Zijn jullie paarden bang voor honden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Zijn jullie paarden bang voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 18:48

hallow,

Ik heb dan zelf 3 paarden en dan nog 2 honden ik nam ds gister mijn hond mee naar mijn paarden en mijn pony vond die hond van ons zo raar dat die er helemaal achter aan wou lopen en als ik in het bos loop dan komt hij nog weleens een hond tegen en dan doet die nix is het al een teken dat die niet bang is dan?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:54

ik denk dat hij nieuwsgierig was naar je hond en dat hij dus niet bang is.
Mijn pony is ook zeer zeker niet bamg voor honden. Hij heeft een paar maanden bij mensen gestaan die duitse doggen fokten en daar had hij altijd er veel lol mee. en nu hebben we ook gewoon een hond op de stalling.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:55

Nee, mijn verzorgpaard vind honden eerder leuk dan eng!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:32

Yorghos is er niet bang van. Hij vindt er gewoon niets aan.

* To Belg, or not to Belg *

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:34

* is er meestal niet bang van. Alleen vindt ze grote honden soms eng.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 27-03-22 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:35

Nee hij is echt absoluut niet bang voor honden want bij mij op stal lopen er altijd verschillende rond te rennen en hij kijkt er niet eens meer voor op. Lachen

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:36

mijn paard is er niet bang van maar golden retreivers vind ze neit meer leuk(die heft een keer achter der aangerend in het bos en voelde zich erg bedreigd) en gaat er dus met een grote boog omheen maar andere honden vind ze ook niet leuk als ze naar haar toe komen rennen dan ziet ze het niet als spelen maar als een aanval....een hond gewon vind ze neit eng dus maar zodra ze naar haar toe rennen wil ze graag weg

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:38

fabiola vind ze ook niet eng. Al rennen ze der achter aan, ze trapte ze gewoon weg Haha!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:52

Mijn paard is er niet bang voor, maar ze kan wel snel boos op honden worden.
Op de vorige stal liep de hond daar echt de hele dag de paarden te etteren. Ze werd steeds kwaaier. Op het laatst vloog ze 'm echt aan.

Dat doet ze gelukkig niet naar andere honden, maar ik merk wel dat ze snel geïrriteerd is als er een hond om haar heen hangt.

M1+10

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:55

Nee, het is juist andersom, onze hond is bang voor Wietze *LOL* Wiets wil altijd aan hem snuffelen, maar dat vind Casey (=onze hond) totaal niet grappig

Hij is niet bang voor honden, hij is dan ook opgegroeid op een stal waar de honden rustig tussen z'n benen doorvochten *LOL* Als er een hond naar hem aan het blaffen is kijkt hij hem alleen maar heel arrogant aan van boven (met wel z'n oortjes naar voren). Ze moeten alleen niet bij z'n achterbenen komen, een paar jaar geleden wou een hond wel aan Wietzes kont snuffelen en Wiets strekte heel relaxed z'n been uit (hij was naar de wei aan het lopen).

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:59

Leo is eerder verliefd op Toby, en wederzijds Haha!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:02

Helemaaaal niet.....

Als de Rottweiler bij ons op stal in de wei komt rent hij er met z'n oren in z'n nek achteraan en probeert erop te kappen/springen.... Begrijp ik wel want die hond heeft een aantal keren bij de paarden in de staarten gehangen, en dat geeft flinke krassen in de staartwortel Scheve mond Nu moet hij er niet veel meer van hebben, vreemde honden geeft hij niks om Lachen

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:04

Mijn pony is er niet bang voor, die is wel honden gewend. Maar de haflinger die onze buren hadden, die ik wel verzorgde, was er als de dood voor. Waarom wisten ze niet, maar meest logische verklaring is dat ze vroeger een keer iets naars heeft meegemaakt met een hond. Op buitenrit was dat ook geen pretje, zodra ze ook maar een blaf hoorde was ze panisch. vreemde was dat ze voor hun eigen hond niet bang was, maar ja die was ze dan ook wel gewend. Later werd het iets minder omdat ook onze hond regelmatig in de buurt was en die had de irritante gewoonte nooit meer op te houden met blaffen als er paarden in de buurt waren.. (nogal vervelend als je zelf paarden hebt)maar voor de haf van onze buren wel een goeie therapie!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:05

een pony die ik soms rijdt, is er ontzettend bang van. gaat helemaal uit haar dak als ze een hond hoort blaffen. nu heb ik ooit al meegemaakt dat de hele groep door een hond werd aangevallen, die in de benen en staarten beet. die heeft van een paard een trap gekregen, maar sindsdien zijn enkele pony's echt wel schuw geworden.

