Ik ben geschrokken, paard onder de bulten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Ik ben geschrokken, paard onder de bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 23:01

Hey,

Wat denk je wat kom ik vandaag om 17.30 uur terug van mijn werk, als ik thuis kom geef ik Gabber altijd even een knuffel want zodra ze mijn auto ziet thuis komen gaat ze hinneken! Ik liep dus even naar haar toe, ik dacht oliebol gabber helemaal onder de bulten op haar hals alleen! Wilma (ik) totaal overstuur van oliebol dit heb ik weer!! Ik dacht weet je wat ik kijk het even aan!
Ik moest daarna nog 2 uur lang gaan sporten, ik dacht als ik daarna thuis kom en het is nog niet weg ga ik toch twijfelen! Ik kwam dus net een kleine 30 min thuis en er zater er nog maar een paar!
Ik dacht heeft mijn paard geen koliek dan heeft ze wel weer wat anders! Nu maar hopen dat het morgen allemaal weg is! Gelukkig niet bij het zadel of singel!

Ik moest het even kwijt


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:06

bulten kunnen vanalles betekenen. Ga voor jezelf eens na of er iets verandert is de afgelopen dagen, andere brokken, andere baal stro/hooi, nieuwe deken op? Misschien is ze allergies voor iets?

Prisca heeft dat ook regelmatig. Pas nog toen ze van stal wisselde en een ander merk brokken kreeg. 's Zomers heeft ze het van de vliegen....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:08

Heb het bij een paard een keer gehad, dat ik op stal kwam en gewoon een podalig paard had, leek wel of hij een extreme vorm van acne had!! En dat terwijl ik op wedstrijd moest de volgende dag. Had het idee wel dat het een soort van eiwit allergie was, zelfs zijn hoofd zat onder de bultjes. was gewoon een grote bult!!!

Ben gewoon gaan rijden, en na het rijden was het al een stuk minder, de dag erna was het nog wat minder, en toen ik op wedstrijd moest was het nog een klein beetje, maar hij zweette altijd vrij snel dus niemand had het opgemerkt.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:41

ik heb het een keer gehad met mijn fjord en die was zich te buiten gegaan aaan alle eikels die van de bomen waren afgevallen. daar kwam het van. die stonden langs de wei.

klinkt als een allergische reactie

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:11

Bulten zijn meestal een vorm van een allergische reactie ergens op, soms blijft het bij een kleine uitbraak soms moet de veearts komen om een anti-allergiespuit te geven waarna ze wegtrekken. Mijn fjordenbaal heeft elk jaar wel een keer zo'n bultensessie, de ene keer erger dan de ander. Komt vaak door iets wat ze gegeten hebben......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:39

Mijn paard heeft het ook gehad!!! 2 weken geleden begon het spontaan: eerst op zijn hals. Hij had echte schijven en het werd steeds erger tot aan zijn kont toe. We hadden géén ander voer, dekens, wasmiddel of weet ik wat gebruikt, dus het was voor ons een raadsel. De DA wist het ook niet en heeft cortisonen gespoten. Na 3 dagen was het zo goed als weg.

Echter, vorige week vrijdag kreeg hij er weer last van: nu begon het bij zijn billen. Na 3 dagen zat hij weer helemaal onder. Het leek alsof hij gestoken was door 1000 bijen! Maar hij scheen er geen last van te hebben: geen jeuk, geen last bij poetsen en ook het zadel was geen probleem. Maar na 4 dagen is het spontaan zelf opgelost.

Ik ben hier allang blij om, maar wat het nou geweest is....?
Oh ja, zijn bloed is toen ook onderzocht en hij was supergezond...

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 08:43

Goedemorgen,

Vanochtend Gabber op het land gezet en de bulten waren al een stuk minder, ik ben benieuwd als ik vanavond thuis kom of alles weg is...?
Ik ben niet op ander voer over gegaan, deken ook niet, sjabraken ook niet, geen ander wasmiddel! Dus voor mij een raadsel!

..........................................................


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:14

Tyrz en Wilma,
Misschien nieuwe lading stro wat anders is of nieuwe zending hooi, kan echt in de kleinste dingen zitten waar je in eerste instantie niet aan denkt, plantje in de wei wat nu in het najaar opkomt.... zoiets blijft toch altijd gissen hoor....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:34

het is stro en hooi van hetzelfde land als een maand geleden. Tol komt nu met die kou niet meer buiten, dus hij eet ook geen andere plantjes.

Maar goed, het is vanzelf weer weggegaan....

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 22:46

Bij gabber is het gelukkig ook bijna weg, maar wat ik erguh raar vond is dat het alleen haar hals was!

..........................................................


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Fayyah19, MyWishMax en 112 bezoekers