Irritatie op manege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 17:23

Mijn zusje rijdt elke Zaterdag van 2-3uur op de manege.
Af en toe ga ik mee, zoals vandaag dus ook.
Ik kan er niks aan doen, maar ik irriteer me overal aan op die manege! Ik heb best vaak wat lessen meegereden en dat was dan wel leuk hoor!

Maar het lijkt wel of iedereen daar een hekel aan me heeft. Al die wijv... uh nou ik hou het netjes, al die meisjes die daar helpen kijken me verwaand aan. Daar kan ik niet tegen dus kijk ik verwaand terug. Vraag me niet waarom ze zo verwaand kijken? Ik ben geen uitslovert ofzo, dat ik dara door die stallen loop van: Ik ben de beste! Ik kan er zelf ook niet tegen als mensen dat doen Frusty Maar daar kan het dus niet door komen.

In mijn zusjes les reedt vandaag een nieuw meisje mee, een vriendin van een meisje dat al in die les reedt. Gingen ze riddertje spelen, achter elkaar aanrijden en dan met die zwepen naar elkaar slaan Frusty Kijk, dat kinderen van een jaar of 6/7 dat doen oke, maar kinderen van rond de 12? Nee sorry iets te triest en nog eens gevaarlijk ook!
Maar dat nieuwe meisje reedt op Sylvester, achter Vera. Ze moesten draven maar Vera ging dus niet. Dat nieuwe meisje op Sylvester begon te schreeuwen tegen dat meisje op Vera dat ze Vera een klap moest geven en moest aandraven en een keer goed moest rijden enz.
Maar ZIJ is degene die de rijbaan niet verdeelt!
En ik heb ervaringen met Vera, en dat willen jullie niet weten! Echt heel erg! Ik weet van aanpakken, maar dat beest kreeg ik dus echt niet vooruit! Zegt dat meisje op Vera tegen dat nieuwe meisje op Sylvester: Bemoei je met je eigen dan ben je al druk genoeg!!! Extreme duivel
Lekker voor dur!
Ik moest me echt inhouden want ik was in staat om dat wijf van Sylvester te trekken en de grond in te slaan Boos!
En de hele tijd verwaand kijken als ze langs mij reedt, nou ik heb dus flink verwaand terug gekeken Extreme duivel

O hier kan ik me dus echt zo erg aan irriteren!
Jullie vinden me nu misschien een beetje overdrijven, maar als je die kop van dat wijf had gezien Boos! BAH Misselijk kijkt ze eg sow superrrr verwaand, eg als ze hier voor me zou staan gaat ze eg de grond in, en ik ben niet snel aggresief hoor.... Schijnheilig Extreme duivel

Nog iets: Mijn zusje reedt op Roosje, een al oudere pony die aan 1 oog blind is. Heel veel pony's dara hebben een heel dik dek onder het zadel, bij Roosje viel dat er gewoon onderuit onder het rijden, moeilijk he mensen? opzadelen? (ze stond al opgezadelt). En laten ze mijn zusje gewoon door rijden op die pony zonder dekje!!! Boos! Die pony heeft een doorgezakte rug en hara schoft werd helemaal afgeknelt door het zadel waar nu dus niets onder lag Frusty

Er staan heel veel oude pony's, opzich niks mis mee hoor! Je kunt niet verwachten dat een manege allemaal mooie pony's koopt. Maar daar vindt ik het toch wel erg hoor! Die pony's zien er niet uit, en de pony's staan de hele dag opgezadelt.

Sta ik in de stal, hoor ik dat Alex dood is!!! Huilen
Een hele stoere haflinger die er nog niet zo lang stond. Ze zeiden alleen: Hij viel dood neer, en dat het een ongelukJE was Boos! Frusty
Hij zal wel koliek gehad hebben waar ze gewoon niks aan hebben gedaan. Was vorig jaar ook met Snowy Verdrietig Die hebben ze gewoon dood laten gaan, want ja, om er nou een dierenarts bij te halen voor een manegepony? Boos! Frusty
Ook kwam ik erachter dat Donja er niet meer stond, een klein, oud ponytje die er slecht uitzag.

Er is zelfs een keer een pony neergevallen in de les!
Niet dood hoor! Maar hij kon gewoon niet meer!
Was met Spetter, een beginnerspony.
Moest hij 3uur achter elkaar door rijden en het 3e uur was in een gevorderde les en dat hield hij dus gewoon niet vol! Dit paardje staat er gelukkig nog wel gewoon!

Verder hebben de pony's het opzich niet super slecht. Oke ze hebben niet altijd water, de stallen zijn slecht (vandaag nog hoofd gestoten), en krap, maar ze mogen wel altijd lekker in de wei na het rijden, dat is wel weer goed!