Enya - Daya :-)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:05

sinds er een in dr staart heeft gehangen, vind mijn pony honden eng als ze achter haar gaan staan, maar voor de rest valt het wel mee.

[o]

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:05

mijn verzorgpony`s vinden de honden helemaal geweldig (=labradors), maar toen een klein iniemieni jack russeltje kwam was het veulen toch wel een beetje bang


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:10

Mijn paard is niet bang van honden, integendeel hij is er zelfs agressief naar..Scheve mond dus opgepast in het bos als je mij tegenkomt met mijn beestje Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:35

Absoluut niet, ik wel een beetje overigens (als ik te paard ben).

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:10

Jersey is ook niet bang voor honden..
Bij ons op stal lopen 2 hele irritante hondjes rond..
De een zit de hele tijd in je stal..en als je hem er dan uit wilt halen.. vliegt die je aan Scheve mond
En de ander springt steeds tegen je op..
En die rent ook steeds achter de paarden aan.. maar jersey trapt dan gewoon van zich af..

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:12

ja eerst was suleika heel bang voor honden. Maar toen nam hanneken met de les altijd haar hond mee, zo'n levendig ding. En daar raakte ze aan gewent, zindsdien is ze er eigenlijk helemaal niet meer bang voor. Ja af en toe als ze onverwachte bewegingen maken, maar verder ook niet!

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:16

Nee Arti is er gelukkig niet bang van en Levi ook niet. Alleen als ze voor Levi gaan staan en blaffen willen springen dan vind Levi het wel een beetje eng, maar meer dan achteruit lopen doet ie dan niet, gelukkig.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:20

Nee helemaal niet.

Maar ze moeten niet achter hem gaan staan blaffen. Dan slaat hij van zich af

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:23

Ja en nee. Hangt er een beetje vanaf wat die honden doen en op welk moment we er 1 tegenkomen Haha!
Als ik in de binnenbak aan het rijden ben en de stal Jack russel komt binnen is er eigenlijk niets aan de hand. Ze kijkt er wel even naar (gluren) maar ik rijd gewoon door en dus loopt zij gewoon door.

Maar de hond van de buren (herder) is wel iets anders. Als we Magic losgooien rent die hond aan de zijkant mee waardoor ze wat spelen. Maar als ik dan in de buitenbak aan het rijden ben en die hond begint te blaffen wil ze zeker nog wel eens 'schrikken'.
En als ik op een groot wedstrijdterrein (buiten) rijd en er rent in de verte een hond wil ze ook nog wel eens gespannen reageren.

Gelukkig is ze niet heel bang, maar ze wordt er zeker even wakker van Haha!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:24

Nee, alleen maar gezellig. Ik kan de hond van de mensen waar ik eerst op stal stond zelfs op Dennis zijn rug laten springen(moet ik er wel bij zeggen dat Dennis en de hond mij erg vertouwen, de meeste andere mensen kregen dit niet voor elkaar).
We hebben ook wel onder het rijden een Jack Russel in Dennis z'n staart gehad. Dennis z'n reactie was stil gaan staan en wachten tot dat monstertje weg was. Eigenaar van dat hondje 100X z'n excusses aanbieden en ik moest er(omdat ik weet dat ik zo'n makkelijke pony heb) wel om lachen.

Floor(de dochter van Dennis) is zelfs zo vertrouwd met honden dat die zelfs bij de hond probeerde te drinken en te spelen. Floor was toen even groot als de hond Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:29

die van mijzelf is er niet bang voor, maar toen ik hem net had, was hij wel wat agressief tegenover de honden (jack russel + schaapshond), maar tegenwoordig is dat allang niet meer, doet hij gewoon vriendelijk naar ze, maar als hij een slecht humeur heeft, dan weer wel, echt grappig.
m'n verzorgpony's kijken niet op of om naar de honden, tenminste niet naar de 'stalhonden' zeg maar, maar als ik pa dan tegen kom als die met onze eigen mechelse herder loopt, vinden ze dat geweldig, ze vinden het gewoon leuk als ie tegen hun opspringt, haha!

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers