Ik heb er geen zin meer in...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Ik heb er geen zin meer in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 09:57

Het is nu tien voor 9... en ik ben al sinds 6 uur op... Kon niet slapen, het ging gewoon niet.

Gelukkig heb ik de eerste 2 uur vrij vandaag van school, gelijk na de vakantie, dus ook wel weer prettig.... maar ik heb er echt geen zin meer in. Ik hoef pas om half 10 de bus te nemen.

School is niet leuk, ik zit me zelf alleen maar daar te stressen en trappen te lopen met loeizware tas. Grote bek van chagerijnige leraren en vervelende gillende ukkies overal om je heen.

Ligt dat aan de tijd van het jaar of zie ik het echt niet meer zitten?
Ik zat er nog aan te denken een vervolg opleiding te doen, maar dat hoeft voor mij zo ook niet meer.

Van de week was het nog vakantie, verveelde me toen ook redelijk, terwijl ik toch een boekverslag moest maken... maar school is erger.
Waarom kan school niet leuker zijn? Of 4 dagen in de week? Of minder uren? Misschien helpen leukere leraren daar al aan mee. Of minder herrie overal rond om je. De wereld bestaat tegenwoordig alleen nog maar uit herrie. Waar vind je geen herrie... Precies, tussen de paarden...

Ik moet vandaag tot het achste uur op school zitten... thuis blijven is ook weer zo iets.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:03

Ik zag het vandaag ook even niet meer zitten,en zit nu dus lekker 'ziek' achter mijn pc een beetje de dag door te komen met bokken.
Af en toe een dagje 'ziek zijn' op zijn tijd is echt wel even fijn.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:04

Opzich wil ik dat ook wel graag, Maar ik ben zo bang dat ik dan achterblijf met school...

Hmm... Glennie belt net dat ik om half 1 pas op school hoef te zijn...
En van mijn ma mag ik de rest van die uur niet thuis blijven Boos! Moet ik nog die joekels uit gaan laten ook nog. *zoek kill smilie*
Laatst bijgewerkt door Mireille op 27-10-03 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:12

Ja,je moet wel smiddags gelijk je vriendin bellen voor het opgegeven huiswerk.
En je kan overdag als je thuis blijft ook wat voorwerken ofzo.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:13

Fairie schreef:

Hmm... Glennie belt net dat ik om half 1 pas op school hoef te zijn...
En van mijn ma mag ik de rest van die uur niet thuis blijven Boos! Moet ik nog die joekels uit gaan laten ook nog. *zoek kill smilie*


Aaah,Arme Jij.... Ach gut

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:49

Had het ook na de vakantie...
Moet nu ook zo naar school, en heb 2 so`s en gister had ik verjaardag, dus heb niet echt verschrikklijk goed geleerd...
Maar het intresseerd me eigenlijk niet zo verchrikkelijk meer school
Ben gewoon veel liever bij Ilkkah en me verzorgpaardjes....

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:59

Ag gerem meiske Ach gut
Ik weet het, school is klote. Maar wij doen elkaar toch steunen tegen al die vervelende brugwuppies
Wij helpen elkaar naar het einde van t schooljaar

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:03

gijsenkim schreef:
ik zou gewoon lekker stoppen met school, lekker gaan werken.....

elke dag maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5, 25 vrije dagen per jaar, voor zo een 600 euro per maand........ JAAAHAAAA lang leve de vrijheid, nooit meer naar school, geen druk meer (behalve als je een baas heb die wil dat het werk op tijd af is natuurlijk, en zeker omdat hij je ervoor betaald). Geen bijdehante leraren meer (je hebt nu een baas die je pas echt voor rotte vis uitmaakt).

Tjonge jonge jonge.........



uit een ander topic over geen zin meer in school hebben...............

