Wie rijdt er allemaal weer buiten?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 09:47

Kom je dan ook langs boerdenbedrijven? Wat zeggen die tegen je? Ik rij nog niet buiten, maar krijg er wel steeds meer zin in!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 09:50

Ik rijd niet buiten.....maar hier rijden ze dus gewoon buiten hoor, ben al een paar keer een aantal ruiters tegen gekomen........en al mocht het dan deed ik het nog niet moet dan namelijk alleen langs de weg want de bossen mag je toch niet in Verward ....maar mijn vriend die heeft vrijdag paarden van zijn baas vervoert (lopend) en ze zijn wel 1 keer aangehouden, maar kennelijk mag het dus.....raak een beetje verward van alles.....want zijn examen van het koetsiersexamen ging niet door....raar allemaal!!!
Wel begrijpelijk hoor!!!

Jacqueline

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 10:31

ik rij NIET
Het mag wel hier, maar je krijgt alleen maar gezeik dat je associaal bent enzo.
Baal er wel van, maarja

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 10:36

Hoi!
Ja rijden of mennen buiten op de weg mag, maar je mag nog steeds niet met meerdere paarden bij elkaar komen (van verschillende boerderijen dus) en dan een buitenrit maken. Ikzelf doe het niet, vanwege de lammetjes die naast ons staan... en de reeën vlakbij in het bos... Zou het heel erg vinden als zij besmet werden. Maar wij hebben gelukkig een buitenbak bij de boerderij. Ik ken ook een meisje die dat niet heeft, en van de boer ook niet in de drassige wei mag rijden want die is te nat en te blubberig. Loop je alles stuk. Tja. Ze baalt best wel, maar ze gaat niet op de weg rijden, want de boer waar ze staat heeft zelf koeien, en dat wil ze hen niet aandoen. Groetjes, Dorine.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 10:46

ik moet wel buiten rijden (het klinkt stom) maar mijn vader zegt als je niet gaat rijden ben je je paard niet waard (zoiets zegt mijn vader haast nooit) omdat het heel slecht is voor d'r om haar ineens stil te zetten (en dan begint ie te dreigen ik verkoop haar)
de baas van mijn stallen rijd ook buiten dus zegt mijn vader weer dat het onzin is als ik niet ga rijden want eduard doet het ook.
ik heb gelukkig geen gezeur van de boeren ik vraag het ook iedere keer als ik langs kom of ze het niet erg vinden. dan zeggen ze een vogel kan het ook over brengen dus rij maar lekker zo lang het kan. dat vind ik wel tof

gr. thirza
lebber van sya Tong uitsteken

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 11:30

Ik ga vandaag denk ik weer voor het eerst. Ik wilde eerst niet, omdat ik het risico best wel groot vond. Ik bedoel, het zal mijn schuld maar zijn!! Maar ja, ze zijn hier massaal weer aan het rijden, dus dan maakt een paardje meer of minder toch al niet meer uit.

Misschien ga ik dus vanmiddag, op Isolda haar blote ruggetje, ik denk dat het zadel niet meer lekker zal zitten.
En dan ga ik maar langs de weg naar het strand en ontwijk zo veel mogelijk weilanden met beesten en boerderijen.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 16:16

Verdorie, jullie kunnen allemaal nog lekker genieten van jullie paardje. De eigenaar van onze pensionstal heeft 5 schapen dus niemand mag het erf op. Ik heb mijn Max al bijna anderhalve weken niet gezien. Verdrietig Ik weet dat ie goed verzorgt wordt en 2x per dag naar buiten gaat maar ik mis hem wel heel erg.

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 16:20

Bij ons rijden ze wel allemaal weer buiten....ik niet, maarja heb dan ook geen paard.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 18:51

'k heb vandaag gewoon op het erf gereden, maar denk er toch sterk over om van de week naar buiten te gaan. Even wachten op de ontwikkelingen rond MKZ, en mischien maar even de boeren polsen..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 18:56

onze paarden (naja 2 van de 3) moeten getraind worden voor de endurance. langs de weg valt er niet zoveel te trainen, maar bij soest (de duinen) is het nog open Verward daar gaan we dan heen. ik vind het ergens wel asociaal, maar ja, wij moeten ook wat. Wij hebben hier maar 1 bakje, een klein weitje en verder echt niets. Tja, hier zijn gelukkig niet ehct boerderijen dacht ik, dus ook niet echt kans op overbrengen.

