Handige tips voor lastige honden.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Handige tips voor lastige honden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 18:35

hallo groote dieren vrienden....

Wij hebben niet alleen paarden maar ook twee lieve honden van 9 maanden oud. Het zijn kruisingen. Moeder is een kruising tussen een heder en een husky en de vader is een kruising tussen een dalmatier en een laberador. Ze zijn echt super lief en erg speels. Nu hebben we alleen een probleempje: als je ze uit laat en ze zien een andere hond dan slepen ze je over de staart om bij die andere hond te komen.
Een van onze honden is nu al twee keer gebeten omdat de andere (vreemde hond) het niet leuk vond. Straffen helpt niet dat hebben we al geprobeert. Ook hebben we geprobeert dat als er een andere hond aan komt dat hun gaan zitten, dat is even goed gegaan maar werkt inmiddels niet meer. We willen ze echt niet kwijt, maar we kunnen ze ook niet steeds met twee mensen uit laten..

Weten jullie een oplossing voor dit probleem???
ik hoor het graag!!!!!!!!!

groetjes rilana, boy en bowie

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:38

Slipkettinkje om en goed over de rug heen heisen als ze het in hun hoofd halen om aan de lijn te trekken...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:42

en als dat niet helpt een slipketting met pinnen er aan

klinkt heel zielig, maar wij hebben 2 ridgebacks(grote jachthonden van zo'n 40 kilo) en als die 2 t in hun kop halen dan slepen ze je ook mee, of er gaat er 1 links en 1 rechts

de oudste, een reu, die heeft da zo'n slipketting/prikband om, anders hangt ie zichzelf gewoon op aan de gewone slipketting, blijft net zo lang trekken tot t oogwit van zn ogen knalrood is en hij bijna omvalt van zuurstof-tekort

ik gebruik die alleen als ik ze alle2 tegelijk uitlaat op een tijdstip dat ik andere honden tegen kan komen

als ik alleen maar hier de straat uitloop en ze dan los laat in het bos dan heeft het teefje(van 1 jaar) een gewone halsband om en de reu(van 5 jaar en 1 bonk spieren) een slipketting om, en dan is er echt niets aan de hand

de reu heeft 4 cursussen gehad, en geslaagd, het teefje heeft er 2 gehad, en ze kunnen wel luisteren, maar als ze t in hun kop krijgen om ergens achteraan te gaan, dan hou je ze niet tegen, vandaar de scherpere ghalsband.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:50

Cursus volgen!

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:03

Wat je simpel kan doen in die situatie:
aandachtoefeningen OK dan!

Als je merkt dat je hond zich op die andere hond gaat focussen, draai je je ineen keer om. Corrigeer de hond (slipketting of obediencebandje!) als hij niet direct met je meeloopt. Zo zorg je dat de hond zijn aandacht op jou richt, ipv op de andere hond. Wees hier heel creatief in, maak alle soorten bochten die je maar kan bedenken.
Neem een paar stukjes kaas mee, en hou die in je hand. Eerst je hond laten ruiken, daarna loopt hij al een stuk makkelijker mee. Als je hond geroken heeft aan al dat lekkers, neem je de riem in je rechterhand, en het lekkers in je linkerhand (hond loopt hierbij links). Corrigeren doe je met je rechterhand. Blijf vrolijk babbelen tegen je hond, noem desnoods je boodschappenlijstje op Haha! , maar zorg ervoor dat je hond jou leuker vind als dieandere honden. Zorg ook dat je iig NIET stil gaat staan of naar de hond gaat kijken. Gewoon doorlopen in een hoger tempo als normaal.

Meer uitleg via PB, ik weet niet waar je woont, anders wil ik je wel komen helpen. Dat is per slot van rekening makkelijker, dan weet je hoe het plaatje eruit komt te zien.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:22

Ik zou zeggen, leer je honden eerst volgen! dit kan ik zo niet een twee drie uitleggen, maar ik zou zowiezo je hiervoor het boek aanraden van martin gaus. Je hond gehoorzaam in 10 stappen. Of 10 lessen zoiets...

Zo hebben wij het onze hond ook geleerd en dat werkt prima!!

In het begin wilde Balou ook altijd naar alle andere honden wij hebben het met de zit methode afgeleerd. Je moet wel HEEL STRENG en consequent blijven!! Kijk het zit zo, nu zijn ze nog jong en misschien nog te handhaven, over enkele weken zijn ze echt volgroeid en STERK en dan heb je een veel groter probleem!

Je koop eerst een slipketting, en misschien is een leren korte riem ook handig dan heb jemeer kracht. Je haal je rechterhand door het handvat en klapt vervolgens de riem een paar keer dubbel, zo heb je meer kracht.. vervolgens sluit je je andere hand er ook omheen, zodat je twee handen om de riem hebt, zo kun je als het nodig is meer kracht zetten...

Dan, wat nu, je ziet een hond in de verte aankomen (ga ze voorlopig 1 voor 1 uitlaten, want ze fokken elkaar alleen maar op, en je kunt niet op 2 honden tegelijk letten) je gaat optijd stoppen, en je laat je hond zitten. Eis ook METEEN gehoorzaamheid, ga het niet 30 keer herhalen, want elke keer als jij nog een keer zit zegt, denkt hij alleen van ze zegt het zo vast nog wel een keertje... Je zegt het 1 keer! luisterd hij niet dan plaats je je linkerhand op de kont, je trekt hem iets achterover en je laat hem zitten! en hierin mag je best streng zijn! Als hij zit zeg je duidelijk blijf! (met naam erbij)

EIS Vanaf dit moment dat de hond geen moment verplaatst! Verzet hij ook maar 1 poot, dan geef je een rukje aan de riem, zegt tegelijkertijd FOEI en vervolgens zeg je opnieuw blijf! Gaat hij staan, dan geef je een flinke harde ruk aan de riem! Het liefst dat hij flink achterover donderd! hoe harder het gaat hoe beter hij het onthoud (je moet hem natuurlijk niet de kop van zijn hoofd afrukken, maar je moet wel flink streng zijn! je moest eens weten wat moeders bij pups doen als ze buitensporig gedrag vertonen! DIT IS NIET ZIELIG! maar uiterst noodzakelijk, als jullie niet aan de honden laten merken dat JULLIE de baas zijn, dan gaat het GRONISCH fout!

Als hij eenmaal staat en niet meer met de aandacht bij jou is, geef je hem dus een flinke ruk, vervolgens zeg je duidelijk! fei! ga niet schreeuwen want daar bereik je niks mee! Je eist van hem dat hij weer gaat zitten, gebeurd dit niet! Dan zet je heel grof je voet vlak bij de halsband op de riem en druk je je voet naar beneden, op deze manier dwing je het hoofd van de hond naar de grond en kan hij niks anders dan gaan liggen... Ook dit klinkt hard, maar dit hoef je maar een paar keer te doen! Je meot van je hond de aandacht eisen! Als hij eenmaal met zijn kop aan de grond is zeg je blijf (niet dat hij heel anders kan) Als je dit consequent blijft doen! dan komt vanzelf een moment dat hij gewoo nnetjes stil blijft zitten.

Als hij eenmaal netjes blijft zitten kun je het opbouwen... dan kun je verder gaan met wat ManonT heeft gezegd, doorlopen door de aandacht van hem te vragen... Normaal zou ik dit ook tegen iedereen zeggen, maar sommige honden letten echt niet meer op je... ik denk dat dit bij jou honden het geval is, ze zijn teveel gefikseerd op die andere honden, pas als ze in deze situatie luisteren, dan pas kun je verdergaan met de wat vriendelijkere aanpak van manont...

Veel succes! maar het belangrijkste is gehoorzaamheid!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:31

ManonT schreef:
Wat je simpel kan doen in die situatie:
aandachtoefeningen OK dan! *



Klinkt als Martin Gaus??

Aandachtsoefeningen helpen idd erg goed maar moet je wel heel consequent in blijven. Bij sommige honden wil dit ook niet helpen. Letten ze wel op je maar als het moment daar is zeggen ze daagg baasje. En tja dan is idd een aanpak die sjuimpje noemt of renske wat beter!

