Veulens van Nashville (samber x indiana)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Veulens van Nashville (samber x indiana)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 16:40

Ik ben opzoek naar veulens van mijn KWPN merrie Nashville. Ze heeft 6 veulens gehad. Lijkt me leuk om te zien wat er van ze is geworden en wie de vaders waren!


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:54

Neem ff contact op met het stamboek, volgens mij kunnen ze dat daar (heel) makkelijk voor je op zoeken.

- Offline -

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:05

DeesDeBest schreef:
Neem ff contact op met het stamboek, volgens mij kunnen ze dat daar (heel) makkelijk voor je op zoeken.


Helaas kom je bij het KWPN tegenwoordig niet veel verder dan hoeveel veulens, van welke vader en wat ze gepresteerd hebben. Ze geven geen informatie meer over fokkers of laatst geregistreerde eigenaren .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:10

Tiffy"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Neem ff contact op met het stamboek, volgens mij kunnen ze dat daar (heel) makkelijk voor je op zoeken.


Helaas kom je bij het KWPN tegenwoordig niet veel verder dan hoeveel veulens, van welke vader en wat ze gepresteerd hebben. Ze geven geen informatie meer over fokkers of laatst geregistreerde eigenaren .
[/quote]

Maar je kan toch wel een afstammelingenoverzicht krijgen???
Daarop kan je zien hoe die paarden heten, dat zoekt al makkelijker dan!

Don't dream your life, live your dreams!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:25

gabyfedde"]
[quote="Tiffy"][quote="DeesDeBest schreef:
Neem ff contact op met het stamboek, volgens mij kunnen ze dat daar (heel) makkelijk voor je op zoeken.


Helaas kom je bij het KWPN tegenwoordig niet veel verder dan hoeveel veulens, van welke vader en wat ze gepresteerd hebben. Ze geven geen informatie meer over fokkers of laatst geregistreerde eigenaren .
[/quote]

Maar je kan toch wel een afstammelingenoverzicht krijgen???
Daarop kan je zien hoe die paarden heten, dat zoekt al makkelijker dan!
[/quote]

Ja dat klopt, ik zei ook dat je niet verder kwam dan hoeveel veulens, van welke vader en wat ze gepresteerd hebben = afstammelingenoverzicht alleen dan anders gezegd Haha! Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:41

Ja maar daarop staan ook namen van de paarden!
Dan kan je gericht op naam zoeken: bv. Wie kent TRUUS Vader.... moeder Nashville moedersvader Samber

Don't dream your life, live your dreams!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:10

gabyfedde schreef:
Ja maar daarop staan ook namen van de paarden!
Dan kan je gericht op naam zoeken: bv. Wie kent TRUUS Vader.... moeder Nashville moedersvader Samber


Dat weet ik, ik heb hier stapels overzichten liggen Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 12:15

Maar ik weet niet wie de vaders zijn. Kan ik het dan wel vinden? Ik heb net even op de KWPN sit gekeken, maar kom er niet echt uit....

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:24

Nashville8 schreef:
Maar ik weet niet wie de vaders zijn. Kan ik het dan wel vinden? Ik heb net even op de KWPN sit gekeken, maar kom er niet echt uit....


FF bellen of mailen met het KWPN. Zeggen dat je een afstammelingenoverzicht wil opvragen van je merrie, stamboeknummer en naam geven van je merrie en binnen een paar dagen ligt het overzicht bij je thuis . Als je wilt, kun je ook het overzicht van haar moeder en oma opvragen (stamboeknummers doorgeven), daar doen ze niet moeilijk over.

Wie de vaders zijn staat op het overzicht.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 12:38

wat leuk. Werkt echt verslavend die stamboeken! Ik ga ze meteeen mailen! Bedankt.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:51

Tiffy"]
[quote="Nashville8 schreef:
Maar ik weet niet wie de vaders zijn. Kan ik het dan wel vinden? Ik heb net even op de KWPN sit gekeken, maar kom er niet echt uit....


FF bellen of mailen met het KWPN. Zeggen dat je een afstammelingenoverzicht wil opvragen van je merrie, stamboeknummer en naam geven van je merrie en binnen een paar dagen ligt het overzicht bij je thuis . Als je wilt, kun je ook het overzicht van haar moeder en oma opvragen (stamboeknummers doorgeven), daar doen ze niet moeilijk over.

Wie de vaders zijn staat op het overzicht.
[/quote]
Zo doe ik het ook altijd, ideaal!!

Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:47

Zo ideaal is dat niet... Zodra je info gaat vragen over een eigenaar ofzo, kom je geen stap meer verder. Dan kun je dus nooit contact opnemen met een eigenaar van een nakomeling van jouw paard, alleen als toevallig iemand dat paard op forum o.i.d. kent.

Gaat bij sommige andere stamboeken gelukkig een stuk makkelijker.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:29

vanda's schreef:
Zo ideaal is dat niet... Zodra je info gaat vragen over een eigenaar ofzo, kom je geen stap meer verder. Dan kun je dus nooit contact opnemen met een eigenaar van een nakomeling van jouw paard, alleen als toevallig iemand dat paard op forum o.i.d. kent.

Gaat bij sommige andere stamboeken gelukkig een stuk makkelijker.


Ik vind het ook erg jammer dat ze de gegevens niet meer vrijgeven. We hebben de afgelopen jaren aardig wat paarden opgezocht dankzij de gegevens van de eigenaren op het overzicht. Helaas kan dat nu dus niet meer . Bij Isa, de moeder van Velvet, stond een heel rijtje eigenaren en we hebben ze allemaal gebeld en zo kwamen we achter haar hele levensverhaal. Erg jammer dat dat nu niet meer gaat, want ik heb nog niemand gesproken die het vervelend vond dat we contact opnamen. De meeste mensen vonden het erg leuk om te weten waar hun paard vandaan kwam of gebleven was .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 09:10

Ja, Ik heb gisteren de vorige eigenaar van mijn paard gebeld. Hij heeft 4 veulens met haar gefokt. Ik ben er achter gekomen dat ze een veulen gekregen heeft van Kennedy, Kigali, Metall en Cantos. Het veulen van Cantos stond nog bij haar toen ik haar kocht. Nu nog de namen van de veulens (staan niet op de KWPN website).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 89 bezoekers