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 19:37

Onze Ameretto stond met het eerste vervoersverbod op absolute rust, omdat we maar 30 m2 bij huis hebben. Vorige week werd dat vervoersverbod opgeheven en toen heeft m'n zusje hem meteen verplaatst naar de boerderij van een vriendin van haar, waar ze ook 2 pony's hebben. Die mensen hebben wel stallen, een weiland en een bak, en Ameretto mag daar staan zolang het nodig is. Hij kan er in ieder geval z'n benen strekken.

Op die boerderij staan verder geen mkz-gevoelige dieren, ze hebben alleen 2 pony's en een hond. Maar op de boerderijen in de naaste omgeving hebben ze wel koeien en/of schapen, en die boeren zijn helemaal niet blij als die meiden vrolijk langsrijden. Dus om de buren niet van streek te maken rijden ze gewoon in de bak. Dat is wel één grote blubberpoel, maar hopelijk gaat het de komende week niet al te hard meer regenen! We zijn allang blij met deze oplossing, dan maar niet onder de meest ideale omstandigheden rijden...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 20:09

hoi
ik rij nu ook alleen in de bak.Het bos waar Kawa langs staat is afgesloten en anders moet ik over een drukke weg en dat gaat niet.
maar anders deed ik het toch niet dadelijk is er zonder dat ik het weet een bedrijf bijgekomen en dan ben ik men paardje kwijt.Ik neem gewoon geen enkel risico.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 20:23

jullie reacties maken mijn gevoel zo dubbel.

Ik wil zo graag rijden, maar wat moet er door een boer heen gaan als hij alles eraan doet om zijn bedrijf te redden, en ik kom vrolijk langs op mijn pony?
Dan hoef je niet perse langs een boerderij te komen, maar die boer kan ook in de auto zitten ofzo.
Het ministerie zegt dat het mag, maar als het ministerie zegt dat je in de sloot mag springen, doe je het dan ook?
Ik heb zelf geen bak. Op het erf kan ik stappen en een klein beetje draven, en 3 meter in galop, maar het zijn allemaal erg kleine rondjes. En als er 1 ding is waar hon niet van houdt zijn het rondjes lopen.

Ik wil zo graag naar buiten, en het mag ook. Maar hemelsbreed gerekend zit ik maar 15 km bij sprang cappella vandaan (zit nog een rivier en een rijksweg tussen).

Ik wordt dan woest als ik zie dat mijn overburen hun bedrijf hebben afgesloten, maar wel bij mijn buren (die ook schapen hebben) in de bak gaan rijden.
Ik weet het gewoon niet. Iemand het verlossende advies?

Ik ben op het moment gewoon jalours op iedereen die een bak heeft op zijn eigen terrein.
Als ik hoor dat iemand buiten gereden heeft zijn mijn gevoelens gemengd. Ik ben blji voor die persoon, maar tegelijkertijd ook jalours en misschien zelfs boos.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 20:40

Het is zo dubbel allemaal, maar ik rij gewoon in het bos. Als je niet in de bekende zone zit mag het ook gewoon. Vandaag hoorde ik van iemand bij ons op stal dat er bij ons de buurt nu een verdachte boerderij is, omdat een melkwagen in Oene (zo heet die plaats tocht) is geweest en daarna naar die boerderij is gereden. Of het waar is weet ik natturlijk niet, maar misschien is het wel waar, dus wat moet je nu. Niet rijden en zo'n wagen is onvoorzichtig en brengt het over. Ik heb vandaag 2 en half uur gestapt. Ik moet wel, want ik mag hem niet stil zetten van die DA. Hij is nl. aan het hoesten en snotteren. Bij ons is de bak te zwaar, alleen geschikt om buiten te zetten dus ik kan niet anders. Het is dus allemaal heeeel eng, raar, vreemd, dubbel en al die enge beelden die je ziet. Ik weet het niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 20:44

Tja Stef, jij bent misschien jaloers op onze bak, maar ik ben jaloers op jouw stalgeld.....
Effe doorbijten nog, dit kan niet eeuwig duren. Knuf voor Hon, Son. (hihi)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:13

Ik rij helemaal niet buiten. Alleen in een van de twee buitenbakken.WE mogen het erf wel af,maar ze raden het af.En de bossen zijn afgesloten ( alleen de duinen niet).Er zijn wel paar sukkels die wel het bos ingaan, die halen gewoon de rode/witte linten weg Frusty stom toch! Maar ik doe het niet.We hadden moeder handbuikzwijn met 7 kleintjes.Net 3 weken oud. Hebben ze afgemaakt VOOR HET GEVAL DAT er MKZ komt!! Verward frustrerend toch!
IK doe het dus niet...

