Help! Rotkatten...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Help! Rotkatten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 14:52

Mijn katten, grote en een van 4 maandjes hebben samen een duif gevangen

Vrolijk mee naar binnen gesleept terwijl hij nog leeft, toen ik hem naar buiten wilde zetten bleven mijn katten hem maar opjagen. Toen heb ik met veel moeite beide katten onder een arm genomen en poging gedaan tot opsluiten in de gang Bo was me te snel af en Mickey (kleintje) zat zielig in de gang te piepen.

Nou lukte het aardig om Bo erbij weg te halen maar toen ik de duif wilde pakken begon hij te vliegen en vloog dus overal tegenaan. Bo er weer achteraan natuurlijk, fladderen betekent spelen.

Na een paar rondjes vliegen kwam hij er eindelijk achter dat de achterdeuren openstonden en naar buiten kon vliegen. Toen werd hij zo snel mogelijk weer gevangen door Bo die ik niet meer te pakken kreeg.

Ik krijg die vogel en kat niet meer te pakken nu, vogel word nu bruut gemarteld...

Zie hem nu zwaar gewond spartelen maar als ik erbij in de buurt kom pakt Bo hem weer en scheurt er mee weg.

Heb het kattenluik maar snel dichtgedaan voordat ze hem weer mee naar binnen sleept...

28-09-2007
Nothing compares too you...


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:55

Weet je wel wat dat kost! Verse duif Knipoog

Het is en blijft een naar gezicht, maar ook de natuur van het beestje. En als jouw katten vrij rond kunnen lopen, loop je dus het risico dat ze je een cadeautje komen brengen Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 14:58

Grr kunnen ze hem niet gewoon eerst de strot doorbijten voor ze ermee gaan spelen... Dat arme beest leeft nog steeds, ligt helemaal open

28-09-2007
Nothing compares too you...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:05

Tja dat is het nare van katten die spelen met levende dieren terwijl dat beest aan het pijnlijde is...
Ik hou er niet zo van maar je doet er toch niks tegen en warschijnlijk was die duif al niet goed want anders krijgen ze hem niet zo snel te pakken...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:06

Tja dat is het nare van katten die spelen met levende dieren terwijl dat beest aan het pijnlijde is...
Ik hou er niet zo van maar je doet er toch niks tegen en warschijnlijk was die duif al niet goed want anders krijgen ze hem niet zo snel te pakken...

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:24

Keer rammelen met eten erkt toevallig ook niet?

Is idd heel erg sneu, maar ja, je kunt er zo weinig aan doen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 16:40

Neuj, kan ze met niks afleiden van hun prooi.

Duif is ondertussen dood in de grijze bak, en de katten liggen weer schattig te zijn alsof er niks gebeurt is... de etters.

28-09-2007
Nothing compares too you...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:50

Daarom gebruiken wij de bijkeuken dus als sluis. Luikje zit in de buitendeur, maar 1 van ons moet de duer open doen als de kat het huis in wil. Anders zit het hier ook zo vol met half-levende of half-dode beesten...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:02

Gezellig he? Die katten Haha!
Mijn kat heeft niet zo'n handig jaag-kameraadje -> de hond van mijn vader. Die maakte te veel lawaai. Lachen
Ik heb helemaal geen katteluikje, mede om dit soort acties te voorkomen. Die van mij moet hard mauwen als ie naar binnen wil Haha!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:06

Mijn kat kwam ook is met een vogel binnen, een merel. Gelukkig was die al dood maar ze liet een heel spoor bloed achter in mijn kamer en op de trap. Ze ging op de zoldertrap zitten en toen ik eraan kwam zat ze te grommen en had ogen als schoteltjes. Ik heb haar uiteindelijk weggejaagd met een bezem ( dappere dodo) En toen kon ik het vogeltje opruimen. Jak!!! Scheve mond

