Mening en prijs gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Mening en prijs gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 11:23

Ik zit er misschien over na te denken om in de toekomst mijn shetlander te verkopen.

De reden:
Ik had eerst een fanatiek ruitertje ervoor die er wedstrijden enz. mee reed, maar zij start nu met haar eigen pony, dus ze is gestopt.
Ik begin het nu ook een beetje druk te krijgen met school en alles en hij staat op een pensionstal, dus hij kost me ook best veel geld (dat heb ik ook wel voor hem over, ik wil in de toekomst ook op een manege gaan staan zodat ik niet zelf hoef uit te mesten en voer klaar moet zetten enz. en dan zou ik naar 2 verschilende stallen moeten en dat red ik niet)
Maar soms zit ik te denken hoe leuk het voor hem zou zijn als hij van een klein meisje was die lekker aan het bos/strand woont en waar hij lekker op de wei kan en lekker kan gaan rijden.

Ik vind mezelf eigenlijk een beetje egoistisch tegenover hem, omdat hij gewoon heel erg veel plezier in rijden en wedstrijden heeft en nu eigenlijk maar een beetje op stal, een paar uur per dag buiten staat en af en toe een wandelingetje met mij maakt.

Het heeft iig geen haast dus ik ga er zoiezo nog een paar maanden overna denken!
Ik zou hem zoiezo ook terug willen kopen als de nieuwe eigenaren hem weg zouden willen doen, dat ie altijd nog z'n oude dag ofzo bij mij zou kunnen slijten.

Info:

Naam: Domingo
Ras: Shetlander
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 10 jaar
Kleur: Zwart
Stalgebreken: geen en hij is ook nog 's heel schoon op stal
Papieren: geen, hij heeft wel een paardenpaspoort (gechipt)
Schofthoogte: 1.03 m
Niveau: L startgerechtigd, maar kan veel meer!(behaalde altijd winst)
Omgang: Hij is heel makkelijk in de omgang, superbraaf, 100% verkeersmak en ook trailermak. Hij is ook heel erg sociaal er is echt geen paard waar ik hem niet bij kan zetten, het is eigenlijk een beetje een mietje hij trekt zich meestal terug.
Toebehoren: Het wordt dan waarschijnlijk inc. toebehoren: zadel (kunstof) hoofstel, leren halster, peesbeschermers, 3 paar bandages, zomerdeken, winterdeken, vliegendeken, 2 zweetdekens, heel veel dekjes, bontje voor onder het zadel en poetsspullen.
Hij is altijd netjes op tijd geent, hoeven op tijd gedaan en op tijd ontwormt!

Hier met zijn vorige wedstrijdruitertje!

Afbeelding

Hopelijk is de foto niet te groot!
Laatst bijgewerkt door miesie op 04-11-03 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:28

Volgens mij is de markt voor Shetjes momenteel gruwelijk slap en mag je blij zijn als je d'r 200 Euro voor krijgt..... Geen goed moment om te verkopen...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 11:29

Sonja schreef:
Volgens mij is de markt voor Shetjes momenteel gruwelijk slap en mag je blij zijn als je d'r 200 Euro voor krijgt..... Geen goed moment om te verkopen...

Ik verkoop hem zoiezo ook niet gelijk hoor! Ik moet er nog wel een paar maanden goed overna denken, dus het zou het voorjaar worden ofzo.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:46

Ik gok iets van 250/300 euro als je hem in het voorjaar verkoopt.

Echt klote voor je hoor, ik vind hem echt zo'n sgeet Haha! Wil hem nog wel een keer meeten hoor voordat je hem verkoopt. Knipoog

Ieder geval sterkte er alvast mee, moeilijke beslissing.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:49

Hmm moeilijk, geen papieren en ruin, maar omdat hij wel veel kan denk ik dat je er best wel 300 euro voor kunt vragen.

Dag lieve mama...

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:26

domi is goud waard!! domi verdiend het allerbeste, zo'n leuk lief klein meisje dat hoger op met hem kan komen!


Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:39

nou ik denk dat je er wel meer voor kunt krijgen. Ik heb van het voorjaar een a-pony verkocht (1.10, kruising shet) met zadel en hoofdstel erbij. Beestje was wel te vergelijken met wat jij hebt, alleen met rijden nog lang zover nog niet, het was echt een driftkikkertje en daardoor minder geschikt voor hele kleintjes. Toch is ze verkocht naar een meisje van 4, ze staat op een pensionstal waar andere meisjes van een jaar of 12 er ook veel mee rijden. Pony heeft een top leventje nu (ik deed er niks mee en daar werd ze dus zo heet van)
Ik heb voor die pony 475 euro gevangen inclusief zadel en hoofdstel!

Mijn vraagprijs was 500 exclusief zadel en hoofdstel, veel mensen vonden haar idd te duur, maar na 2 maanden was ik haar kwijt. Mede doordat ze er wat meer voor hebben betaald heb ik meer zekerheid dat ze ook wel geld overhebben voor de dierenarts en haar niet zomaar weg zullen doen.
Deze pony was wel wat slanker gebouwd dan een shet en dat meisje wilde er ook wedstrijden mee gaan rijden, en daar is een wat slankere apony wat geschikter voor dan een shet. Mijn pony is ook een merrie, dus ze kunnen er ook een veulen van nemen.
Ik zou eens beginnen met een vraagprijs van 450 euro (exclusief spullen) als je dan geen reactie krijgt kan je altijd zakken met je prijs.

Ik gebruikte die 500 excl. spullen ook als lokkertje, als ze wilde afdingen zei ik: dan wordt het 500 met spullen (daar is bij mij dus nog 25 vanaf gegaan doordat ik zeker wist dat ze goed terechtkwam bij deze mensen)
Laatst bijgewerkt door Brendageene op 04-11-03 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 12:42

Bedankt voor alle fijne reacties! Ik begin me er steeds beter bij te voelen.

Ik denk dat als ik het ga doen, misschien een wat hogere vraagprijs bij zet en dan gewoon dat er over de prijs te praten valt.
Ik vind het geld ook absoluut niet belangrijk, maar ik ga hem niet onder zijn waarde weg doen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:55

De markt is op dit moment met alles slecht, dus ook met shetties denk ik. Wat jammer dat je Domi (misschien) gaat verkopen. Kan je niet een stuk van je benen afzagen en zelf gaan starten? Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 15:18

Buitenzorg schreef:
De markt is op dit moment met alles slecht, dus ook met shetties denk ik. Wat jammer dat je Domi (misschien) gaat verkopen. Kan je niet een stuk van je benen afzagen en zelf gaan starten? Haha!

Ja kon dat maar!

Veel mensen hebben het ook vaak gezegd, dat ik een ander baasje die er lekker verder mee kan moet gaan zoeken. Maar het ging het ene oor in en het andere uit.

Maar nu begin ik steeds meer te beseffen dat ik aan hem moet denken en niet aan mezelf.


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:23

Ik wil met de tijd wel een shetje voor mijn zusje. Ik ben eerlijk maar ik ga geen € 500,00 uitgeven voor een shetje met papieren terwijl ze er ook voor € 200,00 staan zonder papieren. Ik wil er verder niets mee, misschien wil mn zusje een wedstrijdje rijden maar dat betwijfel ik.
Maar ze staan wel op marktplaats voor € 500,00. En wat wil je zelf..... goed tehuis of geld?

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 21:35

fsoudan schreef:
Ik wil met de tijd wel een shetje voor mijn zusje. Ik ben eerlijk maar ik ga geen € 500,00 uitgeven voor een shetje met papieren terwijl ze er ook voor € 200,00 staan zonder papieren. Ik wil er verder niets mee, misschien wil mn zusje een wedstrijdje rijden maar dat betwijfel ik.
Maar ze staan wel op marktplaats voor € 500,00. En wat wil je zelf..... goed tehuis of geld?

Zoals ik al eerder heb gezegd, vind ik het geld absoluut niet belangrijk! Ik lig er nie wakker van, van een paar honderd euro.