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:05

Ik ken het ik heb er ook al een tijd last van, nooit heb ik een hekel aan school gehad maar nu kots ik er toch zo erg van! Ik weet niet wat het is, ik zit nu in 5 havo, en ik heb er nu echt geen zin meer in, ik heb het veel te druk, zodat mijn pony haast geen aandacht meer krijgt, want ja school gaat voor, maar ik moet zo achterlijk veel inleveren.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:07

Berdientje schreef:
Ik ken het ik heb er ook al een tijd last van, nooit heb ik een hekel aan school gehad maar nu kots ik er toch zo erg van! Ik weet niet wat het is, ik zit nu in 5 havo, en ik heb er nu echt geen zin meer in, ik heb het veel te druk, zodat mijn pony haast geen aandacht meer krijgt, want ja school gaat voor, maar ik moet zo achterlijk veel inleveren.



hoe druk denk je dat je het krijgt als je 40 uur per week werkt?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:14

gijsenkim"]
[quote="Berdientje schreef:
Ik ken het ik heb er ook al een tijd last van, nooit heb ik een hekel aan school gehad maar nu kots ik er toch zo erg van! Ik weet niet wat het is, ik zit nu in 5 havo, en ik heb er nu echt geen zin meer in, ik heb het veel te druk, zodat mijn pony haast geen aandacht meer krijgt, want ja school gaat voor, maar ik moet zo achterlijk veel inleveren.



hoe druk denk je dat je het krijgt als je 40 uur per week werkt?
[/quote]

*LOL*....

Als je eenmaal werkt met 40 uur in de week kom je echt helemaal nergens meer aan toe.
Jongens, geniet van je schooltijd zo lang je nog kunt. Die tijd kun je nooit meer terughalen. En als je even depressief bent: dat kan ook komen door de tijd van het jaar. Laat licht, vroeg donker, je hebt het gevoel dat je alleen maar loopt te ploeteren. Neem eens een paar sessies op de zonnebank, daar knap je zeker van op.

En als je bang bent dat je pony haast geen aandacht meer krijgt, zul je toch in je andere bezigheden moeten schrappen.

Life is all about priorities

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:18

gijsenkim"]
[quote="gijsenkim schreef:
ik zou gewoon lekker stoppen met school, lekker gaan werken.....

elke dag maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5, 25 vrije dagen per jaar, voor zo een 600 euro per maand........ JAAAHAAAA lang leve de vrijheid, nooit meer naar school, geen druk meer (behalve als je een baas heb die wil dat het werk op tijd af is natuurlijk, en zeker omdat hij je ervoor betaald). Geen bijdehante leraren meer (je hebt nu een baas die je pas echt voor rotte vis uitmaakt).

Tjonge jonge jonge.........



uit een ander topic over geen zin meer in school hebben...............
[/quote]

Inderdaad Lachen de rede waarom ik weer ben gaan studeren Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:45

Maak nu geen fout waar je de rest van je leven spijt van gaat krijgen...
Een afgeronde schoolopleiding en een afgeronde vervolgopleiding zijn tegenwoordig geen garantie meer dat je ook echt op dat vakgebied werk gaat krijgen. Maar je hebt zoveel meer kansen op werk (en dan ook leuk en goed betaald werk) dan iemand die helemaal niets heeft....

En wil je echt niet meer naar school? Ik denk dat er een heleboel stallen zijn die wel goedkoop of onbetaald werk aanbieden...wil je je hele leven gaan strontscheppen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 11:55

Aah... lekker thuis vandaag Lachen Alles viel uit, en voel me toch niet oke dus lekker een dagje thuis, uiteraard mét huiswerk Boos!

Bedank, maar uh... ik heb nou niet bepaald de keuze om te stoppen met school. Ben helaas pas 15.
Nee, scheppen zie ik ook niet zitten Cassidy, dat kan mijn rug denk ik niet meer aan.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:33

gijsenkim"]
[quote="Berdientje schreef:
Ik ken het ik heb er ook al een tijd last van, nooit heb ik een hekel aan school gehad maar nu kots ik er toch zo erg van! Ik weet niet wat het is, ik zit nu in 5 havo, en ik heb er nu echt geen zin meer in, ik heb het veel te druk, zodat mijn pony haast geen aandacht meer krijgt, want ja school gaat voor, maar ik moet zo achterlijk veel inleveren.



hoe druk denk je dat je het krijgt als je 40 uur per week werkt?
[/quote]

idd, in de zomer maakt het me nog niet zo heel veel uit, maar wat denk je in de winter.. Scheve mond
Oftewl, geniet van je schooltijd, ik ga ook nog even door en ben blij als ik naar school toe mag, even geen stress van het werk.. OK dan!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 13:18

Het gaat mij ook niet echt om het werk wat je allemaal moet doen, in princiepe is dat een makkie... maar het feit dat je het moet doen, en nog zo saai ook......

