Help wat te doen baan aangeboden in Italië

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Help wat te doen baan aangeboden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 11:53

HELP!!!

Ik heb een baan aangeboden gekregen bij een Nederlands transportbedrijf in Italië.

Het is een goed bedrijf en ook goede vooruitzichten maar jeetje naar het buitenland.

Ik weet niet wat ik moet doen!!!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 12:46

Ze hebben net een mailtje gestuurd met alle dingen etc woning etc etc salaris. Mijn vriend zegt dat ik alles goed moet afwegen...

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:50

Poeh! Da's moeilijk hoor. Je heb blijkbaar hier een vriend die waarschijnlijk hier een baan heeft. Je familie, je paard...

Inderdaad een moeilijke beslissing, maar ik zou zeggen, probeer een beslissing te nemen waarvan je geen spijt krijgt.

Suc6 iig.

=^.,.^=

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 13:01

Voor mijn vriend maakt het niet zo veel uit want hij is chauffeur.... de paarden kunnen ook mee maar idd familie en vrienden

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:08

Bedenk dat je altijd weer terug kunt! (na een aantal jaar...) Het is natuurlijk een supergave uitdaging!
Misschien kun je je wat meer in de omgeving verdiepen (er naartoe gaan!?) om te kijken of je je daar thuis zult gaan voelen!

En wat je ook besluit, het zal nooit een verkeerde keuze zijn!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:12

Het is niet zo ver weg op zich... ik zou het doen, geweldige mogelijkheid en vooral als je vriend en paarden mee kunnen.
Voordelen tegen de nadelen afwegen en voor jezelf het beste kiezen, je kunt niet voor anderen je leven leiden.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 13:28

Ik ga het gewoon allemaal overdenken

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:40

Ik zou het zeker doen!! Je kan als je je familie mist zo terug naar Nederland, en je zit daar natuurlijk prachtig in de bergen etc!
Het lijkt mij echt een ontzettende uitdaging!
Maargoed, doe wat je hart je ingeeft!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:59

Ik kreeg vorig jaar rond deze tijd ook een baan aangeboden in Italië voor een periode van een jaar. Ik zou dus bijna weer terug komen in Nederland op dit moment als ik was gegaan.
Ik heb hier behoorlijk over lopen twisten en heb het uiteindelijk niet gedaan, ivm de huiselijke situatie.
Iets waar ik achteraf toch wel spijt van heb gekregen, aangezien ik thuis bleef om de relatie goed te houden, maar dit is uiteindelijk niet gelukt.
Was ik nu toch maar gegaan heb ik veel gedacht, maar helaas pindakaas..
Weeg dus goed de voor- en nadelen af.

[AM] Minimaal een ½ jaar werken in Italië??? HELP!!!!
[AM] De twijfel slaat toe en de wanhoop is nabij...
[AM] Voor alsnog is het duidelijk...

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:20

Ik heb zelf 5 jaar geleden een paard maanden in Italie gezeten. Het is een prachtland. Mijn probleem was dat ik er geen werk kon vinden (ik zat helemaal in het zuiden). Anders was ik er absoluut gebleven!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:31

Wat een geweldig aanbod! Ik zou er zelf alles aan doen om te gaan! Natuurlijk ga je je vrienden en familie missen! Tip: smeer ze allemaal een pc met internetverbinding aan, dan kun je heel makkelijk contact houden! (en bokken natuurlijk Haha! )

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:54

Gaan! Mijn droom is emigreren naar een ander land, dus dit zou voor mij echt een super fantastisch aanbod zijn Haha!

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:47

Absoluut nemen. Ik zou het doen. Wel goed navraag doen over sociale verzekeringen e.d. Val je onder de italiaanse sv of onder de nederlandse, hoe is dat geregeld etc. Ziekenfonds etc.
Mijn vriend is verpleegkundige en die wil graag naar Italie, in ons geval hou ik het tegen omdat ik dan geen baan heb.
Ik zou zo gaan, Joris mag dan wel bij mijn oudoom In Italie staan. Die heeft nog 2 paarden op stal.