Euroriding Diamant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Euroriding Diamant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 12:25

Ik wil zo graag van mijn wintec zadeltje af. Ik wil een beter zadel, maar nog niets nieuws kopen omdat Treasure nog groeit, meer spieren krijgt en het zadel dus straks misschien wel helemaal niet goed meer past.

Nu gaat iemand bij mij op stal een nieuw zadel kopen en ze wil haar zadel inruilen of verkopen. Een Euroriding Diamant van 3 jaar oud. Ziet er nog goed uit.

Wat moet ik ongeveer qua prijs verwachten?
Het lag erg goed op Treasure en ik heb er heerlijk op kunnen rijden. Van Rijs komt om haar zadel dan aan te meten en om bij nog wat paarden de zadels aan te passen, dus ik wil hem dan gelijk laten kijken of het zadel echt goed ligt.

Wat kost zo'n zadel nieuw en wat zal het na 3 jaar moeten kosten.

Ervaringen met de Euroriding Diamant zijn ook altijd welkom.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:29

Euroriding nieuw kost 1400 euro momenteel. Ik denk dat van Rijs haar nog een aardige inruilprijs zal bieden als het er nog goed uit ziet.
Ik denk dat je toch moet rekenen op 700 euro minstens.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 12:36

700 euro is niet verkeerd. Want het is al de helft van de nieuwprijs, het ziet er goed uit en het is altijd beter als mijn wintecje.
Als ik het goed onderhou dan is het zadel straks als ik nieuw koop ook nog wel wat waard bij inruil.

Helaas komt van Rijs 26 november pas bij ons op stal, maar goed, ik kan er nog 3 zaterdagen mee rijden om het te testen en dat is ook wel fijn, je moet altijd wennen aan een nieuw zadel.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:07

Wij hebben ook een Euroriding Diamant ( wel nieuw gekocht ) is echt een perfect zadeltje!!
Denk indd dat als het er nog goed uitziet ze er ook wel rond de 700 euro voor zal krijgen!
Is wel verstandig van je om eerst door van Rijs te laten kijken of het goed ligt op je paard, die man heeft er goede kijk op!!
Denk dat je er goed aan doet om het over te nemen als hij goed ligt.. is echt een goed zadel voor zowel ruiter als paard!!
Suc6 ermee!!!

CELVIN

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:16

Dat vind ik echt hele fijne zadels OK dan!

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

petit
Berichten: 254
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: krimpen a/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:46

ik heb ook een euroriding en ik vind het geweldige zadels.700 euro is idd een mooie bedrag.ik heb mijn zadel vier jaar geleden nieuw gekocht en het ziet er nog steeds als nieuw uit.ik kan maar een ding zeggen:geweldig.

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:18

Een Euroriding kost bij Van Rijs 1195 en in buffelleer 1400! 3 jaar oud voor 700, mits goed liggend of te maken is geen gekke prijs. Meestal wordt gerekend met eerste jaar 25% afschrijving is dan 0,75 x 1100= 825 en de volgende jaren ca 10% dus 0.9 x 825=742 en dan 742 x .9=668. Bij mooi uitzien of compleet kan daar iets van worden afgeweken.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:24

Ik rijd ook al een aantal jaar op een Euroriding Diamant. Heel fijn zadel en ziet er nog erg goed uit.

:D

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:16

Voor een euroridng diamant van ongeveer twee jaar oud vragen ze bij ons nog 900 euro... Best gewilde zadels en daarom ook tweedehands best duur.
Ik heb er zelf een uit euhh.. de middeleeuwen??!! echt heel oud, maar het zit super en het ziet er nog erg goed uit. Ik moest er 400 euro voor betalen...


pmarena

Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:23

Had Euro-riding ook niet ergens een web-site ? Lachen

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:44


Gillian

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131947
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:58

Ik ben inmiddels aan mijn tweede Euroriding Diamant bezig, en ik vind het een prima zadel !
De vorige heb ik helaas weg moeten doen omdat hij niet op mijn nieuwe paard paste (te smalle kamer), anders had ik er waarschijnlijk nu nog mee gereden.
De kwaliteit is top en ze blijven ook erg mooi, ook na intensief gebruik.
Tweedehands zijn ze flink aan de prijs.
Als je het zadel voor 700 euro over kunt nemen, dan zou ik het zeker doen

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:59

Euroriding Diamant, kwijl...!
Ik heb hem ook, zit heerlijk, doet het prima, en het allerbelangrijkst, het past!
Hier de foto van de euroriding.de site:

Afbeelding

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:07

ik heb een euroriding topas, dat is een vzhzadel ( diamant is tog dressuur?) en die was 400 euro (bij van rijs een jaar geleden) met beugels, riemen, en singel. En het is een heeeeeeeerlijk zadel... ziet er noggoed uit en zat vanaf het begin al super!!!!!!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:25