Maar ik doe hem ook zeker niet voor niets weg en zou dat wel zo zijn dan zonder toebehoren.
Want als ik alle spullen apart zou verkopen zou ik denk ik wel tussen de 150/200 euro voor kunnen krijgen.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:09

ik denk eigenlijk dat je of een nieuw verzorgstertje moet vinden (er zijn er genoeg als je die advertenties leest) en anders -ik weet hoe ongelovelijk k ut het is- zou ik hem verkopen. Er zijn inderdaad genoeg shetten te koop maar zo te horen is jouwe echt best wel goed en als je de goede treft dan betalen ze er wel voor hoor en trouwens je kan hem altijd te koop zetten en dan w8en tot je precies het goede baasje treft en als je later denkt van nee ik wil hem eigenlijk toch neit verkopen dan verkoop je hem niet of je zegt eerlijk tegen die mensen die komen kijken dat je hem niet vind passen bij hun ofzo Scheve mond

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:16

Ja dat wou ik ook zeggen, kun je niet zoals je hiervoor had een verzorgster voor hem zoeken?

je kunt hem ook aan iemand leasen zo wordt er wel iets mee gedaan en krijgt de pony aandacht en kun jij nog nadenken of je hem wel of niet wilt gaan verkopen?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:32

Er zijn ook mensen die zoeken naar een mannelijk goed doorgereden kleine pony ... mensen zoals ik ... voor m'n dochtertje Knipoog. Ik zou er alleen inderdaad niet zoveel voor betalen.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 00:03

Een verzorger of iemand die hem least zou misschien ook wel een optie zijn (waar ik natuurlijk ook al over gedacht heb!) maar ik vind de stal waar hij nu staat ook niet zo prettig voor hem.
En er zijn heel misschien mensen in renesse die hem zouden willen, die vonden hem van de zomer heel leuk! Maar of ze hem echt willen kopen weet ik niet, maar een kennis gaat morgen informeren.

En zoals ik al zei, als ik echt een goed tehuis zou vinden, wat mij zelf heel erg aan spreekt dan vind ik de prijs echt alles behalve belangrijk het gaat hier natuurlijk niet om duizenden euro's!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:00

Hij staat dus nu in pension, kan je hem niet ergens goedkoper stallen op een weide ofzo?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:05

Ik vind dat je er wel degelijk €500,- voor kan krijgen eerlijk gezegd. Zal wel aan mij liggen, maar vind maar eens een shetlander die zo goed gereden is incl. zadel, hoofdstel, dekens, dekjes en al!? Ik vind hem ontzettend leuk! Mocht je hem niet voor die prijs kunnen verkopen dan zou ik idd alle spullen apart verkopen, er zijn een hoop mensen die interesse hebben in shetlandspullen (ik bijvoorbeeld! Haha!)

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 19:17

cissie schreef:
Hij staat dus nu in pension, kan je hem niet ergens goedkoper stallen op een weide ofzo?

Ja dat kan wel, maar zo verplaats ik het probleem alleen maar!
En de weides die er zijn, zijn allemaal heel ver 40 min fietsen bij mij vandaan, dus dat zou ik dan helemaal niet redden!
En ik zie ook geen kind van 10 in het donker naar een weiland toegaan 7 dagen in de week.
Ik woon in Rotterdam, dus dat gaat hier niet zo makkelijk je paard "goedkoop" stallen.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:19

Nou, het is wel een rijtypisch beestje, niet zo'n oliebol..

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 21:20

Jetta schreef:
Nou, het is wel een rijtypisch beestje, niet zo'n oliebol..

Wat voor prijs denk jij dat ie waard is?

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:35

gave pony johh
we willen er nog een pony bij voor me nichtje,
die wil wat fanatieker gaan rijden af en toe een wedstrijdje en wat buiten
op onze oude pony gaat dat niet meer zo.
dus als je hem gaat verkopen hoor ik het graag!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 21:16

nappie29 schreef:
gave pony johh
we willen er nog een pony bij voor me nichtje,
die wil wat fanatieker gaan rijden af en toe een wedstrijdje en wat buiten
op onze oude pony gaat dat niet meer zo.
dus als je hem gaat verkopen hoor ik het graag!!

Het zal nog wel ffies duren hoor! Ben er nog niet helemaal uit.

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:24

ik zou het wel graag horen als je er uit bent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, herous en 97 bezoekers