hoefijzer verven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

hoefijzer verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 19:06

Nadat mijn paard voor de zoveelste keer haar ijzers eraftrapte, had ik er geen zin in ze er weer onder te laten zetten en heb gevraagd of ik ze mocht hebben. Dit mocht, en ze zijn zelfs mooi rechtgeslagen, zodat ik ze aan de muur/deur kan hangen Lachen
Ze zijn alleen half verroest, dus deels zilver, deels bruin, en nu wilde ik er eentje verven, en de ander gewoon houden zoals ie is.
Maar hoe kan ik dit het beste doen, en met wat voor verf? En wat voor kleur zou het mooist zijn? Ik zat te denken aan weer zilver, of wit..


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:14

Je kan gewone verf gebruiken.
Ik zou em eerst even schuren met schuurpapier, zoadat de oneffenheden eraf zijn.
Dan verven.
IK zelf zou kiezen voor een spuitbus, die heb je ook in metallic kleuren zoals zilver.
Want je hebt geen last van druppels en dergeluijke.
Die spuitbussen kun je gewoon bij de doeland (doe het zelf zaak) halen.
Mooie kleuren zijn zilver, zwart, wit, maar dat is meer je eigen keuze.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:45

eerst schuren en eventueel in een metaal primer, dan kan er van alles overheen....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:54

ik heb ooit een gouden gehad. was wel mooi maar een beetje kitsch. heb hem nu niet meer.
maar idd eerst een beetje schuren en dan kan je volgens mij alle verf wel gebruiken. je kunt ook in de winkel vragen naar een verf die goed op ijzer pakt dan weten ze vast wel iets aan te raden.

.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:13

owh... ik maak zoow eff een fototje voor je, ik heb 4 goude aan de muur hangen en de zilvere heb ik weggegooit, vond ik echt lelijk. Gooi de ijzers eerst een dagje in de goedkoopste cola die je kan vinden met zoow onwijs veel prik erin, dan zijn ze zoow weer mooi.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:33

Neem hammerite, in veel kleuren en kun je er gewoon op smeren zonder een grondverf. Is echt super verf! Succes.

Bevalt prima in duitsland...

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 01:24

Vraagje... waarom zou je hoefijzers schilderen? Ik heb er een stel liggen... Maar schilder ze niet

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:18

Even mooi glad schuren en dan een spuitbus gebruiken om te verven. Ik heb zelf zilverkleur gebruikt en dat vind ik het mooiste. Maar je kunt natuurlijk elke kleur kiezen die je leuk vindt.

* To Belg, or not to Belg *

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 18:38

dank je wel allemaal Lachen ik wil er 1 schilderen, de ander niet, omdat ik zoals ze nu zijn het niet echt mooi vind, half verroest, de andere helft nog wat zielig zilverachtig. Misschien dat ik dat van die cola probeer, en als ze dan weer mooi zijn een laagje doorzichtig spul, dat ze niet weer roesten..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:49

Je kunt hem even op schuren, maar als er al wat roest en zo er aan zit kun je beter even met een staalborstel er over heen gaan en dan later even naschuren met schuurpapier.

Je kunt even naar de formido of zo gaan en daar bekijken welke verf ze hebben. Op tv maken ze reclame voor verf die het roesten tegen gaat en super blijft zitten op metalen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, IASCrawler, Little_Gift, meniekske en 136 bezoekers