Laarzen troubles..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Laarzen troubles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 00:46

Ik heb nu een paar weekjes leren laarzen, ik had hier laatst ook al een topic geplaatst over het inlopen. Damn, ik begin me nu een beetje af te vragen of ik geen miskoop gedaan heb.. (of geef ik zo snel op?) Het rijden ging niet echt super gister en had ook nog eens m'n leren laarzen aan. Ze zijn nog vrij hoog dus iedere keer als ik een beetje aanspoorde moest ik met m'n hak wat omhoog en dan prikte die rand als een mes in m'n knieholte. Ik werd alleen maar chagarijniger en scrabble ook. Hij word momenteel nog door iemand anders gereden maar met sporen EN zweep. Dus ik zat echt te drijven tot ik een ons woog want ik had beide niet bij de hand. Toen moest ik ook nog naar huis fietsen, ik had al pijn van het rijden.. Maar dat fietsen was echt te erg.. Ik heb nog rode bulten/plekken in m;n knieholte staan! Ik denk dat die man bij wie ik ze gekocht heb, hoewel hij wel leuk of hij er veel verstand van had, mij toch te hoge laarzen heeft aangemeten.. Scheve mond Ik kan wel janken, ik vind ze zo mooi..ze waren zo duur! Maar ze zitten voor geen meter!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:49

Toch doorzetten, ik had het zelfde en achteraf gezien had ik toch liever nòg hogere gehad want ze zijn na een aantal maanden toch behoorlijk ingezakt.
Eventueel kan je van die inleghakgedeeltes kopen, dat zijn verhoginkjes die je tijdelijk kan gebruiken zodat je er wat minder last van hebt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:09

volgens mij is dat normaal
Mijn instructrice had dat ook heel erg...En achteraf hadden ze toch nog wel een cm hoger mogen zijn Knipoog

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:39

gewoon doorzetten, ze zakken egt nog een behoorlijk stukkie af

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:48

Doorzetten, bij mij duurde het bijna een jaar voor ze ingezakt waren, iedere keer voor je ze aantrekt buitenkant goed invetten en binnenkant met spiritus natmaken waar hij moet zakken, werkt super...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 16:24

Nouja dan moet ik nog maar ff bikkelen he Haha! hoop maar dat het beter gaat dan!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:54

Mijn laarzen zitten na 2 jaar soms nog te irriteren in mn knieholte ( de ene keer erger dan de ander) Ik zou als ik jou was toch even doorzetten en als ze echt niet verder inzakken misschien van die hakjes erin??

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:28

Doorzetten Zakt dadelijk echt naar beneden

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:16

Dat had ik ook. Iedere keer naar het rijden lagen mijn knieholtes open. Maar nu zitten ze echt super. Dus gewoon even doorzetten

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:04

had ik ook. en nu vind ik ze weer te laag Tong uitsteken

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:11

klinkt bekend
idd helpt het als je inleghakjes erin doet. Hierdoor komt je been iets omhoog waardoor je laars niet meer zo in de knieholte drukt. Ze zakken vanzelf en dan kun je de hakjes er weer uithalen.
Werkte bij mij perfect.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:34

Idem bij mij.
Ik reed toen nog op manege paarden en dus maar 1 x in de week.
In de winter reed ik met mijn winter laarzen aan en dus zakte de leren laarzen niet in.
Ik heb ze nu ongeveer 2 jaar en nog zijn ze niet goed ingezakt.
dus ook voor mij geldt nog 'even' vol houden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:45

Ze hebben je dus gewoon te lange verkocht vrees ik. M'n eerste laarzen waren ook van die hoge, na 2 jaar nog last van m'n knieholtes, van Petrie. Ik zei direct in de winkel al, wat stug en wat hoog, maar dat zou wel zakken. En zo'n dressuurboog was mooi. Met springen is het altijd een ramp geweest. Ik heb ook nog de pech gehad dat er in de zool een constructiefout zat, dus dat moest ook nog een keer gerepareerd worden.
Ik gebruik ze alleen nog in de winter tijdens een dressuurwedstrijd.

Ik ben blij dat ik in het voorjaar nieuwe gekocht heb, zo'n 2 cm lager, en ik heb ze NIET hoeven inlopen, gewoon een standaardmaat. De Petrie standaard (is gelijk aan de Elite, maar dan met kunstofzool wat wel handig is als je er veel op loopt) Ze zakken ook niet echt in. Ik kan er fatsoenlijk mee springen EN dressuren.

Verder heb ik nog een paar Derby's gehad. Derby is veel soepeler dan Petrie. Nadeel van Derby bij de keuze die voorjaar bij mij was dat ze niet goed m'n benen omsloten aan de bovenkant. Hoewel op papier 1 cm hoger dan Petrie, waren ze in de praktijk toch korter en wijder. En iets nauwer betekende ook weer lager als ik voor Derby zou gaan. Bij Derby kon ik waarschijnlijk geen passende confectiemaat vinden, en die Petrie standaard zaten meteen perfect. Zodoende die dus ook genomen en tot nu toe geen slechte keus.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:05

De Petries van mij waren afhankelijk ook veel te hoog. nu zitten ze prima.Heeft bij mij ook lang geduurt voor ik er fatsoenlijk mee kon fietsen (of op een stoel zitten!)

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:51

Even doorzetten. Ik heb in het begin hetzelfde probleem gehad en toen dacht ik echt van: "Tsjezus, zo kan ik toch nooit rijden", en nu kan ik huilen, want ze zijn kapot, mijn leren laarzen, en weet je, het rijd nu voor geen meter meer, zonder.
Welke laarzen heb je als ik vragen mag?

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 14:04

je moed veel met ze lopen en steets door je knieën zakken.
en als je ze lekker in olïet waar ze moeten inzakken dan gaat het ok wat sneller.
als ik jouw was zal ik er eerst lekker mee gaan lopen en door je knieën gaan ,
en af en toe aan met rijden.
en neem andere schoenen mee voor na het rijden als je zere knieën hebt
OK dan! OK dan!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 14:11

ik zou ze gewoon aan blijven doen met rijden, ik heb in t begin ook van mn laarzen gebaald hoor!

er mee fietsen helpt ook goed(zou voor de zekerheid dan wel alvast een pleister oid op mn knieholte doen want das in t begin echt pijnlijk!)

en waarom trek je je hakken op met aansporen?gewoon je been lang houden, dan heb je er ook niet zo'n last van Knipoog

snap ook niet goed waarom er iemand anders op je pony rijdt, met zweep&sporen, waardoor jij niet meer fijn met je pony kan rijden?
maar dat heeft nix met je laarzen te maken, maar gewoon volhouden, bij mijn laarzen is t ook helemaal goedgekomen!