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:31

Ik weet niet wat voor werk jij wilt gaan doen, maar ik zit het meerendeel van de week op kantoor, en dat is ook saai..
Helaas bestaat het leven niet alleen maar uit leuke dingen..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 13:39

Nee, helaas niet...

Ik weet nog niet wat ik wil gaan doen, ik denk dat het probleem groten deels ook daar ligt... Zo veel mogelijkheden heb ik niet

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:53

ik heb vandaag ook weer mijn eerste lesdag van een nieuwe periode...nu heb ik een heel goed rooster (dinsdag vrij, woensdag vrij en verder maar halve lasdagen) en nog spijbel ik al gelijk de eerste dag school is gewoon echt niet leuk meer...en als ik zo door blijf gaan mag ik begin volgend jaar nieteens meer stage lopen.
ik zit echt gigantisch te twijfelen of ik wel door zal gaan met school Scheve mond , grafisch vormgeven vind ik afschuwelijk werk, maar als ik deze opleiding afmaak kan ik wel weer naar de kunstacademie...maar om 'kunstenaar' te zijn heb je helemaal geen diploma nodig ofzo...dus waarom zou ik nog langer op school zitten Verward

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:54

Wat voor opleiding doe je nu dan?? Misschien is het een idee om een beetje rond te gaan kijken naar wat voor beroep je later uit wil gaan oefenen. En dan kijken welke studie daar op aansluit. Heb je misschien meer een doel om voor naar school te gaan! ? Klinkt saai, maar als je weet wat je wil komt het misschien ook een stuk makkelijker!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 14:07

Ik zit nu op het VMBO De Eindhovense School, voorheen het Grafisch Lyceum Einhoven. Het was eigenlijk het plan om hierna naar het MBO te gaan, maar zo veel zin heb ik daar nu ook weer niet meer in.

Welke richting ik dan op het MBO zou willen doen blijft ook nog steeds een vraag. Opzich zijn we redelijk geinformeert wat wat inhoud op school. Maar dan nog, die keuze is en blijft moeilijk. Daar begin ik nu aan te twijfelen... Moet ik wel doorgaan? Dadelijk is dat ook saai...

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:18

Ik zou eerst dit sowieso afmaken heb je iig een diploma! En vooral niet beginnen aan een opleiding waaraan je al twijfeld! Word je niet gelukkiger van. Ik zou veel op internet gaan zoeken naar studies. Het is vaak namelijk zo dat je het niet weet omdat je maar in 1 bepaalde richting kijkt. Er zijn zo ontzettend veel beroepen!! Dat vergeten we vaak! En als je nu al twijfeld of het te saai is, dan zou ik zeker gaan kijken naar iets waar je je beter bij voelt! Klinkt makkelijk maar doe het maar eens! Zit in hetzelfde schuitje..Heb havo-diploma, maar wat nu.. Boos!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:20

Nog even volhouden Ach gut ,dan kun je lekker 40 uur per week gaan werken Tong uitsteken

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:24

Wat wil je dan doen na het VMBO? Stoppen met school? Je moet sowieso tot je 17e twee dagen en tot je 18e één dag in de week naar school.
Ik kan je verzekeren.. een leuke baan vinden met een redelijk salaris, met alleen VMBO diploma wordt errug lastig (gb).

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 14:26

Ik kan wel eerst dit diploma halen, en dan pas de keuze maken. Maar het toelatings percentace op het MBO ligt erg laag, Wanneer je het je diplome op het VMBO hebt gehaald heb je meer kans om direct door te gaan. Van buiten af word dat moeilijker. Dus ik denk ook voor als ik een jaartje of zo niets ga doen.

40 uur per week werken ben ik ook helemaal niet van plan. Ik kan 5 dagen school al met veel moeite vol houden.