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:41

Shiloh schreef:

Dan, wat nu, je ziet een hond in de verte aankomen (ga ze voorlopig 1 voor 1 uitlaten, want ze fokken elkaar alleen maar op, en je kunt niet op 2 honden tegelijk letten) je gaat optijd stoppen, en je laat je hond zitten. Eis ook METEEN gehoorzaamheid, ga het niet 30 keer herhalen, want elke keer als jij nog een keer zit zegt, denkt hij alleen van ze zegt het zo vast nog wel een keertje... Je zegt het 1 keer! luisterd hij niet dan plaats je je linkerhand op de kont, je trekt hem iets achterover en je laat hem zitten! en hierin mag je best streng zijn! Als hij zit zeg je duidelijk blijf! (met naam erbij)


NIET mee eens. Als je de hond laat zitten, kan hij nog makkelijk zijn aandacht op de andere hond richten. Door hem te laten/leren volgen gaat dit niet meer op. Hij moet dan letten op welke weg de baas gaat.
Als een hengst een merrie ziet, waar hij graag naar toe wil, laat je hem toch ook niet halthouden? Nee, dan zet je hem aan het werk!


EIS Vanaf dit moment dat de hond geen moment verplaatst! Verzet hij ook maar 1 poot, dan geef je een rukje aan de riem, zegt tegelijkertijd FOEI en vervolgens zeg je opnieuw blijf! Gaat hij staan, dan geef je een flinke harde ruk aan de riem! Het liefst dat hij flink achterover donderd! hoe harder het gaat hoe beter hij het onthoud (je moet hem natuurlijk niet de kop van zijn hoofd afrukken, maar je moet wel flink streng zijn! je moest eens weten wat moeders bij pups doen als ze buitensporig gedrag vertonen! DIT IS NIET ZIELIG! maar uiterst noodzakelijk, als jullie niet aan de honden laten merken dat JULLIE de baas zijn, dan gaat het GRONISCH fout!

Niet zielig, maar ook niet mee eens. Vanwege bovenstaande redenen, maar ook omdat de hond eerst het commando BLIJF ontzettend goed moet beheersen, wil je dit bereiken.

Dan zet je heel grof je voet vlak bij de halsband op de riem en druk je je voet naar beneden, op deze manier dwing je het hoofd van de hond naar de grond en kan hij niks anders dan gaan liggen... Ook dit klinkt hard, maar dit hoef je maar een paar keer te doen! Je meot van je hond de aandacht eisen! Als hij eenmaal met zijn kop aan de grond is zeg je blijf (niet dat hij heel anders kan) Als je dit consequent blijft doen! dan komt vanzelf een moment dat hij gewoo nnetjes stil blijft zitten.

Nee, ook niet mee eens. Je mag een hond nooit, maar dan ook NOOIT zo behandelen. Dit is wel degelijk zielig! Bedenk maar eens wat voor schade dit aan de nekwervels kan veroorzaken als je je hond met zo'n klap op de grond smakt. Bovendien zijn deze honden aardig groot, dus kan je op de lijn gaan staan, als deze honden op willen staan doen ze het toch wel.


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:41

en toch ben ik het hier ook niet mee eens! wat jij zegt.. want tuurlijk een hond die zit moet nog steeds de aandacht op jou richten! MAar een zittende hond om de aandacht vragen, is makkelijker, dan een lopende hond om de aandacht vragen. Vooral omdat ze zelf al beschrijft dat deze honden trekken aan de lijn... dan kun je stevig doorlopen wat je wil en de aandacht blijven vragen wat je wil... maar de hond zal dan echt geen aandacht meer aan jezelf schenken... je hebt nou eenmaal honden die zo ver zijn dat dat gewoon niet meer helpt. Ik weet ervan want Balou was PRECIES zo! De enige manier die hielp om balou zover te krijgen dat hij nu gewoon netjes naast me blijft volgen als er een andere hond is...

