Na verhuizing (met ADSL)niet meer op bokt te komen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Na verhuizing (met ADSL)niet meer op bokt te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:29

Help! Sinds onze verhuizing waarbij de ADSL is meeverhuisd en we hetzelfde telefonnummer heben gehouden kan ik bijna niet meer op Bokt komen. En nu lukt het via de ADSL helemaal niet meer. Hij si megamegatraag en plaatjes die horen bij bijvoorbeeld de smilies en "plaats een nieuw bericht"werken niet. Op de index pagina kan ik al helemaal niet meer komen.

Via een ouderwetse telefoonverbinding km ik wel op Bokt maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. OP het oude adres had ik geen probelemen met bokt.

Andere sites zoals hippics.net en nu.nl kan ik wel zonder problemen bezoeken.

Wie weet wat ik kan doen?

Alvast bedankt!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:34

Je hebt denk ik een adsl router he? Denk dat de ingebouwde firewall daarvan iets tegenhoudt.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:34

Als je de Office-stijl i.p.v. de Bokt-stijl instelt, duurt het laden al minder lang, verder is er weinig aan te doen, sommige providers kunnen niet goed overweg met de nieuwe Boktserver en daarom duurt het laden heel erg lang Scheve mond

Volgens mij is bartVB bezig dit op te lossen, maar voorlopig is Bokt ontzettend traag.

Gillian

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:04

kijk even naar je proxy... Hoewel het volgens bart niet kan, kan ik sinds ik de proxy heb ingesteld weer prima bokken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:52

De proxy instellen? Uitschakelen en dan weer bokken zou wel een mogelijk zijn... maar door hem juist in te schakelen schiet je theoretisch idd niets op Verward


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:07

same here, hebben sinds kort adsl van zonnet en geen enkel smilie doet het en bokt is slooooomm Scheve mond
vandaag wel ietsje sneller maar toch Boos!
wat is een proxy? en wat zou ik er mee moeten doen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:28

Proxy server is een server die informatie die jij van internet haalt tijdelijk opslaat, zodat als jij de volgende keer naar de zelfde pagina wil, dat hij het van de proxy server kan halen, ipv internet. Dat gaat dus een stuk sneller. Het werkt ongeveer hetzelfde als jij tijdelijk internetbestanden. Dat ding aanzetten zou dus in fiete helemaal niets uit moeten maken voor de bereikbaarheid. En tevens houdt een proxy de zooi niet up to date, dus dat moet je alsnog zelf doen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:32

Als er iemand is met problemen die of een PC heeft die rechtstreeks aan Internet hangt (dus je krijgt een echt IP adres, geen 10.x.x.x adres) of iemand die een linux server heeft als router dan zou ik het zeeeeeeeer op prijs stellen als die persoon zich bij mij zou kunnen melden.

Ik heb zelf totaal geen problemen, heb alles al 20x nagekeken maar kan het probleem totaal niet vinden Scheve mond Het lijkt eigenlijk alleen mis te gaan bij een (flink) aantal users met ADSL. Of ja, voornamelijk mensen met Planet als provider Rolleyes Weird

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:38

Ik heb het gehad, toen ik ADSL net had. Maar toen was heel internet bij mij traag.
Wij internetten via een router.
Omdat er bij de ADSL providers zo'n flinke prijzenslag gaande is geweest zijn nogal wat aanbieders bezig met de verbindingen. Onze verbinding moet ook nog geupgrade worden. Dat zou voor de slechte lijn kunnen zorgen, maar dan moet dat tijdelijk zijn. Bij ons was het BBned en idd is de lijn in het begin slecht geweest maar nu niet meer.

Vaag verhaal allemaal.
Ik hoop dat iemand je kan helpen bart. Succes.

:evaw:

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:48

ik heb btw zonnet!
het gaat nu iig al een stuk sneller dan een paar dagen geleden, toen duurde het echt uren.
gelukkig bij mn vader geen problemen Knipoog

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:09

Ik heb ook ADSL, Zonnet breedband Plus, alles werkt en supersnel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:29

Nu doet hij het opeens weer wel. Ik weet niet waarom. Ik weet wel dat er wat veranderd was met ons ip adres. Ben benieuwd of het nu blijft werken, misschien is het nu beter omdat ik de laatste keer bokt hebt bezocht via de telefoon? Ik heb trouwens ADSL via HetNet en de verhuizing daarvan was eerst fout gegaan. Pas na meer dan een week kwamen ze er bij de KPN achter wat ze fout hadden gedaan, had iets met de router te maken.
Bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:30

Hmm, hij gaat nog wel een beetje traag en niet alle smilies komen te voorschijn maar hij doet iig iets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 01:57

Lautjuh123 schreef:
same here, hebben sinds kort adsl van zonnet en geen enkel smilie doet het en bokt is slooooomm Scheve mond
vandaag wel ietsje sneller maar toch Boos!


Dan heb je vast Zon via Versatel, heeft mijn zusje namelijk ook en die kan ook weinig met Bokt op het moment. Ik heb ook Adsl van zonnet, maar dan via KPN en ik heb helemaal geen problemen...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:01

mn vriend heeft een traceroute naar bokt gedaan, en die blijft hier hangen: ProServe.nl.lambdanet.net (217.71.99.142)

ben je daar iets mee Bart?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:11

Nog steeds traag, inderdaad via adsl. Andere sites gaan prima.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:02

Leentje, ik kom wel op bokt maar bij een tracert stopt hij er na de 4e hop ook mee, en dat hier op een @home server.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers