SGW Barchem, helemaal top!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

SGW Barchem, helemaal top!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 17:34

Vandaag SGW Barchem gereden met Nouska!

Gister zou ik Murf al rijden, maar hij was helaas niet helemaal goed, dat kon ik dus schrappen...

Nouska kon ik gelukkig wel rijden, alhoewel dat vrijdag ook maar de vraag was of ze wel mee kon doen, ze liep vrijdag nml niet lekker, het bleek een spiertje in haar kont te zijn, maar die was voor zondag gelukkig alweer goed!

Vandaag dus met Nouska gereden in de B paarden!
Eerst de dressuur, dat verliep heel goed voor Nouska's doen we hadden 163 punten en stonden daarmee 13e in onze ring (van de 24..)
Springen ging best aardig, we hadden af en toe ons tempo niet helemaal goed, maar toch een foutloze ronde!

Ook de cross ging super! Foutloos en 6 sec buiten tijd!
Ik vond het toch nog best een pittige cross voor Nouska vooral de heuvels en afgrondjes waar je insprong...
Hindernis 2 had ik een enorme wapper op.... ik reed een kuil in en als je de kuil uit reed stond daar een steiltje.. Nouska snapte niet helemaal hoe ze dit aan moest pakken en sprong vroeg.. daardoor leek het net of er geen einde kwam aan de sprong.... Haha! haha maar het ging goed! Hindernis 3 was de hooiruif, daar ging Nous heel komisch onderdoor, haar hoofd helemaal naar beneden, want stel je voor dat ze haar hoofd zou stoten.... Schijnheilig 4 en 5 gingen heel goed ondanks dat ze berken best eng vind! Daarna kreeg je 6 het berkenkruis, ik reed op het kruis aan maar besloot toch het steiltje ernaast te pakken, anders kreeg ik een noodsprong, dat vond ik onterecht voor Nouska! 7 en 8 gingen heel lekker, 8 zat een afgrondje achter dat had Nous wel weer laat in de gaten, maar ging goed! 9 was een sprongetjes met een greppeltje ervoor (en dat vind ze errug eng!!) Ze trok erg op de hindernis toe, dus ik dacht zo die durft, maar ze kwam wel terug toen ze de greppel zag, haha, ze sprong hem wel goed daar was ik blij mee!
9 en 10 waren de opsprong met de V-sprong die nam ze super, wel een beetje dicht onder de V, maar dat geeft niet...
toen kreeg je 11ABC het water... ik wilde de boom voor het water de heuvel af nemen, maar kwam niet lekker de bocht door dus ging er maar langs (dat mocht ook) toen het water in, de linkse insprong genomen en toen de boom het water uit, die hoefde niet maar ik vond het erg leuk sprong voor Nouska dus die heb ik er mooi bijgepakt!
12 ging weer erg goed, 13-14-15 was bij de heuvel daar heb ik 3x alternatief gepakt.. ze snapte het 2e alternatief niet echt... ze ging er in draf op af, maar sprong hem toch goed, daarna de heuvel op, heuvel af en toen het 3e alternatief die ging ook weer heel goed!
En toen had hindernis 16 de picktafel en hindernis 17 de laatste een dikke boom nog die gingen ook super!

Eindresultaat een 5e prijs!!! Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:46

Goed gedaan zeg!
Gefeliciteerd!
Gister had ik je nog zien lopen denk ik!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:27

Gefeliej!!! enne ik had je gezien. En ik heb ook nog foto's vam ruiters.. En volgens mij ook van jou!
Maar dan moet je ff naar een ander onderwerp / topic.. (ik weet niet hoe dat heet).Dan moet je even naar: Foto's hindernissen barchem. En ff naar onder ergens scrollen
Maarre, keij goed gereden zeg!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 18:49

Foto?? Dat is altijd leuk! haha

Kan best dat je me gister hebt zien lopen ReBaTi! Ik heb gister alvast de cross gelopen!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:56

Ooooh super man! Heel netjes en gefeliciteerd! *LOL*

Mijn verslagje Tong uitsteken

Dressuur liep ze heel erg goed, heel netjes enzo resultaat 147 punten Clown Wat een K*twijf zeg Boos! Tong uitsteken Echt heel oneerlijk gejureerd bah! maar goed dat vergeten we gewoon. Springen Foutloos ging heel goed Lachen
En in de cross weigering op 1, 2, 3 goed, 4 goed, 5 goed, 6 goed, 7 goed, 8 goed, 9a goed, b weigering Verward 10a goed, b weigering Verward 11 waterbak fout en toen nam een meneer hem mee en toen ging ze zo! 12 goed en 13 de laatste ook goed.
Dus niet zo heel erg goed maar we hebben wel weer lekker gecrossd. Die b's zijn echt klote hindernissen hoor heel kort enzo en toen dacht ze echt doe t lekker zelf. Ik zat ook net in zo'n ontiechelijke bui haha.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:34

lekker chantal! nouska pakt het best op! nu alleen wat meer ervaring opdoen!
topper hoor! gefeliciteerd!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:37

eey chantal jammer dat je niet met Murphy kon starten!! Maar echt netjes met Nouska gedaan!! Gefeliciteerd OK dan!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 21:01

Ja ben echt heel blij dat Nouska het zo aanpakt!!!
Probeer ook zoveel mogelijk gewoon rechtdoor te gaan....
Ze is nu weer drachtig, dus ze heeft straks weer een rust periode en dat wordt dus volgend jaar najaar pas weer crossen, maar dat is opzich ook niet zo erg, anders gaat het weer veel te hard met de winstpunten!
Ik heb net mooie foto's gekregen dus die staan zo op HAW!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:08

ow en wat is de site van HAW dan ga ik zo even kijken!!!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 21:14

HAW = Horses At Work, staat op bokt hoor! haha

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:54

Ow hahahahhaha!! Ben Blond he??
Ik dacht zoon site van Paul van Oers of zo iets Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 23:29

oh nee, ik weet niet eens of hij foto's heeft gemaakt in Barchem... hoop het wel!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:41

Super, gefeliciteerd Chantal! Je had er vandaag beter weer bij dan de ruiters van gisteren...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:48

Echt goed van je hoor! Bij mij ging het niet zo heel lekker gisteren...bij de dressuur liep hij de kantjes er een beetje af...resultaat: 181 punten en een eerste plaats met op het protocol: nette proef!
Springen ging wel heel fijn, maar ik wilde hem 2 keer té passend bij de hindernis rijden en reed er dus veel te dicht bij, die 2 balken gingen er dan ook af, maar dat kwam puur alleen door mij, hij sprong verder echt heel fijn.

In de cross zelf wilde Rex niet zo fijn aanpakken, ik moest echt hard werken om hem te laten doorgalopperen, het leek wel of hij zich alleen voelde die lange stukken over de weilanden. Op 3 kwam hij helemaal terug en sprong uiteindelijk wel, op de greppel kwam hij ook terug en stopte (onze eerste weigering in 4 crossen Verdrietig ) Achteraf gezien is het ook niet zo vreemd, want hij heeft nog nooit een greppel gezien.

Bij het water ben ik wel rechtdoor gegaan, dus over de boom en de afsprong en via de boom er weer uit. Bij de heuvel mocht ik van Rob (trainer) niet rechtdoor, in de M en de Z was dat bij velen mislukt, dus ik moest niet denken dat ik dat in de B wél kon....als hij fijn had aangepakt had er volgens mij best een kans in gezeten dat het rechtdoor wel gelukt was, maar hij liep al niet fijn, dus dan maar het alternatief..

Ik was uiteindelijk 6 sec. buiten de tijd, met 1 weigring die heel veel tijd kostte. Ik ga deze winter veel conditietraining doen, want nu moest ik hem zoveel naar voren duwen dat ikzelf ook bekaf was en dat is nou ook weer niet de bedoeling Schijnheilig

Ik heb jou nog zien springen Chantal, toen was ik nog aan het dressuren, het zag er super safe uit! Leuk dat het weer zo goed ging!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:46


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 16:08

Marieke je bent nog in de prijzen gevallen, 6e prijs! Gefeliciteerd dus!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:19

Toe maar weer Chantal Knipoog Je rijdt met Nouska de ene foutloze cross na de andere Tong uitsteken Gefeliciteerd Party!!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:35

chantal_cs schreef:
Marieke je bent nog in de prijzen gevallen, 6e prijs! Gefeliciteerd dus!



JEMIG!!! Met een weigering en 2 balken en tijdsoverschreiding??? (of is dit met een lange ij?? jeetje, beetje duf na dag college) Net zoals vorige keer, toen was ik ook al niet meer bij de prijsuitreiking omdat ik dacht dat ik er toch niet bij zat.. Bloos! Ik hoorde wel dat er best veel weigeringen in de cross waren, maar dan toch nog 6de??

Terwijl jij foutloss crosst en springt en dan 5de wordt? Jij reed dan zeker in een andere ring he...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:31

Jij zat in ring 10 toch Marieke? Daar was meer dan de helft gediskwalificeerd.... ik zag in ring 9 daar waren er maar een stuk of 6 gediskwalificeerd... ik zat dus in de verkeerde ring! haha

Nienkuh

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:36

weet iemand hoe ik heb gereden? Ik reed in ring 10.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:37

chantal_cs schreef:
oh nee, ik weet niet eens of hij foto's heeft gemaakt in Barchem... hoop het wel!


Volgens mij was paul van oers er niet...