Springknie / vocht in voorknie door trap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Springknie / vocht in voorknie door trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:11

Mijn paard heeft vorige week zaterdag een trap tegen haar knie gekregen van ander paard. Dit was toen vrijwel gelijk een bult geworden.
De volgende dag was het rondom bult erg opgezwollen met vocht. Nu een week verder is het meeste vocht naar beneden gezakt (onderbeen en koot) en begint weg te trekken. De geraakte plek blijft echter dik.

Het wordt iedere dag zeker 3 keer 10 minuten afgespoten en ingesmeerd met arni-vetsum van VSM voor kneuzingen. Dit heeft de dierenarts namelijk gegeven. Die zegt dat het wel 2 tot 3 weken kan duren voor bult weg is. Maar de bult slinkt niet en van andere mensen hoor ik toch meer dat het op een springknie lijkt.

Heeft iemand ervaring met vocht weg laten halen zoals er wel bij springknie wordt gedaan?

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:49

Mijn paard heeft een bloeduitstorting bij zijn schouder van een trap van een ander paard. Het is nu naar onderen gezakt en nu zijn de voorknie t/m de kogel dik warm en opgezet. Bovenin wordt het langzaamaan wat dunner.

Mijn ervaring dat die dikte vanzelf gaat verdwijnen maar dat het nog wel een poosje kan gaan duren. Ik zou gewoon nog een tijd wachten want het naar beneden zakken is op zich positief. Bij mijn paard wordt het nu bijna een week verder ook pas wat dunner bij zijn schouder.

mocht de zwelling na genezing nog steeds blijven dan zou ik er naar laten kijken. maar voorlopig gewoon geduld hebben. Het valt mij ook niet mee, maar hij staat nu overdag nog een paar uur buiten en afspuiten

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:16

Het kan idd nog wel een poosje duren. Het vocht gaat zakken en dat zal er raar uit zien. Die dikke bult heeft echter wat meer tijd nodig.
De bult slinkt niet, maar die zit er ook pas een week. En zoals de DA al zei, het kan echt wel 2 tot 3 weken duren.... even afwachten dus.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:08

Bij Harmony was het gisteren een heel stuk dunner geworden en het zit al bij zijn kogels. Het been zag er tenminste niet meer zo raar alleen wat dikker. Hij staat wel overdag een paar uur in de wei en dat scheelt wel voor het slinken. Als dat niet meer kan zal het wel weer dikker worden.

Ik weet iemand die heeft het voor een wedstrijd weg laten spuiten en dan komt het daarna veel erger weer terug.

Ik neem maar gewoon de tijd en hij blijft voorlopig gewoon op rust staan met wat lichte beweging en afslpuiten

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 14:29

Heb morgen een afspraak bij DA. Bult blijft echt dik en er zit ook geen kleine verbetering in wat volgens DA wel zo had moeten zijn. Ze willen foto's maken om te kijken of er misschien een botstukje is afgesplinterd. We zullen zien...

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:31

he Mariek, balen zeg, wat ik nu lees! ik duim voor je, geef Don maar een aai Ach gut