XANTHA

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:08

Jezus ik zou hem helemaal verrot geschopt hebben! Snap niet dat je dat pikt! Heb bij onze duiven ook al aardig wat verliezen door die k*t katten hier in de buurt! Die mensen moeten die katten gewoon binnen of in hun eigen tuin houden! Maar nee dat is zielig, nee mijn duiven opvreten das zeker niet zielig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:19

ja het is de natur he hoe wreed kan die zijn, ik had ook boos geworden ik denk at ze bij mij geen kans hadden gehad ikhad kost wat kost die duif van ze afgepakt...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:50

Tja, een naar gezicht dat klopt. Heb het zelf ook een keer gehad, kom thuis, dacht in 1ste instantie dat ze aan een verenkussen hadden zitten trekken. Scheve mond doe het licht aan, allemaal bloed op het zijl, overal veren en de katten maar trots kijken en blij zijn dat ze mij dit ongelooflijke kado hadden geregeld.
Heb jonge molletjes, muizen en andere kado's gehad van mijn "jagers"
Nu doen ze dat gelukkig niet meer, komen niet meer in het bos, alleen in een katproof achtertuin waar levende, vliegende dieren wel 3 keer nadenken voordat ze neerstrijken in mijn tuin met 4 wachtende killers in de aanslag OK dan!

Veni, vidi, vici

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 07:13

irish_lady schreef:
Jezus ik zou hem helemaal verrot geschopt hebben! Snap niet dat je dat pikt! Heb bij onze duiven ook al aardig wat verliezen door die k*t katten hier in de buurt! Die mensen moeten die katten gewoon binnen of in hun eigen tuin houden! Maar nee dat is zielig, nee mijn duiven opvreten das zeker niet zielig!


Jij snapt het zeker niet helemaal he... wat een ontzettend domme opmerking zeg! De kat verrot schoppen heeft ook echt veel zin! Not!!! Als een kat binnen jouw territotium een van jouw dieren grijpt en je geeft de kat een schop, een tik, een straal water, weet ik veel wat... oke, dan kan ik dat snappen (ik zou mijn dieren ook verdedigen)... maar om je eigen kat (en laten we even niet vergeten dat katten jagers zijn!) op zijn eigen terrein verrot schoppen omdat hij een prooi gevangen heeft heeft werkelijk geen enkele zin... dan ben je zelf een grotere dienbeul en idioot dan je kat is. Als zoiets op je eigen terrein gebeurt of de kat is al op zijn eigen terrein met zijn prooi en de prooi is al meer dood dan levend dan kan je de natuur maar beter zijn gang laten gaan... En let wel, ik zeg niet dat ik het leuk vind (in tegendeel!) maar dat vind ik wel het enige verstandige! Mijn kat vangt ook wel eens vogeltjes en muizen in de tuin... dat is nou eenmaal het instinct. Gelukkig laat ze ze niet leven nadat ze ze verwond heeft trouwens. Maar goed, katten zijn dus jagers en je kan ze niet straffen (door verrot schoppen al helemaal niet! ) voor hun instinct... Jouw opmerking -en dan met name nog het stukje 'ik snap niet dat je het pikt- schoot bij mij echt even in het verkeerde keelgat. Nogmaals, dingen doen om te voorkomen dat je katten dieren van mensen in de omgeving pakken vind ik niet meer dan normaal, maar als een kat een dier vangt dat open op zijn/haar pad komt dan is dat imo de natuur en kan je daar meestal niks (of weinig) aan doen.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 08:54

wat een stoute katten heb jij Boos!

mijn honden zaten gisteravond een kat achterna in de serre, ze bleven maar rondjes rennen. Honden blij, kat gestressed en ik er maar achteraan rennen om alle beesten te vangen Rolleyes

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 09:25

Ik vind het bullsh*t als mensen zeggen dat dit de natuur is! Het zou de natuur zijn als die kat de duif vangt om hem op te eten, maar nee hoor zijn bakje whiskas is lekkerder! Ik vraag niet om die katten in mijn tuin? Is zeker ook geen open terrein! Maar toch weten die rotbeesten er elke keer weer in te komen! Mijn mening is dat je het gewoon moet voorkomen, jij wil een kat maar niet de lasten van een kat. Die krijg ik op mijn bord! Terwijl ik absoluut niet vraag om die lasten. Ik wil gewoon mijn vogels behouden.

