Paard heeft soort van ontsteking rondom haar oog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Paard heeft soort van ontsteking rondom haar oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 14:16

Een paar weken geleden kreeg m'n merrie een soort hard korstje precies onder haar oog. Ik heb er elke dag wat tea tree balsem opgesmeerd, tot ik meer plekjes ontdekte. Ook boven haar oog en op haar winmperlijn ontstonden een soort korstachtige bulten. De DA is er la bij geweest en heeft het allemaal weggekrabt, er kwam een pus-achtige substantie uit dat hij op kweek heeft gezet. Ik denk dat ik donderdag ofzo ff kan bellen voor de uitslag. De DA denkt dat het een soort bacteriele infectie is, het is iig geen schimmel oid.

Op zich ben ik er niet heel erg ongerust over, maar ik vroeg me af of iemand anders dit wel eens heeft meegemaakt met zijn/haar paard.


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:24

Eerlijk gezegd niet nee maar ben wel nieuwsgierig welke da er is geweest, succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:08

het enige wat ik kan bedenken is een verstopte traanbuis die is gaan ontsteken, heb ik idd een keer gezien. Zo'n traanbuisje loopt van de neus tot de ogen, dus plekken genoeg om te ontsteken. Het doorspoelen daarvan is trouwens niet prettig (vooral dan voor het paard) maar wel noodzakelijk. Ben benieuwd of het in jouw geval hetzelfde is !

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:25

Paardje van mijn zus heeft het gehad, een ontsteking. Kreeg een zalfje van de DA en was binnen twee weken niets meer van te zien. Goed schoonhouden met water en niet gaan pulken aan de korstjes want dan wordt het erger.

www.creawork.nl Creatieve workshops

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:11

Dat kan een nawee zijn van de vliegenplaag die we van de zomer hadden. Schoonmaken met koude thee wil wel helpen, maar als het met een week niet weg is, dan zeker de da bellen. Met een eenvoudig zalfje heb je het zo weg.

Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:15

Bij ons op stal hadden 2 paarden soortgelijke symptomen, de eigenaresse is met 1 van de paarden naar Utrecht geweest en daar bleek het een vorm van Herpes te zijn. Vergelijkbaar met een koortslip bij mensen. Zij heeft een zalfje tegen koortslippen, volgens mij zovirax, gekregen en moest het oog daar mee insmeren. Na ongeveer een week was het al bijna helemaal weg. Heeft te maken met een verminderde weerstand.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 17:32

De DA denkt iig niet dat het ernstig is. Hij heeft Imaverol voorgeschreven ook al is het geen schimmel, en dat smeer ik er nu 1x per drie dagen op. Verder maak ik het schoon met Kamille thee. Ik wacht ff af wat de uitslag van het lab zegt.

Herpes? Ik wist niet dat paarden dat ook kunnen krijgen. Verminderde weerstand, zou natuurlijk kunnen maar ik prop madam Cheval helemaal vol met Max H, lijnzaadolie, en Foene Griek, dus tja...
Nah, we wachten het maar rustig af!

En bedankt voor de reacties

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:47

heeft weinig zin dan die imaverol als je het daarna weer met kamille thee schoonmaakt!

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 23:18

Nee, dat lijkt me ook logisch, zo blond ben ik niet....

de dagen dat ik het niet insmeer met Imaverol maak ik het schoon met kamillethee.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:39

Ik heb dat zelf nog nooit mee gemaakt wel rond die gebeurennisssen maar niet met bultjes bij haar oog ik ben benieuwd wat het is!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 12:17

Nou, de VA belde me net. De uitslag van de kweek was binnen, en het bleek toch schimmel te zijn. Gelukkig gaat het smeren met Imaverol
hartstikke goed en ziet het er elke dag beter uit!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:38

oh gelukkig dat je nu weet wat het is ik had met mijn pony toen ook zoiets van da klopt niet en die had ook wat aan zen oog ja en toen kwamhet hele verhaal wat er was gebeurt wadaaor die afgemaakt moest worden dus vond het best eng wat je allemaal zei maar gelukkig is alles goed nu hopen dat het nu snel helemaal weg is xxjaninne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Mandy73_unes, vierspan en 21 bezoekers