London

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

London

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:05

21 t/m 23 november gaan m'n zusje en ik, met de pv van m'n werk, een weekandje naar Londen, wat moeten we zo ie zo gaan bekijken als we er zijn? We gaan al naar de London Dungeons, wat is er nog meer de moeite waard, en waar kan je leuk uitgaan en zijn ze erg streng op leeftijd (m'n zusje is nl nog maar 16 Haha! ), alle tips zijn welkom.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:25

Je moet 18 zijn zover ik weet.
Piccadily circus is leuk!En Harrods daar moet je echt eens een keer geweest zijn, prachtig, mooie juwelen enzo Kwijl
Ik kan de warme chocaldemelk met marsmallowtjes aanbevelen Tong uitsteken
Pff ik ben jaloers op je, Londen is een geweldige stad!Alleen erg duur!
Maar Oxford street heeft hele mooie winkels, en dat grote rad is ook leuk om een keer in geweest te zijn.
Iig tis gewoon super daar Tong uitsteken

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:27

Ik ben het helemaal met Ctal eens. Je kan ook van die info-boekjes over Londen kopen daar kun je mooie plaatsjes spotten. Het is gewoon een super mooie stad. Ik ben er rond kerst geweest, als het goed is krijg jij daar ook een gedeelte kerststijl mee en dan is alles helemaal GEWELDIG!!!!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:29

Een musical is ook altijd leuk om te doen, je kan gewoon daar kaartjes kopen (is ook nog eens goedkoper dan reserveren). London Dungeon is ook erg leuk ja! Maar pas op voor de patat in het restaurant Tong uitsteken
Met de London Eye loop je wel het risico (als het druk is) dat je er niet in kunt als je niet reserveert (hadden wij dus, nadat we weet ik veel hoe lang in de rij hadden gestaan)

En verder kan je er natuurlijk heel erg leuk winkelen *LOL*

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:36

Ik ben er met school geweest, echt heel leuk!
London dungen is inderdaad heel leuk en de london eye en Harrods moet je een x gedaan hebben. (bij harrods hebben ze ook een hele paarden afdeeling)
En ja wat kun je nog meer doen winkelen, ze hebben echt hele leuke winkeltjes en een keer naar het wissellen van de wacht bij bukinham palace (hoe schrijf je dat) geen kijken is ook wel een keer leuk om te zien.
In iedergaval veel plezier.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:38

Solide schreef:
Ik ben het helemaal met Ctal eens. Je kan ook van die info-boekjes over Londen kopen daar kun je mooie plaatsjes spotten. Het is gewoon een super mooie stad. Ik ben er rond kerst geweest, als het goed is krijg jij daar ook een gedeelte kerststijl mee en dan is alles helemaal GEWELDIG!!!!


Ik was er ook tijdje voor kerst, en ze waren daar al helemaal in kerst sfeer, echt super OK dan!
Je hebt hier in bv. pretparken weleens van die borden hangen hoeveel uur het nog duurt vanaf daar.
Dat had je daar in bv. Harrods ook, aangezien de kerstman er was en cadeau's gaf, :S mensen die met hun kinderen in de rijd gingen staan ook al stond er dat het nog 2 uur duurde.
Ze hebben er ook zo'n supergrote speelgoed winkel, echt geweldig om dat te zien, je kan tbijna niet laten een knuffel te kopen Haha!
3 jaar geleden ofzo was ik er ook en toen waren die jojo's 'in' echt zoveel jojo's had ik nog nooit bij elkaar gezien, en hele speciale Haha!

Haha ja bij de paardenafdeling in Harrods heb ik nog een shabrak gekocht, kon het niet laten!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:58

Bij Harrods tea-en op de 4e verdieping is een absolute aanrader!
Ik weet niet of je er ook op zondag bent, maar anders is Speakers Corner in Hyde Park ook erg leuk.

Verder vind ik Covent Garden ook veel sfeer hebben.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:02

London Bridge natuurlijk!

Ik ben toen idd naar 2 musicals geweest. Ik weet niet of je het er voor over hebt en of ze nog draaien, maaar The Lion King en The Phantom of the Opera zijn echte aanraders!! Echt onwijs gaaf.

