Ze zijn zo ontzettend fliefd :)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Ze zijn zo ontzettend fliefd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 15:49

Onvoorstelbaar zo fliefd als ze zijn Lovers

Ja want onze kietjes zijn namelijk helemaal in love Lovers . Twee van hen dan. De nieuwste en onze oudste gele. Lief he. Of ze nu homo zijn of er is echt een vrouwtje bij weet ik niet maar de gele zat van de week bovenop de blauwe Bloos! . Dus hebben wij ze maar gescheiden van de rest en daar waren ze heel blij mee en er een 'prive-kamertje' bij gemaakt Lachen.

Ben benieuwd of wij nu kleine kietjes krijgen Tong uitsteken

'Paint' it 'Black'


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:55

Wij hebben thuis kietjes met eitjes gehad. Mijn broertje had zelf een nestkastje gemaakt. Dat voldeed blijkbaar Haha! (moet van hout zijn en donker binnen en een holletje in de bodem hebben, geen nestmateriaal verder)
2 eitjes waren onbevrucht en 1 eitje is niet uitgekomen, was wel bevrucht. 1 eitje is onze lieve Toedidoe. Helaas is mama kiet er aan onderdoor gegaan.

:evaw:

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:03

Wat lief!!!!

Ik hoop ook op kleine kietjes voor het fliefde stelletje Haha! .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:16

Sjimmy schreef:
2 eitjes waren onbevrucht en 1 eitje is niet uitgekomen, was wel bevrucht. 1 eitje is onze lieve Toedidoe. Helaas is mama kiet er aan onderdoor gegaan.


....waar is mamma kiet precies aan onderdoor gegaan?

Maar idd het is schattig verliefde vogeltjes en als je dan ook ziet hoe de jongetjes kiet zijn best doet , geweldig OK dan! Lovers

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 16:20

Oh, wij hebben zo'n badje afgedekt met wat kranten (want hebben geen nestkastje) maar daar geen kuiltje in. Wel wat kranten die ze zelf kunnen versnipperen Maar dat is dus niet goed?

'Paint' it 'Black'

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:22

Och wat schattig. Krijg je dan groene jonkies? Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 16:55

kweenie. Ik heb gezien dat er ook paarse kietjes bestaan. Lijkt me ook wel leuk.

Als dit allemaal wel doorgaat en ze zijn geen homo. Dan zijn onze kietjes voorzien van onze WEDSTRIJDKLEUREN Haha!

'Paint' it 'Black'

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:04

M'n peter had vroeger een volière met allemaal kietjes (en nog paar ander soorten vliegbeestjes in) en die deden soms ook braaf hun best om het kietjesras te laten voortbestaan.. en ze deden dit in een gewoon nestkastje (zo een simpel houten ding, met een rondje langsvoor met een stokje voor en lekker donker vanbinnen)...

Ik vond het altijd wel lief, om die kleine kietjes te zien als ze zich net stoer genoeg voelden om af en toe eens met het koppie te komen piepen aan het gaatje van het nestkastje Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:45

Mijn broertje had een houten hokje met een niet te groot (ze zijn kieskeurig!) gat gemaakt en in de plank van de bodem een holletje.
Je kan het gat beter te klein maken en niet te hard hout gebruiken, dan maken ze het zelf wel groot genoeg.
Wij hadden zo'n kieteboekie uit de bieb en daar stond dat in.

Mama kiet kon alleen maar naar rechts vallen als ze vloog, ze was echt ongelukkig. Op een gegeven moment is ze in een emmer met water (van het ramen zemen) gevallen en kon daar niet meer uit komen Verdrietig Wij kwamen er te laat achter. Ze is dus verdronken, maar dat kwam omdat ze niet meer kon vliegen.
Niemand heeft ons kunnen vertellen wat dat precies was, maar het is wel gekomen na het eieren leggen en broeden.

Baby kiet is trouwens groen, papa is ook groen en mama was blauw.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, amandananana, cent, Chita, Corelli, Dana02, dolor, Donkim, EliseXJoelle, IASCrawler, Kimmie25501, Ladypronk, lastig, MartinJJ, meiske04, milatje, nile, Piekosjj, PlukenKrul, pony33, Rox87, Suky, TessaxQuincy, tirzasarah10, Vithou, xMayo, YandexBot, Yom, Zick_Zack en 78 bezoekers