Als een hond (oorspronkelijk dus een wolf en ook een jager) een beestje zou pakken zou iedereen gillen. Honden die ooit een schaap pakken of een mens worden meteen afgemaakt, onder het mom van: Als hij eenmaal bloed geproeft heeft blijft hij jagen. Terwijl dat ook alleen maar het instinct van het beestje is! Het is alleen maar dat een kat zo klein is dat je nooit hoort van katten die mensen aanvliegen. Maar nee een kat die een vogeltje grijpt is opeens een grote kater Verward Ben ik nou gek of is de wereld dat?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 09:45

irish_lady schreef:
Ik vind het bullsh*t als mensen zeggen dat dit de natuur is! Het zou de natuur zijn als die kat de duif vangt om hem op te eten, maar nee hoor zijn bakje whiskas is lekkerder! Ik vraag niet om die katten in mijn tuin? Is zeker ook geen open terrein! Maar toch weten die rotbeesten er elke keer weer in te komen! Mijn mening is dat je het gewoon moet voorkomen, jij wil een kat maar niet de lasten van een kat. Die krijg ik op mijn bord! Terwijl ik absoluut niet vraag om die lasten. Ik wil gewoon mijn vogels behouden.

Als een hond (oorspronkelijk dus een wolf en ook een jager) een beestje zou pakken zou iedereen gillen. Honden die ooit een schaap pakken of een mens worden meteen afgemaakt, onder het mom van: Als hij eenmaal bloed geproeft heeft blijft hij jagen. Terwijl dat ook alleen maar het instinct van het beestje is! Het is alleen maar dat een kat zo klein is dat je nooit hoort van katten die mensen aanvliegen. Maar nee een kat die een vogeltje grijpt is opeens een grote kater Verward Ben ik nou gek of is de wereld dat?


Ik vind dat het bullsh*t is om te zeggen dat het bullsh*t is dat het de natuur is... want dat is het wel degelijk, is imo uberhaupt geen discussie over mogelijk, katten zijn van nature uit jagers. Punt.

Imo eten de meeste katten in de meeste gevallen hun prooi wel degelijk op... mits de mens het proces niet komt verstoren.

Ik ben het absoluut met je eens dat je moet voorkomen wat je kan voorkomen... maar als er een vogeltje in onze tuin zit dan is dat heel vervelend, en als ik er bij ben zal ik er zeker voor zorgen dat mijn kat geen levend wezentje pakt (henoeg whiskas in de kast... Haha! hoewel dat natuurlijk ook ooit levende wezens zijn geweest, beetje krom dus imo.) maar als ik er niet ben of ik binnen ben en mijn kat vangt een muis/rat/vogeltj binnen haar eigen jachtterritorium... helaas, maar dan is dat wel degelijk de natuur. Imo. Haha!

En verrot schoppen komt echt niet over bij een kat imo, het enige wat dat is is nutteloze dierenmishandeling. Imo.

Ik ben het dus niet met je eens Irish_Lady Haha! Maar niet persoonlijk bedoeld natuurlijk Lachen . Dit is alleen mijn mening op het geheel.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 09:57

Ja maar waarom moeten die jachtterritoria nu altijd in mijn achtertuin liggen? Mijn duifies hebben ook gevoel! Ik ik zeker als ik ze weer opraap met overal bijtwonden maar verder ongeschonden. Huilen Ik ben gek op die beessies maar denk er nu aan om er maar mee te stoppen, want ze worden toch wel weer gepakt! Alle beveiligingen ten spijt. Red ik met veel moeite een duif van stal, wordt hij een week later doodgebeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:33

Je kunt ook je duifjes gewoon binnen of in je eigen tuin houden, of zorgen dat ze hoog genoeg vliegen om niet gevangen te worden.
Mijn kat zit trouwens binnen en zit as we speak een stukje wortel af te tuigen wat ze net gevangen heeft, lief he Lachen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:39

irish_lady schreef:
Ja maar waarom moeten die jachtterritoria nu altijd in mijn achtertuin liggen? Mijn duifies hebben ook gevoel! Ik ik zeker als ik ze weer opraap met overal bijtwonden maar verder ongeschonden. Huilen Ik ben gek op die beessies maar denk er nu aan om er maar mee te stoppen, want ze worden toch wel weer gepakt! Alle beveiligingen ten spijt. Red ik met veel moeite een duif van stal, wordt hij een week later doodgebeten!


