Ukkiepuk rijdt ook op Celvin.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Ukkiepuk rijdt ook op Celvin.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 21:23

HET bewijs dat Celvin soms ook wel eens braaf kan zijn Haha!

Celvin is een NRPS ruin (Casper x El Beauty) van 6 jaar oud. Hij is van Agnetha (Celvin op bokt) en ik rijd hem zo'n 2x per week. Na een wat rommelige start gaat hij nu steeds beter lopen.

Hij heeft heel veel moeite om goed op zijn achterhand te lopen en het lukt heeeel soms om hem er goed bij te rijden. De foto's zijn niet zo heel goed maar het geeft wel een indruk hoe Celvin loopt als hij een betere dag heeft....

Afbeelding
Even poseren....

Afbeelding
Afbeelding
Dit is zo'n beetje het beeld wat de meeste mensen bij ons op stal zien als we aan het rijden zijn Knipoog

Afbeelding
Mooi achterkantje Tong uitsteken

Afbeelding
Hij loopt hier te diep maar ik wilde hem toch laten zien omdat hij hier echt over zijn rug loopt, die kan bijna niet boller...

Afbeelding
Afbeelding
De laatste 2 foto's heb ik bewerkt vandaar de slechte kwaliteit, maar ik vind Celvin daar echt wel goed lopen dus vandaar dat ze erbij zitten....

Commentaar mag, als het maar wel goed onderbouwd is (zodat ik er wat aan heb)en niet herhalen wat al gezegd is AUB....... Haha!

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:28

mooi beestje, vreemd dat ie soms mooi naar beneden loopt en anders naar de sterren kijkt, vooral als hij naar boven kijkt, proberen je hand lager te houden, zodat hij meer ruimte krijgt om naar beneden te komen

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 21:31

Loeser schreef:
mooi beestje, vreemd dat ie soms mooi naar beneden loopt en anders naar de sterren kijkt, vooral als hij naar boven kijkt, proberen je hand lager te houden, zodat hij meer ruimte krijgt om naar beneden te komen


Hij ging daar gigantisch aan de kletter en ik lag er bijna af Clown

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:45

leuk dier! is wat anders dan zo'n shetje he? Tong uitsteken

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:26

Eeeh, geen verzet of wel, op die 2 fotos? haha! Mooie pony!!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:29

Zow, dat was ff knokken zo te zien! Mooie foto's verder, heb eigenlijk geen kritiek, zo te zien rij je erg netjes en dat netjes lopen komt vanzelf!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:48

Waar hij netjes loopt is het een leuk dier. Bij die andere twee foto`s lopen de rillingen me bijna over de rug! Hoe kan het dat hij dat doet, is het gewoon "niet willen" of zou hij ergens last van hebben? Is er al ooit naar gekeken, of naar de tanden? Wil ooit veel helpen hoor, spreek uit ervaring (tanden betreft)!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:53

En hoe groot is deze? Ik zag die foto's van het andere paard, daarbij vergeleken ben je wel een ukkiepukkie, maar deze staat je goed, niet zo fantastisch als zorro maar goed.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:23

Dit is echt een passend paardje voor je. Wel jammer dat ie met rijden zo lastig is. Heb je zoals koortje al aangaf eens gekeken of er andere oorzaken de reden kunnen zijn van dit gedrag. Dit moet op te lossen zijn, op de foto´s waar ie netjes loopt is het zeker een erg mooie pony!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:18

De 4e foto is echt om te kwijlen Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:35

Koortje schreef:
Waar hij netjes loopt is het een leuk dier. Bij die andere twee foto`s lopen de rillingen me bijna over de rug! Hoe kan het dat hij dat doet, is het gewoon "niet willen" of zou hij ergens last van hebben? Is er al ooit naar gekeken, of naar de tanden? Wil ooit veel helpen hoor, spreek uit ervaring (tanden betreft)!