Als je hond na 9 maanden nog steeds het commando blijf, niet snapt, dan is er onderweg al iets gronisch mis gegaan en dan zou ik daar maar als de donder aan gaan werken. Een hond hoeft het niet eens 100 te beheersen, zolang hij het commando maar snapt, volgt hij het niet op, in de buurt van een andere hond doe je precies wat ik erbij geschreven hebt en dan weet de hond heel simpel dat hij fout zit. ...

bij dat laatste doe je net als je de hond kei hard naar de grond smijd! nee tuurlijk niet! ik ben niet gek, het enige wat je doet is je voet naar beneden drukken. Dat hoeft echt niet met grof geweld, maar met je voet en je been kan je bij een sterke hond wel net even iets meer kracht zetten dan met je handen. En dit kan bij elke hond! Ik heb iemand ook op deze manier geholpen met een haast volgroeide herder ook met dergelijk gedrag en bij die hond werkte het ook prima.

Ik vind dat je mijn woorden hier wel even lelijk uit de context haalt, ik smak niet ik dwing door de drukken! Dat is iets heel anders... Bovendien is dit trouwens precies wat een moeder van een pup of een hogere hond in de roedel ook zou doen. Gedraagd een hond zich niet of luisterd een hond zich niet, dan grijpt de hogere hond die andere hond gewoon bij zijn keel en drukt hem naar beneden op de grond! Als je een slipketting hebt gebeurd precies hetzelfde, want de slipketting zorgt voor het bijtende effect, en je voet naar beneden doen zorgt voor het omlaagduwende effect, niks raars dus...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:43

Shiloh schreef:
en toch ben ik het hier ook niet mee eens! wat jij zegt.. want tuurlijk een hond die zit moet nog steeds de aandacht op jou richten! MAar een zittende hond om de aandacht vragen, is makkelijker, dan een lopende hond om de aandacht vragen. Vooral omdat ze zelf al beschrijft dat deze honden trekken aan de lijn... dan kun je stevig doorlopen wat je wil en de aandacht blijven vragen wat je wil... maar de hond zal dan echt geen aandacht meer aan jezelf schenken... je hebt nou eenmaal honden die zo ver zijn dat dat gewoon niet meer helpt. Ik weet ervan want Balou was PRECIES zo! De enige manier die hielp om balou zover te krijgen dat hij nu gewoon netjes naast me blijft volgen als er een andere hond is...


Hier wil ik nog iets aan toevoegen. Als een hond eenmaal in zijn kop heeft gehaald bij het lopen, ik wil naar de andere hond! dan is de aandacht bij jou weg, en eenmaal lopend is dat bij een grote sterke hond moeilijk weer terug te krijgen! Als hij zit is dit gewoon makkelijker! Want als je hond eenmaal in zijn hoofd heeft gehaald, mijn aandacht zit bij die hond! dan kun je weer helemaal vooraan beginnen en is al je eerdere werk voor niets geweest!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:49

Shiloh schreef:
Ik vind dat je mijn woorden hier wel even lelijk uit de context haalt, ik smak niet ik dwing door de drukken! Dat is iets heel anders...


Dan zou ik als ik jou was een andere woordkeus toepassen. Het komt allemaal nogal grof over.

En er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. De ene manier wat grover dan de andere. Daarover discussieren heeft geen nut, want daar komt je toch niet uit.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:53

dat heet niet grof, dat heet consequent... je zou eens goed naar een ECHTE roedel moeten kijken, waarin een duidelijke plaats is voor iedere hond! En je zou eens moeten zien hoe een hond die daar over de schreef gaat aangepakt word! meestal zie je dit niet zo vaak gebeuren, simpel weg omdat iedere hond zijn plaats kent, en snel de sterkste herkend! En dat is precies wat je met je eigen hond wilt bereiken! Jij bent de baas! Dus jij gaat als eerste naar buiten, en dan pas je hond! jij bent de baas, dus jij gaat als eerste naar binnen en dan pas je hond! Als er iemand in huis komt, ben jij degene die de gast als eerste mag begroeten en dan pas de hond.. als je thuis komt en er zijn andere gezinsleden in huis, dan begroet je eerst hen! en dan pas de hond! Je hond is de laagste dus die komt in alles als laatste aan de beurt! voor de hond moet gewoon duidelijk zijn wie de baas is! en wie de sterkste is. Als dit vanaf het begin was gedaan waren er geen problemen geweest, maar ergens is iets mis gegaan, dus moet gewoon eens goed duidelijk worden hoe het nou werkelijk hoort te zijn!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:01