Bloos! dat vind ik dus idd niet mogen... MIJN tuin mag mijn kat's territorium zijn en uit andere tuinen mag ze lekker verjaagd worden hoor... Maar mijn poezebeest heeft dat redelijk begrepen geloof ik. Overigens is een flinke straal water meestal doeltreffend genoeg als je katten wil verjagen... een nog betere optie is een eigen kat Knipoog . Heb je foto's van hoe je je duiven houdt? Misschien hebben wij kattenliefhebbers nog wel tips voor je om je lieve duifjes (want duifjes zijn natuurlijk ook lief!) veilig te kunnen houden. Lachen

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:40

Is je kat een belletje aanbinden geen optie?

Is voor de kat misschien minder leuk, ik zou zelf ook compleet gaga worden van dat getingel, maar dan horen de vogeltjes haar wel.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 16:18

Mijn katten hebben allebei al belletjes om, die hebben ze al zolang als dat ze buiten komen.. Het mag alleen niet baten, de grote heeft zelfs 3 (!) belletjes om haar nek. De kleine heeft er vandaag een 2e bijgekregen.

Irish Lady, ik vind je behoorlijk kort door de bocht. Het jagen is wel degelijk het natuurlijke instinct van een kat. Ik moet mijn katten maar binnenhouden omdat ze andermans duif vangen in hun EIGEN territorium... Jij kan toch ook je duiven binnen een hok houden? Of is dat soms zieliger dan mijn katten van hun vrijheid te beroven?

En kostte wat het kost die duif afpakken... kom de volgende keer maar langs en probeer het. Je bent echt niet sneller dan een kat hoor, vooral niet in een nogal dicht begroeide tuin.

28-09-2007
Nothing compares too you...

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:17

Ik vind het gewoon het instict van een kat wat triest is maar niets aan te doen.
Mijn buurman heeft ook duiven en die laat zelfs onze katten bij de duiven in het hok! Niet zij aan zij met de duiven natuurlijk, maar wel bij de kooitjes van de duiven, waar ze ook uitvliegen.
Hij vindt het wel makkelijk dat de katten de muizen opeten die op het duivenvoer afkomen.
Hij heeft niets op onze katten tegen, vind het prachtbeestjes en ik durf te wedden dat wanneer onze katten een duif van hem mollen dat hij ze nog niets zou willen aandoen.

Maarja sommige mensen...

Of het nou een wilde mus is of een tamme duif, het blijft triest maar je kan moeilijk je katten binnen gaan houden om zoiets.

Mocht het nou elke dag gebeuren oke, dan is het wel heel erg, maar zo eens in de zoveel tijd kan ik niet om treuren hoor.
Ik snap als duiveneigenaar dat het frustrerend is maar om meteen maar zo te reageren vind ik weer een beetje té...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:21

Dat dat dier een eigen territorium heeft best, maar waarom in mijn tuin! Dus ik mag mijn duiven niet meer in mijn eigen tuin loslaten omdat een kat zijn territorium in mijn tuin heeft? En dat is niet krom?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:35

Ik vraag me nu eigenlijk af of er dan niets mis was met dat duifje, normaal horen die toch weg te vliegen als ze zo'n belletje horen.

Die van mij vangt alleen babymuisjes, je hebt een stoere kat of je hebt het niet é. Vogels zijn nl. enorm eng, net als andere katten, dan kan je meneer dus achter uit de tuin gaan plukken en naar binnen dragen ... Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, Blue_flower, djodjodjo, MissJG, r0bijn, Renss, Room_Soesje, SentiBot, Syb_sem, Ubermetrics, Zoe_85 en 69 bezoekers