droes besmetting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

droes besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 19:30

hoi hoi!

ben dinsdag met sylke naar haar paardje geweest , was errug leuk!! maar nou vertelde ze me gister dat bij haar op stal droes is geconstateerd bij 3 paarden. Ik heb ze alle drie niet geaaid, ben daarna wel naar mn eigen paard geweest. Is er nu kans op besmetting?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:52

Ik denk dat de kans vrij klein is, maar houdt alles voor de zekerheid even extra goed in de gaten.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:59

inderdaad het zal wel meevallen, maar gewoon wel alles eff in de gaten houden...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:22

Ja, ikzelf hoorde het ook gister pas! Mijn paardje heeft het (nog) niet, ik hoop dat dat zo blijft! Maar het hangt ook wel een beetje in de lucht, bij stal Vis is het er al voor de 2e keer heb ik gehoord.

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:14

Niet meer bij elkaar op stal komen en je wassen als je van de stal komt andere kleren aan, blijven de paarden drie weken koorts vrij en zijn er geen nieuwe gevallen is het weer veilig, zijn de paarden niet afgrzonderd van de rest?

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 11:16

Ik weet niet hoe het daar geregeld is, kben dinsdag alleen even wezen kijken. maar kdenk dat de kans ook wel klein zal zijn dat ik het over heb gebracht. we zullen het merken, ik hou het in ieder geval goed in de gaten.

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:14

Nee dat niet, het gaat al beter maar ze staan nu wel weer dag en nacht op stal. Elke dag word de temperatuur van alle paardjes opgemeten (behalve de mijnes, die laat het niet toe en gaat dan trappen enzo) en er zijn nu geloof ik 4 paarden die het hebben. Maargoed elk paard krijgt het 1x dus wat maakt het uit. Als je er op tijd bij bent is er niks aan de hand.

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:21

shaneen schreef:
Niet meer bij elkaar op stal komen en je wassen als je van de stal komt andere kleren aan, blijven de paarden drie weken koorts vrij en zijn er geen nieuwe gevallen is het weer veilig, zijn de paarden niet afgrzonderd van de rest?


Nou wij nemen hier wat meer voorzogsmaatregelen hoor. We hebben hier ook droes gehad. Nadat alle paarden beter waren en er geen gevallen bijgekomen waren wachten we nog 6 weken voordat we de stal weer "openstellen" Ik vind 3 weken wel erg kort..

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:13

Na 2 uur zijn de bacterien uit je kleren.

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:16

Sylke schreef:
Ja, ikzelf hoorde het ook gister pas! Mijn paardje heeft het (nog) niet, ik hoop dat dat zo blijft! Maar het hangt ook wel een beetje in de lucht, bij stal Vis is het er al voor de 2e keer heb ik gehoord.


Ja helaas wel ja Boos! . Mijn paard heeft het net gehad en nu staat er nog een jaarling draver met 39 graden koorts en op 3 plaatsen heeft hij flinke bulten zitten die moeten open breken.
In noord holland schijnen er behoorlijk wat stallen te zijn waar droes is.

Wodan en ik onderweg in de M2

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:44

Ja...wel raar dat het bij Vis al voor de 2e keer is... Jellie heeft ook nog een tijdje bij Vis gestaan toen het over was, toen pas kwam ze ook hierheen...

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:18

De incubatie tijd is 2 weken, dus 3 wekend is lang zat.

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:59

Nientje, wij moeten ook heel erg oppassen! Ik heb echt geen zin in zo'n ziekte op stal Boos!


fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 13:11

neej es dat moeten we zeker niet hebben, iig niet meer op andere stallen komen in de buurt!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:01

Ik heb begrepen dat ze maar een keer besmet kunnen raken van droes (zoiets als mazelen bij kinderen). Hoe jonger ze het krijgen, hoe minder last ze ervan hebben. Bij ons op stal hebben ze het allemaal gehad, behalve Arsen. Die komt uit Polen en de laatste keer dat ze droes hadden in Polen, was in 1959.
Dierenartsen raden soms zelfs aan om je jonge paard bij een paard met droes te zetten, zodat je er dan voor altijd vanaf bent.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:45

Ik moet je teleurstellen Klien, Owen heeft het nog nooit gehad! Toen ik wilde verhuizen heeft Owen nog een maand op een ander stukje land gestaan omdat er droes zou heersen.

Het is wel waar dat ze het maar een keer krijgen. Vaak zijn ze (in lichte mate ) er wel eens mee in aanraking gekomen zodat ze het niet meer zullen krijgen, maar hoe weet je dat zeker Verward Er zijn maar weinig mensen die hun paard vanaf geboorte hebben.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:02

Sorry, ben verkeerd ingelicht. Er zou droes heersen in Heemskerk, zo vertelde Bianca. Marion dacht dat onze paarden het allemaal al hadden gehad. Lars dus Bloos! in ieder geval.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:46

Ik hoorde dat er bij de haffriehoeve van Ranzijn (die dus naast ons zit) ook droes heerst, misschien is het alleen maar een gerucht, maar het zou wel flink balen zijn, ik moet er niet aan denken Scheve mond

M2 +1

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 10:30

oehh nee dat is lekker dichtbij marij, wij moeten ook oppassen nu, tzit ook lekker in de buurt maarja dat gaat wel weer over Lachen

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:34

diegomarije schreef:
Ik hoorde dat er bij de haffriehoeve van Ranzijn (die dus naast ons zit) ook droes heerst, misschien is het alleen maar een gerucht, maar het zou wel flink balen zijn, ik moet er niet aan denken Scheve mond



Dit is op bokt al eerder bevestigd. Dit is al vanaf begin september gaande
geweest
[MD] droes! help!

Danno van Cowgirl stond toendertijd bij de Haffrie..
Ik heb het toen ook tegen Bas gezegt.. toen ik dit topic zag..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:50

Ja en Danno staat bij vis. Zou best kunnen dat Danno het van de haffrie hoeve dan heeft mee genomen. Half augustus is die nl terug gekomen en 2 weken later had Danno ook een vorm van droes.
Maar het blijft een rot ziekte. Ze krijgen het maar 1 keer heel hevig en daarna kunnen ze er nog wel ziek van worden, maar niet zo erg.

Wodan en ik onderweg in de M2

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:25

Ja maar weet je wat het is met droes het is dan besmettelijk dat had je al verwacht maar heb je aan een hoofdstel,halster,borstels enzo van het paard gezeten?
Want daar kan de besmetting ook aan zitten maar ik zou als ik jou was wel goed oppassen als ik zo het verhaal lees is de kans veel klein maar controleer wel elke keer of ij/zij ook droes heeft als je niet weet hoe je droes kunt herkennen vraag het dan maar!
succes!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amyz, Babootje, Camino_S, DotBot, jannekespr, Jorissie, Luna2013, Luzerna, Maaraatje, maava, nadcha, noox, Pova, Soepkipje en 27 bezoekers