Relatie, verschil van 20jr of meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:43

Ik loop misschien wel heel erg op de zaken vooruit, maar wie heeft er hier een relatie met een man die 20 jaar of meer ouder is dan jij?
Hoe gaat dat? Hoe kijken je vrienden er tegen aan? Hoe doe je dat met feestjes, uitgaan etc etc...

Ik vind namelijk iemand heel erg interessant maar het zit me ontzettend dwars dat hij 23 jaar ouder is...

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:45

Een vriendin van me is getrouwd met iemand die (even rekenen)30 jaar ouder is. Lijkt mij niet ideaal maar zij is erg vreemd en hij ook, dus ze zijn wel gemaakt voor elkaar Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:49

Ik ben niet vreemd hoor Schijnheilig

en hoe oud zijn ze dan?
Ik bedoel als je 20 bent en een relatie hebt met iemand van 40 is dat anders dan dat je ouder bent... denk ik, of zal het altijd anders blijven.. Er is gewoon een verschil aan levensstijl en levenservaring, vrienden, hobby's etc etc...
Hoe gaan hun daarmee om? En hoe gaat hun omgeving daarmee om?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:49

op sabiha's vorige stal was t ook ongeveer zo'n verschil, zal ff geen namen noemen maar je weet wie ik bedoel Lachen

weet je, als het goed voelt..waarom niet?

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:50

ja als het goed voelt waarom niet, enige probleem wat sommige hebben is dat ze later dan als je nog in je fleur zit met een oude man zit.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:51

Ja maar dat is het nu net... Ik kan me niet over dat gevoel heenzetten, en dan kun je net als mijn moeder wel zeggen leeftijd is niet belangrijk... Maar dat gevoel kun je niet even wegstoppen

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:52

het is een gevoel lijkt me, maar het scheelt wel denk ik als je zelf geen 18 bent maar bv 30 en de ander dan ouder dan is anders krijg je volgens mij een ouder/kind relatie, maar als het goed voelt en die ander is jong van geest, gewoon ervoor gaan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:54

Dat gevoel kan je idd niet zomaar uitzetten, zou wel makkelijk zijn soms Knipoog
Misschien trekt dat gevoel (een beetje of zelfs helemaal) weg als je een beetje aan het idee gewend bent dat het met iemand van die leeftijd zo goed klikt?

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:55

griebels schreef:
Ja maar dat is het nu net... Ik kan me niet over dat gevoel heenzetten, en dan kun je net als mijn moeder wel zeggen leeftijd is niet belangrijk... Maar dat gevoel kun je niet even wegstoppen



Ja, inderdaad snap je echt. En het is natuurlijk een belangrijke beslissing. Maar goed het is ook iets om over na te denken.

Hopelijk kom je eruit veel succes

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:55

Mijn opa en oma zaten 19 verschil.
De relatie was perfect, die mensen waren echt vor elkaar gemaakt.
Mijn Opa kreeg helaas op zijn 70ste (haar 50ste) gezondheidsproblemen.
Hij kon niet veel meer terwijl mijn oma in de bloei van haar leven was.
E dat stuite op problemen af en toe.
Mijn opa overleed toen hij 80 was..
Mijn oma leeft nu al 23 jaar alleen!

Dat de een sneller niet meer kan dan de ander is een groot nadeel.
maar goed dat kan je ook overkomen als je met iemand van eigen leeftijd trouwd..
Al is de kans bij iemand van 20 jaar ouder wel groter!

Ja doe gewoon wat je gevoel ingeeft.
En je hoeft niks vastigheids aan te gaan.
Je kan ook gewoon lekker elkaar goed leren kennen en dan zien waar het strand?

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:55

hahaha ik bedoel ook niet te zeggen dat je vreemd moet zijn om aan zo'n relatie te beginnen Haha! Maar hun zijn dat toevallig wel! Ik denk dat het wel geaccepteerd is in hun omgeving (maar dat zijn muzikanten en kunstenaars, ook een beetje vreemd Tong uitsteken ) Zij was helemaal fan van hem en ging altijd naar optredens en hij zag in haar wat ie nooit in iemand anders had gevonden. Tja dan blijft de liefde niet uit hé! In ieder geval was zij toen zo'n 19 jaar en hij 49 en ze zijn nu (11 jaar later) nog steeds bij elkaar.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:56

sjorsie schreef:
het is een gevoel lijkt me, maar het scheelt wel denk ik als je zelf geen 18 bent maar bv 30 en de ander dan ouder dan is anders krijg je volgens mij een ouder/kind relatie, maar als het goed voelt en die ander is jong van geest, gewoon ervoor gaan.


