hulp gevraagt.... aanvragen papieren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

hulp gevraagt.... aanvragen papieren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 01:08

Heb zelf al 3 jaar een kwpn-merrie maar heb pas sinds 3a4 maanden haar papieren in handen.
Nou heb ik haar vorig jaar laten dekken door een friesche hengst.
Het veulen is nou ongeveer al een half jaar, en staat al in de opfok.

Nou zou ik graag papier bij dit veulen willen aanvragen.
Loont dit de moeite om te doen omdat het een kruising is.?

Heb al een copie van de papieren van de friesche hengst + manen.

Ik weet dat ik DNA onderzoek kan laten uitvoeren. maar heeft dit eigenlijk wel zin om hier papieren bij te krijgen, ?
En wat gaat dit mij allemaal ongeveer kosten.
Alvast bedankt voor de moeite..
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Ik zal er een foto bij doen van het veulen in kwestie dit is winston

Afbeelding

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:07

Het is mogelijk om dit veulen bij het KWPN in het register B te laten registreren. Het gaat je alleen aardig wat geld kosten.

Je krijgt DNA-onderzoek voor 3 paarden a 41,- euro per paard. Registratie kosten voor het veulen 46,- + waarschijnlijk de achterstallige dekafdracht 46,-. De boete voor het aanmelden van veulens na 1 januari 2004, cq 6 maanden of langer na de geboorte (in jouw geval begrijp ik), is 227,- euro. Alles excl. BTW.

Dan kom je uit op een totaal van 442,- euro excl. BTW om je veulen nog te laten registreren. Is je veulen nog niet ouder dan 6 maanden, dan kost het je maar 12,- euro aan boete. Ik zou dit even navragen bij het KWPN, als ze niet al te moeilijk doen kan het je een hoop geld schelen. Doen ze wel moeilijk, dan zou ik proberen of Winston bij een ander stamboek ingeschreven kan worden.