Sorry, jullie hebben hier ook niks aan, maar moest het even van me afschrijven, en moet zeggen dat het heel erg oplucht!!! Lachen

Hier nog wat foto's van een paar manege pony's:[img]../upload/529/sylhelemaal.jpg[/img]
[img]../upload/529/pino.jpg[/img]
[img]../upload/529/ommie2.jpg[/img]
[img]../upload/529/jojo.jpg[/img]
[img]../upload/529/bellahoofd.jpg[/img]

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:29

aan de fotos valt me niets opte merken, oke niet zo luxe stal maar ala. en ik ken het ook die van die rotblikken echt stralend van verwaandheid. verschrikkelijk. je hebt er goed aangedaan om zo terug te doen hoor

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:19

Je had er waarschijnlijk beter aan gedaan om te wijste te zijn en het te negeren. Als iedereen arrogant naar elkaar gaat kijken komt dat de sfeer niet ten goede. Laat die meiden lekker en laat zien dat jij erboven staat.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 19:12

Niet leuk als mensen zo uit de hoogte doen, maar vaak is het ook zo dat die mensen weer denken dat een ander juist uit de hoogte doet, en zo wordt het steeds erger. Proberen gewoon aardig te blijven dus. En de verzorging: Ik zie automatische drinkbakjes, hebben ze die niet allemaal dan? En staan ze opgeadeld klaar voor de lessen? Lijkt me niet handig de hele dag het zadel op te laten zonder toezicht. Ik zou bang zijn dat mijn pony ging liggen (duur grapje)
Als het echt een slechte manege is, noet je er eigenlijk niet meer heen gaan. Dan voelen ze het in hun portomonnee.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 19:58

Ze hebben niet allemaal automatische drinkbakjes.
Veel pony's staan op 1 rij, en voor hun is zo'n gleuf waar dan water inzit, maar daar komt ook het eten in, dus dat betekent: die tijd hebben ze geen water. En vaak ligt er maar een heeel klein beteje water in. Ze geluf is ook ongelijk, dus als er een deuk inzit zeg maar, dan zit al het water daarin en heeft de rest niets?

Ze kunnen daar niet rollen hoor! Veelste krap! En het singel gaat wel 3 gatajes losser zodat het toch iets fiiner zit.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:40

dat is ook met stands
ik vind als ik et zo hoor dat het niet zo erg is aann 'armoede'

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 23:35

hey
Ik ken het hoor,...
ik reed een tijdje bij een andere manege dan een aantal andere vriendinnen! Als ik dan met hun meeging keken ze allemaal verwaand zo van: wat moet jij hier! En ze zaten dan als ik voorbij kwam "mijn" manege belachelijk te maken! Maar als ik rond keek was die manege beter asl wat ik daar zag: grotere boxen, meer op de wei, geen 3 lessen achter elkaar en het zag er allemaal netter uit! En dan zaten ze daar allemaal op te blazen! Echt belachelijk! Zowiezo merk ik dat veel van die meiden op dei manege die daar heel de dag rond hangen echt verwaand zijn! Alsof ze zoveel meer zijn! Ag... wij weten wel beter!
Haha!

p.s. ik wil niet beweren dat iedereen hierbij verwaand en arogant is die heel de dag op een manege hangt, maar er zijn wel veel van die tutjes met een hoog eigendunk gehalte! Misselijk

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 08:59

Tja als iemand alleen maar kijk zoals jou het je niet aanstaat om dan meteen over de grond instampen etc te gaan hebben???
Das meer kleuter gedrag hoor.
trek je er niets van aan ze had geen grote bek tegen jou en als ze dat wel had moet je daar gewoon boven gaan staan.
Waarom meteen erop willen slaan?
Ik ram alleen van me af als iemand mij eerst slaat.
Ik zou zelf niet meer op zo'n manege willen komen met al die verwaande tutjes no thanx.. enne dat riddertje doe ik ook nog wel eens in een gekke bui en ik ben 20....

Schijnheilig ach als je maar lol hebt toch:))

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:17

wat een ... manege zeg, dat ze zo met hun paarden omgaan. en wat kijkt dat ene paardje zielig!
Die haflinger, zo onverzorgt dus.
maar goed. ik rij er niet. Maar toch zielig voor die paarden! Zulke arrogante kinderen die lopen te meppen. ik ga dan altijd bij de bakdeur staan en ga ze nakijken en over ze lopen te praten met een vriendin! Lekker arrogant terug doen dus.!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 14:16

Ik was nooit zo dat ik gelijk iemand wou slaan of uitschelden hoor.
Maar door de problemen thuis enzo ben ik de laatste tijd nogal opvliegerig Scheve mond\ Frusty

En Nimber, ik doe ook weleens gekke dingen hoor! Achterste voren rijden bijv. en dat soort gekke dingen. Maar dat doe ik alleen als ik weet dat andere er geen last van hebben. Dat jij riddertje speelt oke, lachuh toch? Maar niet midden in een les hoop ik? Dan ben je andere tot last en dat zou ik vervelend vinden....