Mijn moeder gebruikt een bergketting als onze hond stout is. Daar schrikt onze hond zo van als ze die achter zijn kond gooit dat hij echt oplet.
Een klikker kan ook helpen. Nou hoef je de klikker alleen maar te voorschijn halen bij onze hond en hij let al op al lopen er 10 honden langs hem hij heeft er geen aandacht meer voor

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:03

heb je gelijk in anky maar dit geld alleen maar als de hond eenmaal getraind is, dit kan allemaal pas in een VEEL later stadium. Want voor die bergketting moet de hond leren, die bergketting is eng, en bij het baasje is het veilig dus daar moet ik heen! voor die klikker moet hij leren dat de klik een beloning is, dit zijn allebei dingen om je commando's en de omgang met de hond te verfijnen en dit gaat pas als je hond perfect luisterd naar stem commando's!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:05

Ja maar als je bij de klikker leerd dat als je klikt dat hij dan een koekje krijgt. Dan als je de klikker te voorschijn haalt dat hij dan op je let zo kun je oefenen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:09

kun je wel leren, maar daar is de klikker eigenlijk niet voor bedoeld... de klikker is eigenlijk een dingetje die vooral gebruikt word bij dingen als behendigheid om tijdens de wedstrijd de hond te laten weten dat hij het goed doet! zonder te onderbreken om hem een klopje te geven of hem iets lekkers toe te geven!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:21

Ik heb geleerd bij mijn moeder op curses dat je de klikker overal kon gebruiken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:40

ManonT"]
[quote="Shiloh schreef:
Dan zet je heel grof je voet vlak bij de halsband op de riem en druk je je voet naar beneden, op deze manier dwing je het hoofd van de hond naar de grond en kan hij niks anders dan gaan liggen... Ook dit klinkt hard, maar dit hoef je maar een paar keer te doen! Je meot van je hond de aandacht eisen! Als hij eenmaal met zijn kop aan de grond is zeg je blijf (niet dat hij heel anders kan) Als je dit consequent blijft doen! dan komt vanzelf een moment dat hij gewoo nnetjes stil blijft zitten.

Nee, ook niet mee eens. Je mag een hond nooit, maar dan ook NOOIT zo behandelen. Dit is wel degelijk zielig! Bedenk maar eens wat voor schade dit aan de nekwervels kan veroorzaken als je je hond met zo'n klap op de grond smakt. Bovendien zijn deze honden aardig groot, dus kan je op de lijn gaan staan, als deze honden op willen staan doen ze het toch wel.


[/quote]
Ik vindt dit ook zielig, maar soms is het wel nodzaak bij onze hond Bloos ONs hondje is soms een tikje agressief tegen fietsers en andere honden, nu wil ik hem leren in de voortuin te blijven liggen. ÓÓk als de buurhond langskomt of een fietser, daarom doe ik soms mijn voet op de riem. Ik kan hem toch niet laag houden als hij écht omhoog wil, maar meestal helpt dit toch wel een beetje om hem laag te houden (natuurlijk ook heel hard nee of foei ofzoiets roepen als hij probeerd op te staan)
Ik smijt hem niet met een klap op de grond ofzoiets, maar hij moet wel luisteren, want anders dan wordt het ook gevaarlijk voor de mensen en honden die langskomen, pure noodzaak dus.
Als hij het wel goeddoet krijgt hij natuurlijk een beloning (een koekje een speeltje, of mag hij ff rennen in de tuin)


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:45

dolfijntje schreef:
Ook hebben we geprobeert dat als er een andere hond aan komt dat hun gaan zitten, dat is even goed gegaan maar werkt inmiddels niet meer. We willen ze echt niet kwijt, maar we kunnen ze ook niet steeds met twee mensen uit laten..