Ik wil in januari ook een nieuw zadel voor mijn nu 3-jarige paard en ik ben ook hard aan het denken over de euroriding Diamant of Luxor, lijken me erg fijne zadels! OK dan! Binnenkort kan ik er eentje van iemand lenen om uit te proberen, ik ben benieuwd!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:27

Zo te zien ben ik de enige die het niet een lekker zadel vind *LOL*

Ik heb ook een 2e hands Euroriding Diamant zadel (op proef) gehad. Deze was 5 jaar oud, en zag er nog heel goed uit. Ik heb er 500 euro voor betaald (compleet). Helaas bleek hij niet helemaal goed te liggen en ik vond hem voor geen meter zitten

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:33

Hoi,
Ik ben niet al te lang geleden (maandje ofzo) ook van een Wintec dressuurzadel over gestapt naar een Euroriding Diamant. Mn Wintec lag opzich niet slecht op Kore, alhoewel ze er zelf uit begon te groeien, maar ik groeide er ook een beetje uit Bloos Niet dat ik dik ben geworden ofzo, maar op een gegeven moment verlang je iets meer van een zadel als alleen schokdemper tussen je paard zn rug en jouw bips. Ik wilde een "echt zadel" dus van leer, met meer wrong en diepere zit, en wat er wat "netter" en mooier uitzag. Ik had toen de gelegenheid om het zadel van een Bokker hier (Anoukie) over te kopen, en heb er tot nu toe nog 0,0% spijt van, integendeel!!! Dus absoluut aan te raden! Let wel op dat jer er qua pasvorm niet op achteruit gaat, dat vond ik toch wel een groot voordeel van mn Wintec. Ik kon het op elk paard leggen (heb er ook nog een poosje op de manege mee gereden, eerste jaar dat ik het had) en het zat goed. Het zijn flexibele zadeltjes, en een echt leder zadel is niet zo flexibel denk ik. Goed passen dus!!!

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:52

Van Rijs kwam een tijdje geleden ook bij mij langs en ik heb op een nieuwe euroriding gezeten, maar ik vond het niets. Ik had geen steun in dat zadel, ik hou van veel kniewrong en een opgesloten zit dat heeft die niet zo erg. Maar goed dat verschilt natuurlijk per persoon Lachen
Ze zien er wel erg goed uit moet ik zeggen, over de kwaliteit weet ik niets...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:59

Ineke2 schreef:
ik hou van veel kniewrong en een opgesloten zit dat heeft die niet zo erg.



Hmmm, dat vind ik nou juist het fijne van dit zadel, veel wrong en redelijk diepe zit. Nouja, misschien lijkt dat maar zo, in vergelijking met mijn Wintec zadeltje...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 00:01

Ik heb ook op de Luxor gereden. De duurdere versie met meer wrong, maar dat is wat voor lange mensen met smalle benen. Ik zat helemaal opgesloten in dat zadel. Ik vond dat absoluut niets.

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Hier heb ik wat aan. Zelf blijf ik doorsparen voor een goed zadel als ze is uitgegroeid. Ik wil zelf erg graag de passier optimum, maar die is er nog bijna niet tweedehands en gezien ze nog niet is uitgegroeid wil ik nog niets nieuws kopen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:01

Haha dat zal vast Koortje, ik heb nu een Stubben Scandica en die heeft echt nog veel meer wrong dan de euroriding.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 00:08

Koortje"]
[quote="Ineke2 schreef:
ik hou van veel kniewrong en een opgesloten zit dat heeft die niet zo erg.



Hmmm, dat vind ik nou juist het fijne van dit zadel, veel wrong en redelijk diepe zit. Nouja, misschien lijkt dat maar zo, in vergelijking met mijn Wintec zadeltje...
[/quote]
Als ik eerlijk moet zijn vond ik het ook wel fijn, weinig wrong. Waardoor denk je dat de boomloze zadels zo populair zijn. Je hebt dan veel contact met je paard. Met een wintec voelde je de schouderbladen goed bewegen en was het erg makkelijk om de passen van je paard te voelen. Dat had ik in de luxor totaal niet en ik kon er dus ook niet mee rijden. Met de diamant kon ik dat gelukkig wel.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:46

Kan iemand mij vertellen wie Rijs is? Ik wil nl info wat ik nog kan krijgen voor mijn Euroriding, 3 jr oud vzh.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 10:59


Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:44

Een boomloos zadel is volgens zeggen wel minder geschikt voor zwaardere ruiters om dat het gewicht niet zo goed verdeeld wordt. Verder is iedereen die ermee rijdt er wel tevreden over. Veel verdeling van gewicht met Australian Stock of trekking zadel, maar daar kun je weer geen dressuur meer rijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, GrapeshotBot, Leliesan en 105 bezoekers