Ik ben 30 en het voelt nog steeds zo Schijnheilig
Niet echt als vader/dochter relatie, maar wel dat hij gewoon te oud is...
Ik ben dus ook onbewust aan het blokken denk ik Bloos

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:58

Renske_ schreef:
Dat gevoel kan je idd niet zomaar uitzetten, zou wel makkelijk zijn soms Knipoog
Misschien trekt dat gevoel (een beetje of zelfs helemaal) weg als je een beetje aan het idee gewend bent dat het met iemand van die leeftijd zo goed klikt?


Stel nou jij geeft een verjaardagsfeestje, en ik (of wij dan) zijn uitgenodigd.. Ik zou me kapot schamen om met een oude kerel op een jongerenfeestje te komen... Ik weet dat dat aan mij ligt, maar zoals ik al zei, dat is een gevoel...
Andersom zou ik daar trouwens geen problemen mee hebben...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:59

daantjuhhh schreef:
Ja doe gewoon wat je gevoel ingeeft.
En je hoeft niks vastigheids aan te gaan.
Je kan ook gewoon lekker elkaar goed leren kennen en dan zien waar het strand?


Ik zie mezelf ook niet kussen met hem Nagelbijten / Gniffelen

Raar is dat hoor... vind je iemand leuk, denk je er zo over Schijnheilig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:01

tsja ik dnek dat dat idd meer jouw gevoel is, Bjorn en ik scheelden 9 jaar mn opa&oma 10 jaar mn tante heeft een 15 jaar jongere man, ik kijk nergens van op en vind ook niets apart ofzo(iig niet als beide volwassen zijn Knipoog )
maar ik snap je gevoel wel, en denk idd ook dat je het daardoor onbewust tegenhoud..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:09

Mijn schoonvader is 12 jaar geleden getrouwd voor de tweede x getrouwd. Mijn schoonmoeder is 16 jaar geleden overleden.Tussen mijn schoonvader en zijn vrouw zat 15 jaar verschil.
Afgelopen winter zijn zij gescheiden;Zijn 2e vrouw vond hem te oud worden en behandelde mijn schoonvader als een demente bejaarde. Koe Zij heeft gezellig tijdens hun huwelijk een man gezocht die een stuk jonger was(maar met iets minder geld,dus mijn schoonvader was uiteindelijk toch wel handig Geld, geld! ).
Zegt natuurlijk niets over jullie relatie en natuurlijk kan het goed gaan.Alleen als jij 50 bent en je man 70 is is dat verschil wel erg groot.
Ik ben zelf 46 maar moet er niet aan denken een man van 66 te hebben maar als jouw gevoel ingeeft dat het kan zou ik me zeker niet laten beinvloeden en er gewoon voor gaan! Ja

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:15

Moeilijk hoor. Maar niet onmogelijk lijkt me. Maar waarom kun je je niet voorstellen dat je met hem kust? Ik denk dat er toch zeker ook wel lichamelijke aantrekkingskracht moet zijn. Ik zou het niet kunnen met iemand waar ik me lichamelijk niet toe aangetrokken zou voelen in ieder geval Clown

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 23:16

FlairS schreef:
Ik ben zelf 46 maar moet er niet aan denken een man van 66 te hebben maar als jouw gevoel ingeeft dat het kan zou ik me zeker niet laten beinvloeden en er gewoon voor gaan! Ja


Nee maar wat jij hier zegt, dat gevoel heb ik nu al... maar waarom vind ik hem dan toch zo interessant??

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:17

ja als je hem echt echt leuk vind wil je zou ik denken just dicht bij hem zijn en met hem kussen ed lijkt me, als je daarover twijfelt moet je toch eens nagaan of je hem echt zo leuk vind

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 23:18

maikeltje schreef:
Moeilijk hoor. Maar niet onmogelijk lijkt me. Maar waarom kun je je niet voorstellen dat je met hem kust? Ik denk dat er toch zeker ook wel lichamelijke aantrekkingskracht moet zijn. Ik zou het niet kunnen met iemand waar ik me lichamelijk niet toe aangetrokken zou voelen in ieder geval Clown



Lieve maikeltje Schijnheilig
zover ben ik nog niet.. Ik blok het denk ik nog, vandaar ook dat ik zo denk, denk ik Verward Haha!