Nee hoor hij is gewoon heeeeel fris. Tanden worden elk half jaar nagekeken en is niets mis mee. Volgende week gaat hij weer. Hij staat onder behandeling van een fysio en die is eigenlijk heel tevreden over hem. Hij is lekker soepel (quote fysio Knipoog )

Celvin is 1.48m hoog dus idd een beetje betere maat dan Ismaël Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:39

kleine tip, Als ie zo tekeer gaat maak je het voor jezelf makkelijker als je je handen laag houd (gewoon op de normale plek)....

Verder zitten er hele mooie foto's tussen........ lijkt me een fijn paard om te rijden succes

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:55

gijsenkim schreef:
kleine tip, Als ie zo tekeer gaat maak je het voor jezelf makkelijker als je je handen laag houd (gewoon op de normale plek)....

Verder zitten er hele mooie foto's tussen........ lijkt me een fijn paard om te rijden succes


Dank je wel voor de tip, ik probeerde het idd maar hij is dan zoooo snel. Ik moet dan echt nadenken wat ik als eerste moet doen. Een volte op (anders looptie de bak uit Clown ) en mijn hand idd laag om te zorgen dat ik weer en stuur heb Haha!

Deze foto's zijn van een paar weken terug. Nu we weer wat vaker in de binnenbak rijjden gaat hij er eigenlijk niet meer vandoor. Wel doet hij nog ietsje zijn hoofd omhoog als ik vanuit draf halt wil houden, dat vind hij echt nog een beetje moeilijk......

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:07

Koortje schreef:
Waar hij netjes loopt is het een leuk dier. Bij die andere twee foto`s lopen de rillingen me bijna over de rug! Hoe kan het dat hij dat doet, is het gewoon "niet willen" of zou hij ergens last van hebben? Is er al ooit naar gekeken, of naar de tanden? Wil ooit veel helpen hoor, spreek uit ervaring (tanden betreft)!

Bloos! *vind hem op de eerste twee foto's eigenlijk veel leuker* Lips are sealed

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 22:32

Reenarulez"]
[quote="Koortje schreef:
Waar hij netjes loopt is het een leuk dier. Bij die andere twee foto`s lopen de rillingen me bijna over de rug! Hoe kan het dat hij dat doet, is het gewoon "niet willen" of zou hij ergens last van hebben? Is er al ooit naar gekeken, of naar de tanden? Wil ooit veel helpen hoor, spreek uit ervaring (tanden betreft)!

Bloos! *vind hem op de eerste twee foto's eigenlijk veel leuker* Lips are sealed
[/quote]

Ik zie hem liever lopen zoals op de laatste 2 foto's Knipoog Haha!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:10

leuk dier ik herken dit probleem.. doorzetten en doorgaan want paardje is super... lukt best

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:29

Ik vind Zorro leuker Knipoog .

Maar dit ziet d'r ook super uit hoor!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:34

Dennis schreef:
Ik vind Zorro leuker Knipoog .

Idd
Zo'n groot paard is zo raar Knipoog

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:13

Ik zie je ook liever op Zorro maar deze misstaat je zeker niet.... Haha!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:43

Wat leuk om je op zo'n paard te zien! is trouwens wel een supermooi paard met een mooi hoofd!!!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:07

Inderdaad je handen laag houden en je benen an je paard houden, maar als een paard lastig is dan gaat je lijf een eigen leven lijden daar weet ik alles van Lachen

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:51

Op de laatste foto's zit je een beetje in een 'leunstoelhouding' en kijk je iets naar beneden. Nu ben ik wel héél zeurderig hoor, verder is het heel mooi!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:00

Ik ken celvin en hij is soms echt een dondersteen..
Vandaar dat me nichten ook bij miljoes op stal staan! miljoes heeft hem heel goed gereden en heel veel dingen hem afgeleerd.
maar hij is een schat..
hij kan ook best goed springen..
maar dat doen ze volgens mij niet met hem..
maar voordat ze celvin hadden werdt er veel met hem gesprongen en wou een meisje zelfs met hem starten.. maar dat is weer een ander verhaal..
maaar toppie hoor Haha!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:30

oewh familie van hanna!!
geweldig paard!
kus!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:32

van hanna?? wie is dat??die ken ik niet hoor Haha!