Ik lees dit nu pas goed. Laten jullie ze met zijn tween tegelijk uit? (twee honden dus aan een mens?) Want dat lijkt me zoietzo al niet echt handig.
Maar uit deze teskt (zie quote) kan ik halen, dat jullie ze steeds hebben laten zitten, maar zoiets gaat natuurlijk ook vervelen. je moet steeds iets anders doen. Onze hond is ook bijna niet te houden als hij een hond ziet en loslaten kan écht niet want dan zijn we hem kwijt. Ik probeeer hem meestal af te leiden, ik ga zigzaggen bijvoorbeeld. Dan moet hij wel opletten want anders dan krijgt hij een rukje in zijn nek omdat ik de andere kant opga.
Ook laat ik hem soms opeens plat op de grondliggen en blijven, dan hierrrr komen en voet (rondje om mij heen lopen) dat vind hij namelijk helemaal geweldig om te doen en dan ziet hij de mensen of honden niet.
Ook laat ik hem dan omrollen, misschien wel leuk om je honden te leren? de meeste honden vinden dit erg leuk, vooral door het gras of door de modder Haha!
Afleiden is mijn tip dus
veel succes in ieder geval!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:50

WTF is een bergketting?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:02

Een soort ketting wat je naar de hond toe kan gooien... hierbij moet je wel proberen dat de hond niet ziet dat jij de oorzaak bent van die ketting. Het is namelijk de bedoeling dat hij de ketting als bedrijging gaat zien, en jij als baas bent de veilige en daar moet hij dan dus naartoe komen..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:11

okee dank je wel voor je uitleg!

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:38

Een bergketting zal heel wrsch niet werken, want deze honden zien hun "baasje" niet als baas, eerder als hun gelijke, of misschien zelfs nog minder. Dit uit zich o.a. in het niet opvolgen van commando's.

Ik ben niet voor het straffen in deze situatie. Als een hond gestraft wordt als een andere hond nadert, zal hij de link "andere hond doet pijn" leggen, ipv direct de link met zijn gedrag te leggen. Dit kan weer agressie tot gevolgen hebben.

Gewoon proberen af te leiden is mijn advies, zonder allerlei wrede methodes.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:01

ManonT schreef:
Ik ben niet voor het straffen in deze situatie. Als een hond gestraft wordt als een andere hond nadert, zal hij de link "andere hond doet pijn" leggen, ipv direct de link met zijn gedrag te leggen. Dit kan weer agressie tot gevolgen hebben.
.


tuurlijk niet Scheve mond , als je de hond straft als hij naar de andere hond wil, terwijl je BLIJF hebt gezegd, dan gaat de hond echt die link niet leggen hoor, de link die gelegd word is.. de baas wil niet dat ik naar de andere hond ga, en dat doe ik niet omdat de baas dat niet wil!

Eng gaat hij hem pas vinden als je hem gaat troosten als hij angstig gedrag vertoont....

En aggressief gedrag komt vrijwel alleen voort uit "gefrustreerde" die niet als hond behandeld worden!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:18

Mijn hond Muil (labrador van een jaar oud ) doet dat ook altijd.
Op cursus kreeg ik toen de tip om een easy walker te gebruiken.
Dit is een soort tuigje waar je hond met zijn voorpoten doorheen moet en om zijn borst. Als hij dan gaat trekken ofzo trekt hij zichzelf vn de grond en loop[t dus op zijn achterpoten. Dit is niet prettig voor hem zodat hij snel stopt met trekken. En het mooie is, omdat hij zichzelf omhoog trekt merk jij er nix van.
Bij Muil heeft dit in elk geval gewrkt.
De easy walker is in elke dierenspecieaal zaak te koop.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Char_elle, Dartel, Kopmeeuw, laura22, ManonGrr, Mo_Noah, Mutti, sasja0705, StonedRomy, Vagabondo en 158 bezoekers