Ik weet ook wel dat als je echt verliefd bent dat dat er allemaal niet toe doet.. maar normaal val ik op mannen (jongens eigenlijk Schijnheilig ) die een paar jaar jonger zijn...
Nu vind ik hem leuk, en dat weet ik... verder wil ik het (nog) niet laten komen.. Dus kussen, nee... of heel misschien toch wel... maar dan verder... samen het bed delen Bloos

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 23:20

Sjorsie, ik WEET dat ik verliefd kan worden op hem, maar ik blok dat dus... Ik ben dus nog niet verliefd, en weet ook niet of ik dat wel toe ga laten

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:20

griebels schreef:
maikeltje schreef:
Moeilijk hoor. Maar niet onmogelijk lijkt me. Maar waarom kun je je niet voorstellen dat je met hem kust? Ik denk dat er toch zeker ook wel lichamelijke aantrekkingskracht moet zijn. Ik zou het niet kunnen met iemand waar ik me lichamelijk niet toe aangetrokken zou voelen in ieder geval Clown



Lieve maikeltje Schijnheilig
zover ben ik nog niet.. Ik blok het denk ik nog, vandaar ook dat ik zo denk, denk ik Verward Haha!

Ik weet ook wel dat als je echt verliefd bent dat dat er allemaal niet toe doet.. maar normaal val ik op mannen (jongens eigenlijk Schijnheilig ) die een paar jaar jonger zijn...
Nu vind ik hem leuk, en dat weet ik... verder wil ik het (nog) niet laten komen.. Dus kussen, nee... of heel misschien toch wel... maar dan verder... samen het bed delen Bloos


Je kunt hem toch 'uitproberen'? Als het niks is heb je het ook zo gezien Schijnheilig
Weet je eigenlijk wat hij van jou vindt?

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:21

griebels schreef:
Sjorsie, ik WEET dat ik verliefd kan worden op hem, maar ik blok dat dus... Ik ben dus nog niet verliefd, en weet ook niet of ik dat wel toe ga laten

oke ik hoop dat dat je lukt, als ikzelf val voor iemand is dat echt helemaal dan valt er niets te blokken Tong uitsteken

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:21

griebels schreef:
Renske_ schreef:
Dat gevoel kan je idd niet zomaar uitzetten, zou wel makkelijk zijn soms Knipoog
Misschien trekt dat gevoel (een beetje of zelfs helemaal) weg als je een beetje aan het idee gewend bent dat het met iemand van die leeftijd zo goed klikt?


Stel nou jij geeft een verjaardagsfeestje, en ik (of wij dan) zijn uitgenodigd.. Ik zou me kapot schamen om met een oude kerel op een jongerenfeestje te komen... Ik weet dat dat aan mij ligt, maar zoals ik al zei, dat is een gevoel...
Andersom zou ik daar trouwens geen problemen mee hebben...


Ik heb een vriendin van 18 die al meer dan n half jaar n relatie heeft met n man van 37 (dr gitaarleraar maargoed Tong uitsteken ). Ze neemt m inderdaad nooit mee naar feestjes, uitgaan of verjaardagen enz. gewoon omdat hij dat niet leuk vindt (en wij nog wel is 'gemene' maar wel leuke opmerkingen maken haha). Ze zegt wel dat ze met hem samen oud wil worden enz. dus ben benieuwd! we hadden met ons vriendinnengroepje nooit gedacht dat ze t zolang zou volhouden dus Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Relatie, verschil van 20jr of meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 23:25

maikeltje schreef:
Je kunt hem toch 'uitproberen'? Als het niks is heb je het ook zo gezien Schijnheilig
Weet je eigenlijk wat hij van jou vindt?


Ik heb zo'n donkerbruin tot zwart vermoeden Haha! dat hij me nog interessanter vindt dan ik hem op het moment...

Maar ja wie niet he Schijnheilig Nagelbijten / Gniffelen

edit: maar dan moet ik toch wel heel erg gek op hem zijn wil ik het bed met hem delen Knipoog
Anders zit ik nog met dat gevoel in mijn (onder-)buik Haha!


ps dat is griebels humor voor degene die het niet begrijpen