Dokter geweest: mn knieën sporen niet :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Dokter geweest: mn knieën sporen niet :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 10:19

Nouja, mn knieschijven dan he. Die sporen niet helemaal goed zoals het zou moeten, vandaar dat mn knieën regelmatig "knakken" (eigenlijk ongeveer altijd als ik een tijdje gezeten heb Haha! ). En als ik lang heb gelopen (gewinkeld bijv) raken mn benen sneller vermoeid omdat ik niet helemaal recht op mn benen sta. Misbaksel eigenlijk Ach gut Haha!
Maargoed er is dus weinig aan te doen. Heb een erg grappig *not* oefeningetje meegekregen, met mn rug tegen de muur aan staan en dan tegen de muur aan gaan "zitten" zodat ik mn bovenbeenspieren sterker ga maken. Dan zou het beter moeten worden omdat de spieren mn erg mobiele gewrichten dan wat sterker maken. Tenminste, de spieren kunnen dat mobiele dan wat opvangen.
Ik mag gelukkig alles blijven doen, paardrijden zei hij niets van en t zwemmen wat ik tegenwoordig ook 1 keer per week doe is eigenlijk alleen maar goed. (Hoe komt t dan dat ik de dag na t zwemmen bijna niet kan lopen Clown ) Als het over een week of 3 niet minder is moet ik terugkomen, dan gaan we kijken of er met fysiotherapie wat aan te doen is of evt medicijnen tegen gewrichtspijn. Ach we zien het wel, ben allang blij dat het niets echt ernstigs is.

En nu ga ik mn tas inpakken en lekker een lang weekend paard vieren! *en oefeningetjes doen..*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:58

Gelukkig dat het allemaal toch nog meeviel (niet iets heel ernstigs zo te horen, wel vervelend).
Nou ga maar lekker met een gerust hart genieten van je paardenweekendje....enne vooral tussendoor je oefeningen niet vergeten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:29

Dat ken ik.
Heb er fisio therapie voor gehad.
Mijn knieschijven gaan ook niet recht omhoog en omlaag maar met een zigzag.
Wat bij wat meer belasting erg zeer doet of op slot slaan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:33


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 16:40

Precies, bij meer belasting krijg je er echt last van. Ik vind het erg beroerd dus hoop dat die oefeningen wat helpen en anders ziet meneer dokter me over 3 weekjes gewoon weer terug. Ben wel blij dat we er nu in ieder geval achter zijn wat het is want eigenlijk was het gewoon onverklaarbare pijn in mn knieën al die tijd. Nouja ik ga trouw oefeningen doen en even op die site kijken die Cody aangeeft. Ben benieuwd

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:42

GEwoon licht gaan rijden, in stap, train je je bovenbeenspieren vast ook wel goed Tong uitsteken

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:35

Sting schreef:
GEwoon licht gaan rijden, in stap, train je je bovenbeenspieren vast ook wel goed Tong uitsteken


Maar of je paard daar zo blij van word Scheve mond
Gewoon je oefeningen doen, het helpt echt (Ik heb iets soortgelijks, niet echt leuk..)

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:12

Ik heb het zelfde, maar dan in mijn rug. Mijn onderste ruggewervels zijn te mobiel.
Ik moet nu ook naar de fitness om de spieren in mijn onderrug sterker te maken.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:55

He, dat heb ik ook. Ik heb er nu niet meer zoveel last van, maar wel 'n hele tijd gehad.
Ik heb niet exact hetzelfde, maar wel 'n probleem met m'n knieschijven. Het kraakbeen was nog niet volgroeid/gesloten genoeg en dat zou (hopelijk) op m'n 25e wel over zijn. Als ik er dan nog last van had moest ik maar terugkomen En tot die tijd zou er bij teveel belasting wrijving ontstaan, dat gaf dan 'schilfertjes' en die gaan ontsteken, dus daar komt bij mij de pijn vanaf. Eh, ja... oke Scheve mond .
Ik hoefde gelukkig geen oefeningen te doen, omdat m'n bovenbeenspieren gespierd genoeg waren (geen idee hoe k dat heb gedaan Verward )

Wel goed dat je alles mag blijven doen! En als je die oefeningetjes nou goed blijft doen, heb je iig nog mooiere benen straks, of ze dan ook voor je knieën helpen Scheve mond Tong uitsteken
Beterschap iig

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:22

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, ik was in te korte tijd te veel gegroeid en mijn pezen in mijn knie hielden dat niet bij, gevolg was overbelaste knien => ontstoken pezen en aanhectingsplekken. Echt geen pretje Knipoog
Ook allemaal van die kromme oefeningen moeten doen en het is over gegaan!
Nog knakken mijn knien regelmatig nogal hard en als ik veel gelopen heb willen mijn knien nog wel eens pijn doen, maar heb er bijna geen last meer van.
oefeningen werken dus wel!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:23

Gelukkig is het niet zo erg, stel je voor dat je niet meer mocht rijden! Maar veel succes met je 'oefeningentjes' he Knipoog

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:48

Veel succes met je oefeningetjes. Knipoog
Mijn kniën zijn nog krommer dan die van een geit, ik geloof dat ik x benen heb ofzo. Scheve mond Ik heb er gelukkig nooit last van, het staat alleen heel lelijk... Scheve mond

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:14

Het is wat met die knieën!!!
ik ben zowaar vanochtend ook weer eens bij de dokter op visite geweest voor mn knieën... loop er al sinds 2001! (stond in zn computer)..
Had de vorige keer al fysio gehad, werd er alleen maar erger van!!! ik kan echt niet te veel doen met mn knieeën.. gisteren moest ik ook de ochtend staan op t werk, nou na 2 uurtjes kon ik niet meer! en na 3 uurtjes maar echt weer mee gestopt, t leek alsof ik de avond 4 daagse in 1 dag had gelopen... brrrr...
maar nu heb ik t eindelijk voor elkaar, wordt doorgestuurd naar orthopeet.. ( of is dat met een d? Lachen ), dus kijken wat die er verder mee kan..
ow, om psies te zijn heb ik teveel kraakbeen onder mn knie(schijf) als gevolg van een "trauma" (lees: gevallen met paard en al op mn benen), maar is nooit echt iets aan gedaan...

Nu maar afwachten!!!!

En jij natuurlijk veel succes met je knieën en de fysio! hoop voor je dat het bij jou wel werkt!!! Lachen


"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 14:07

die knieën van tegenwoordig!!! Ik merk nog weinig vooruitgang door mn oefeningen maar erger is het iig niet geworden en dat scheelt alweer. Hopen dat het minder wordt.
En anders idd wat Assie zegt, heb ik iig getrainde bovenbeenspieren Haha! Always look on the bright side of life
Opvallend eigenlijk dat er nog best veel mensen wat met de knieën hebben!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:08

Mijn knieschijven klopt ook geen hout van ... zitten los of iets in die zin ...
Weet het niet precies meer Lachen

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Christina, ComscoreBot, Eskimo, Fenn, GoogleAdsense, History_, Joy_Mennings, LieZ_Horses, LilChar, noviceh, Pellelilly, scrabbel, Tucktuck, YandexBot en 152 bezoekers