Ellende

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-01 14:02

Zucht...houdt het dan nooit op? Jurita was 3 weken geleden afgekeurd door de kliniek, Razinda was een paar weken geleden erg ziek, steeds boven de 40 graden koorts, antibiotica prikken gehad, koortsprikken etc. Nu is Jurita weer ziek, ze heeft 39,8 graden koorts en ze eet niet. Nou, Jurita en niet eten, dat mag in de krant. Die is de hele dag geobsedeerd bezig eten te zoeken. Ik word er gek van, en dan al die rekeningen van de dierenarts, daar wordt je ook niet vrolijk van.


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 14:05

Ik kan me erg goed voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Ze zeggen wel dat een ongeluk nooit alleen komt, maar het is ook werkelijk zo. Helaas kan ik er niets aan doen, maar ik kan je wel erg veel sterkte wensen en bedenk dat achter die donkere wolken toch altijd weer de zon schijnt. En wens je paarden beterschap.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-01 14:07

Dank je! En nu ik toch aan het klagen ben, ik ben ook al mijn baan kwijt Boos!

Maar inderdaad, het komt vast wel weer goed...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 14:11

je baan kwijt? jeetje, dat kun je er nog net bijgebruiken! hoe heb je dat zo dan?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 14:17

jeetje zeg. Een ongeluk komt nooit alleen, inderdaad maar dat kun je er niet bijgebruiken dan.

Ik weet hoeveel zorgen je, je kan maken. Ik wens je sterkte en klaag maar zoveel je wilt, hoor.

kan niet veel doen. maar wel een lezend oog bieden....


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-01 14:30

Bedankt!
Haha een lezend oog Lachen

Ik ben mijn baan kwijt omdat we hier met z'n tweeen waren (mijn baas en ik) en nu is er iemand bij gekomen en Finland (de echte baas zegt maar) vindt het te duur worden 3 mensen, dus nu moet ik eruit. Het is heel vervelend, maar gezien mijn toekomst misschien wel beter.
Af en toe wou ik dat er gewoon een soort uitgestippelde weg klaar lag die je alleen maar hoefde te volgen en dat ik niet allemaal van die moeilijke keuzes hoefde te maken. Maar ja, that's life...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 14:41

ik bergijp precies wat je bedoelt! dat zou ik ook wel graag willen, maar de grap is dat het leven 1 grote aaneenschakeling is van keuzes. Sosm moeilijke, soms makkelijker, maar elke keer als je een keuze maakt, dan laat je weer aan andere keuze liggen! Frustrerend idee he?!

Liefs, T.

PS:Ik hoop dat je snel in wat rustiger vaarwater komt! En natuurlijk hoop ik het beste voor Jurita en Razinda, maar dat spreekt hopelijk voor zich!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 14:59

I know, I know.....
Overigens kunnen we elkaar geloof ik een handje geven. OOk mijn twee paarden lopen continue te kwakkelen en wat mijn werk betreft sta ik op non actief.....

Voorzitster AFM

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 16:45

Was je in vaste dienst of op uitzendbasis? Ik vraag me namelijk af of ze je wel op zo'n manier mogen ontslaan... (sorry, net tentamen arbeidsrecht achter de rug)
Ze moeten toch een gegronde reden hebben? En ik vind deze reden niet echt gegrond. Het lijkt mij dat ze jou niet mogen ontslaan omdat er iemand anders bij komt...

Misschien ben ik ook wel een wijsneus...

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 23:42

hai kitty!
Bij ontslag op staande voet moet er een 'dwingende reden' zijn, welke meteen aan betreffend persoon moet zijn medegedeeld en ook moet dit dan meteen ingaan.
In de praktijkworden meestal de contracten niet meer verlengd, of opengebroken en als de ander er mee instemt ( als je hoort dat je niet meer bevalt wil je vaak niet meer blijven..) wordt het einde daarvna vernaderd zeg maar.
( ook vorige week recht tentamen gehad haha, 2 zelfs)
Ontslaan zonder geldige en duidelijke reden is echter niet zomaar mogelijk ( helaas soms voor de werkgever, beter voor de werknemer..)
Waar steudeer jij eigenlijk?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-01 10:59

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb nog niets getekend, en het is ook geen ontslag op staande voet. Ik heb nog 2 maanden om iets te vinden. Als ik weg ga krijg ik gewoon mijn vakantie geld en een extra maand. Aan de ene kant wist ik dat ik toch ooit iets anders moest gaan doen, want hier kom ik ook niet verder mee. Maar ik had daar nog even mee willen wachten. Ik krijg nu wel ineens een hoop geld en dat kan ik ontzettend goed gebruiken. Ik neem ook aan dat ik bij een andere baan meer ga verdienen, zeker als ik full time ga werken (ik werk nu 30 uur). Ik weet gewoon dat het beter is dat ik weg ga, al vind ik het wel heel erg. Zo'n baan als deze vind ik nooit meer, met zoveel vrijheid etc. Maar ik kan me hier niet ontwikkelen en dat ik ook zonde. Daarom denk ik dat ik het maar in goed overleg moet laten gebeuren, want als ik het hard ga spelen dan wordt niemand daar gelukkiger van.

Jurita stond gisteren met 40.2 graden koorts, ze stond er echt heel zielig bij en at ook niet. Ze heeft antibiotica gekregen en vandaag komt de dierenarts weer.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 11:31

Wat vervelend zeg, maar is misschien wel zo bedoeld? Je paard 'moet' verhuizen en jij hebt nu dan ook geen banden meer met een plek om te werken??
Probeer altijd te werken met wat het leven je aanbiedt, meestal heeft het een goede reden.

Ik wilde dat ik dat kon denken over Orry die nu dus kreupel is...flink balen.
Donderdag komt de dierenarts want die komt ook al tandjes kijken en bij Orry wolfstand verwijderen.

He veel sterkte in deze periode en wees voorzichtig met het 'extra' geld straks,
geld vliegt!! vooral met paarden Knipoog

Ik wil nog steeds een BioScan laten doen maar zij komt best ver hier vandaan en of ik breng Orry daar een week voor een complete fixer-upper of ze komt hier als er 3 of meer personen in totaal zijn....
moeilijk, mensen hebben wel interesse maar nog niks concreets.

Groetjes,

Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-01 12:06

Nu ik eerst een nieuwe baan moet zoeken, denk ik dat ik de paarden toch voorlopig op deze stal laat staan. Ik weet dat ik hier nu niet meer gebonden ben, maar ik heb hier toch ook vrienden gemaakt, en ik weet niet of ik weer in Breukelen zou willen wonen. Ik kom daar bijna ieder weekend om mijn ouders en vrienden op te zoeken, maar ik heb niet zoiets van: hier zou ik weer willen wonen. Ik vind het echt heel moeilijk! En een leuke stal vind je ook niet zomaar. Bij ons op stal rij ik nu ook een paard, daar kan ik een jaar op gaan rijden.

He wat vervelend dat Orry kreupel is! Je weet niet wat het is? Als je hem een week weg zou brengen voor dat bioscannen, wat kost dat dan, weet je dat? En hoeveel behandelingen krijgt hij dan en waar is het eigenlijk? Ik zou op zich wel naar jou toe kunnen komen omdat ze bij mij op stal toch een beetje raar erover doen. Dan vind ik dat niet zo prettig om dat daar te doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Tinkermuts en 31 bezoekers