euro bij mij opde manege.. en hij moe nog geschoren worden.. dus zou nie weten hoe lang ze bezig is en of hij vervelend is.. tis wel een flinke klus.. want heb een paardje van 1.78 met een hele dikke teddyberen vacht Haha!
zou het graag zelf doen.. heb ook wel ens koeien geschoren.. maar helaas heb nog geen eigen scheerapparaat en 1 huren vind ik nix.. stel dat ik dat ding sloop dan kost het me veel geld Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, miezelke en 105 bezoekers