Zelf ben ik fan van Starbucks koffieshop. Ondanks dat ik geen koffie lust vind ik het een heerlijke shop. Allerlei soorten koffie en thee met lekkere koeken. Smulluh!!!

Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:54

Ja, de musicals zijn leuk. Uiteraard moet je engels wel goed zijn, anders snap je natuurlijk niet veel van het verhaal.
London Eye, Harrods, London Dungeon.
Stap in zo`n dubbeldekker bus (ai...is wel wat koud, binnen zie je zo weinig) ehh.. even denken...

Hier heb je een fijne link... Look for yourself....

http://www.euroreizen.be/citytrips/lond ... gheden.htm

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:58

Ja je hebt echt een super leuke tijd om naar Londen te gaan. Ik ben gewoon jaloers. Misschien dat ik zo'n dagtripje nog naar Londen wil gaan doen. Die heb je ook dat je 's-morgens heen vliegt en 's-avonds weer terug. Gewoon een dagje Londen in kerstsfeer...

Harrods vond ik toen inderdaad ERG mooi!!! Daar had ik toen ook hele mooie foto's van gemaakt en zelfs een paar binnen, maar dat mag daar niet. Gewoon stiekem een x knippen Knipoog

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:38

Een tip, koop een london AZ ( stratenplan) kost niet veel en je hebt er veel geniet van anders loop je het risico als een kieken zonder kop rond te lopen.

coventgarden, St-Martins lane, long acre& st-james street is een leuke winkelbuurt waar het niet zo druk is als de Oxford/picadillybuurt

-zeker één lush-shop bezoeken
-london bridge en the docklands erond
-Spitalfields market ( metrohalte liverpoolstraat)
-Camden street market
-Camden stables market ( halte chalk farm)
-British museum (is gratis heel groot en heel mooi)
-Victoria & albertmuseum (afdeling mode is boeiend)
-de buurt rond Carnaby street (een zijstraat van Regent street, MAC heeft fantastische make-up)
-speakers corner
-Soho/china town voor s'avonds (suchi eten in YO!sushi is Leuk, alles komt op een lopende band voorbij en je neemt ervan wat er goed uitziet)
-Ministry of sound op South Bank is een aanrader voor uitgaan ofwel HOME op Leicester square of als je geen zin hebt om een hele tijd aan te schuiven: er is een leuk cafe/dansgeval (je herkent het aan de mozaïeken) in Bear street of Hunt street als ik me niet vergis (alleszins een van de straatjes tussen Leicester square en charing cross road
of Tiger tiger

-voor goedkope tickets voor musicals: the ticket booth op Leicester square (dichtbij picadilly) daar vind je de last minutes

een leuke wandeling die je langs Westminster, dowing street 10, the horseguards en een mooie stukje thames brengt (vooral s'avonds als de lichtjes aan zijn, als je geluk hebt is de kerstverlichting al aangestoken) :
halte embankment, naar het water gaan, dan naar links langs de oever van de thames (let op de granaatinslagen in de kademuur/standbeelden, nog souveniertjes van de blitzkrieg) richting Westminster, bij houses of parliament (te herkennen aan Big Ben) naar boven, kijkje nemen bij Westminster abbey, door Whitehall terug naar bovennaar trafalgar square

Een goeie italiaan (mijn favoriet): uno in Denbigh street (halte victoria)

Voila.. dat is alles wat er bij me opkomt op dit moment. Veel plezier!

P.S.: in case you wondered...ik heb er gewoond

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:46

Achter Harrods zit een klein restaurantje. De Stockpot, ik weet niet of 'ie er nu nog steeds zit maar je kunt daar erg lekker eten En ik vond het busrijden daar al een avontuur opzich.. Vooral als je in de achterste bus zit Scheve mond

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:02

De WegisWeg en de Lekke Ketel Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:10