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:20

hebben ze al afgemaakt???
jeetje, waarom?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 21:21

Ik mag het erf niet af met het paard bij ons is een verbod want we zitten in besmet gebied.daarnaast hebben we koeien en je mag nogsteeds niet als er evenhoevige op je stal staan met je paard het erf af.
Tja als ik het zou mogen zou ik het nog niet doen omdat ik nu alles van dichtbij maak en het vreet echt aan je...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 09:30

Wij mochten ongeveer 2 weken lang geen gebruik maken van de buiten terrienen omdat onze buren schapen hebben en hun wieland grenst aan de onze.

Maar sinds afgelopen vrijdag mogen we weer naar buiten. Was wel erg lekker. Ik had springles dus dat kwam goed uit. Leys had het wel even nodig. Maar ik heb het over voor de buren hoor ook als ik het een half jaar.

Gr pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 11:22

Wij zitten in een preventieve maatregelen voor preventieve MKZ..snappie Verward
Houdt in dat de boeren hieromheen hun hart vasthouden en wij het erf niet afmogen.
Verder staat hier een geel bord met
"preventieve MKZ regeling" "alleen toegang bestemmingsverkeer"

De bossen zijn hier trouwens toch afgesloten.

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 13:17

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar in de bak gereden (20 x 30 meter) en in de bak van de buren (20 x 60 meter). De bak van de buren is even een paar minuutjes stappen, maar ik vind dat dat wel moet kunnen. Bovendien is MKZ nog niet bij ons in de buurt en er worden hier ook al weer buitenritten gereden, dus vind ik dat dat best moet kunnen. *LOL*

Stef, kun jij niet bij die buren in de bak rijden? Of is dat ook even een stukje rijden? Ik bedoel omdat dat buurmeisje er ook rijdt, kun jij er toch ook best rijden?
Ach, ik ken de situatie niet, dus ik kan er ook weinig over zeggen.
Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 17:41

Citaat:
Op 2001-04-01 21:40, schreef Rena:
Het is zo dubbel allemaal, maar ik rij gewoon in het bos. Als je niet in de bekende zone zit mag het ook gewoon.

hou er wel rekening mee dat dat niet overal mag.ik zit niet in het bekende gebied maar wij mogen het bos niet in, niet eens te voet zonder dieren.Dus pas op dat je het zeker weet.Nu is sinds een week het bos afgezet maar voorheen was dat ook niet en mocht je er toch niet in

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 19:21

ik ben vrijdag ook weer voor het eerst op het grote bospad gaan rijden
toen we vlakbij een boerderij kwam zijn we maar omgedraaid. Ach ja... Zoals er net iemand al zei, mkz kan ook verspreid worden door een vogel...
maar zodra het nbiet mag doe ik het ook niet hoor!

Gr kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:20

Citaat:
Op 2001-04-01 22:20, schreef stef:
hebben ze al afgemaakt???
jeetje, waarom?



Voor het GEVAL DAT er MKZ in de buurt komt..de hangbuikzwijntjes hebben een week bij de manege eigenaar in de vriezer gelegen. Verdrietig het is zo triest allemaal. Het distructiebedrijf( ofzoiets) mocht ze niet ophalen, ze hebben ook nog 3 dagen onder een zeil aan de kant van de weg gelegen... Misselijk De paarden durfde er niet langs, de lucht van de dood...bibber

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 12:33

Ik rij op de manege en daar hebben ze 'gelukkig' geen evenhoevigen. Iedereen kan gewoon blijven komen en rijden. Op de weg rijden doen we toch al bijna nooit, en nu dus helemaal niet.
groetjes Petra
Succes allemaal

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, bonnielau, dierenfan, EmptyWords, LB2003, SemrushBot, Vagabondo en 51 bezoekers