Op zondag naar Camden (metrohalte Canden Town, ligt aan de northern line, dat is de zwarte lijn op de kaart) voor een hele grote markt a la Waterlooplein... maar dan groter en beter... op zaterdag is Portobello Road (de grootste antiekmarkt!) ook leuk om even te bekijken voor je naar Covent Garden (Fitz heeft gelijk, Covent Garden ademt een heerlijk sfeertje uit!) gaat en als je naar de Tower Bridge gaat; aan een van de kanten kan je een trap af die naar een pleintje leidt dat heel mediterraan aan doet en waar ze een heerlijke sandwichshop hebben/hadden... Carnaby Street vind ik ook leuk, en Oxford Street en Regent Street (in Regent Street zit een giga Disney winkel en ook Hamleys zit daar geloof ik). Zelf ben ik altijd dol geweest op Kensington Market (metrohalte High Street Kensington, aan de district en circle line -groen en geel op de kaart) fantastische winkeltjes daar! Maar mijn broertje meent dat dat niet meer bestaat... Scheve mond laten we in hemelsnaam hopen dat hij niet goed heeft gekeken!!! Hij woont in London dus ik denk dat ik hem voor de zekerheid nog maar eens op pad stuur... ik ben er zelfs immers ook vaak genoeg langs gelopen...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:42

Altijd graag op Leicester Square geweest en het Soho gedeelte erachter. Minne: Yo!Sushi is leuk voor een keertje, maar voor het lekkere ga je beter naar Satsuma, tegenover de O-bar in Soho. Ik heb heimwee naar de zondagmiddag (happy afternoon) cocktailbar-en-dan-Satsuma trips.

Ik heb er dus ook gewoond Haha!

Harrods vind ik niets, te touristisch, maar de grote musea kan ik je juist weer wel aanraden. (British Museum, Natural History Museum!) Hoewel je daar rustig een weekend op zich door kan brengen. Oh, en Tottenham Court Road is leuk als je van electronische gadgets houd.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:08

Feetje schreef:
De WegisWeg en de Lekke Ketel Knipoog


hahahhaahah Haha! Die is goed!! *LOL* OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:54

Trouwens, Lush zit ook in Amsterdam en Den Haag. Toch leuk om te weten? Ik moet er weer eens heen om kerstcadeautjes in te slaan...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 11:17

Jeetje als dit allemaal moet gaan doen in drie dagen..... Het klinkt wel allemaal erg leuk, nu heb ik nog meer zin om te gaan, in onze hotelkamer (we gaan naar een 4 sterren hotel *LOL* ) ligt als het goed is een Marco Polo boekje waar veel bezienswaardigheden in staan, onze nieuwe digi gaat mee, dus als ik terug kom een uitgebreid foto verslag.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:00

vikki schreef:
de Tower Bridge gaat; aan een van de kanten kan je een trap af die naar een pleintje leidt dat heel mediterraan aan doet en waar ze een heerlijke sandwichshop hebben/hadden...


oh ja, 't is natuurlijk Tower bridge dat ik bedoel ipv London bridge en die sandwichshop is Pret à manger, ligt langs de kant van london tower, in de voet van de bridge
Prét a manger was mijn favoriete broodjesshop maar die vind je overal in London moet je niet echt voor naar de tower gaan. (als je gaat, broodjes meenemen is goedkoper dan broodjes daar opeten, en vooral de smoothies proberen Vingers aflikken )

En als je uitgaat, de tenten die met regenboogkleurtjes versierd zijn gayclubs... in case you didn't know

En arwenlune, mis jij london ook zo? Ik ben hier ook gelukkig maar toch telkens als ik beelden van London op tv zie, krijg ik het even lastig en als ik voor een korte trip ernaartoe ga , dan voel ik me zo ontzettend 'thuis' en lekker in m'n vel
Enne, zal ik je jaloers maken: Ik heb in Lush gewerkt Cool (meerbepaald die in Regentstreet) en ik ben een complete lushfanaat . Trouwens, goeie keus met je karma-geurtje...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:17

Ik heb periodes dat ik het erg mis ja, vooral nu het weer minder word, raar genoeg. Ik zit hier beter, heb veel meer ruimte en een paard, zat daar in een gedeelte hokjesflat zonder tuin of balkon. En toch... is het een sfeer waar ik wel heimwee naar kan hebben. Vooral die zondagmiddagen in de O-bar en Satsuma. En clubben in Slimelight. En Camden Stables&Lock. *zucht*

Ik moet nodig weer eens terug, maar heb voorlopig niet echt geld Boos!